A Fighting Man (2014)

Canada

geregisseerd door Damian Lee
met Dominic Purcell, Famke Janssen en James Caan

Sailor O'Connor is een ongeslagen, uitgebluste bokser. Wanneer de mogelijkheid zich aandient om terug te keren in de ring, laat hij deze niet liggen. Maar zijn tegenstander is jonger en sneller. Gesteund door zijn oude ploeg moet Sailor het opnemen tegen zijn persoonlijke demonen om het vol te houden in de ring.

avatar van jarno1975
Dit is een Duitse poster. Dat is niet toegestaan voor een Canadese film.
Beter om een still uit de trailer te halen:
A Fighting Man - New HD Trailer - YouTube

avatar van hendriks
geen geweldige film
wel goede actuers maar het verhaal is te soft
wel mooie muziek ook

Een solide, traag, clichématig (ook al was het geen typische boksfilm) en melodramatisch verhaal over hoop, bevrijding en vergeving, dat ondanks een goed spelende cast en mooi geschoten camerawerk, niet echt wist te boeien. Vanzelfsprekend waren er de underdog, het kind uit het verkeerde milieu en de gebruikelijke gewoontes. Jammer ook van de losse eindjes, waardoor een aantal opgeworpen vragen niet werden beantwoord. Verder bleven zowel de gevechtsscènes als de dialogen aan de droge kant.

avatar van schumacher
Aangenaam filmpje, zeker geene topper zeker niet maar wel een goed gevoel bij, ik heb al veel erger gezien, deze kon me toch nog bekoren.
Eens leuk om gezien te hebben.

geen top film dat niet .
heb zeker slechtere films gezien.

avatar van Elokuva
Rustig sportdrama.

De bokswedstrijd bouwt zich op rondom het persoonlijke drama van de hoofdrolspeler.
Het is goed en gedegen acteerwerk dat gezien het genre niet verveelt. Tot het laatst houdt de film achter wat de drijfveren zijn van Sailor.

Ik vind het de moeite waard en kan 'm aanbevelen.

avatar van opa-ben
Goeie film over 2 boksers die allebei een "verleden" hebben. ze hebben allebei geld nodig, de 1 voor zijn gezin in wording en de ander voor een reisje met zijn zieke moeder. King tegen sailor, jong tegen oud, de een aan het begin van zijn bokscarrière en de ander voor zijn laatste gevecht, hij is in zijn ruim 60 gevechten nog nooit neergegaan, maar de vraag is natuurlijk of dat in zijn laatste gevecht ook gaat lukken. Regelmatig flashbacks over hoe het allemaal gekomen is houden de spanning er een beetje in.

Minder bekende film, maar daarom niet slecht.
En denk we dat de cast hiervoor verantwoordelijk is, want er doen nogal wat grote namen mee in deze prent.
In de hoofdrol herkennen we Dominic Purcell ('Prison Break'), maar in de bijrollen zitten toch ook wat namen om U tegen te zeggen, o.a. James Caan, Louis Gossett Jr. en Famke Janssen, om er enkele te noemen.
Het verhaal is prima en de film is zo voorbij, niet omdat hij zo kort is (amper 80 min), maar omdat je geboeid blijft kijken naar het tragische verhaal in deze film.
Geen topper, maar wel eentje om niet over te slaan !!

avatar van Moviestar1979
Een redelijke dramafilm die het leven toelicht van 2 boksers. Het verhaal is simpel, maar alles behalve saai. Onderhoudend genoeg om te blijven volgen.

2,5 *

avatar van jankiebold
leuke film

'A Fighting Man' is één lange boksmatch, onderbroken door flash-backs. De onconventionele cast doet het niet slecht, maar een blik op het oeuvre van regisseur Damian Lee leert waarom de film nooit echt boeit: B-aktiefilms. Hier probeert hij zijn grenzen te verleggen, maar meer dan een nobele poging kan je dit niet noemen.