• 8.611.905 stemmen

Komedie / Horror | 96 minuten

Genre: Komedie / Horror

Geregisseerd door: John Schneider

Met onder meer: Kane Hodder, R.A. Mihailoff en Bill Moseley

IMDb beoordeling: 3,7 (416)

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Smothered

"It's HER turn now!"

Een groep horror-iconen beleeft een vreselijk weekend op een conventie. Ze verdienen geen geld, maar krijgen wel een aanbod van 1000 dollar per persoon om angst aan te jagen in een caravanpark. Uiteraard gaan ze daar op in. Wanneer ze aankomen ontmoeten ze zowel de vrouw die het park runt als haar goed bedeelde dochter, Dee Dee. Ze weten echter niet dat er een dubbele agenda is en ze niet enkel de sterren van het weekend zijn, maar ook de beoogde slachtoffers.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Fan-film. John Schneider is een schaamteloze fanboy! Niets mis mee. Maakt het juist de moeite waard en zorgt ervoor dat Smothered een hele andere insteek heeft dan andere genrefilms. Verwacht geen standaard slasher, maar vooral een hele droge, flauwe en lollige samenkomst van befaamde acteurs / iconen van het genre. Vol met inside jokes, verwijzingen en zelfverheerlijking. Maar alles met een knipoog. Doet wat dat betreft nog het meest denken aan Digging Up the Marrow (2014) van Adam Green. Is om die reden dan ook ECHT alleen maar gangbaar voor de die-hard genrefans die een fuck geven om hun helden en niet alleen af en toe een eng filmpje kijken.

Enige grote minpunt vind ik de keuze om de chronologie van de film door elkaar te gooien. Schijnt dat de DVD-release ook met een normale cut komt, waarin alles dus wel chronologisch verloopt. Dat lijkt me al een stuk beter. Misschien die release een keer binnenhalen en dan nog een kijkbeurt gunnen. Smothered is wel een titel die meerdere kijkbeurten kan overleven. De rollen van met name Moseley en Kane Hodder zijn enorm genietbaar. Steken er toch wel redelijk bovenuit. Rest van de cast heeft ook niet een reputatie van hetzelfde formaat (je kunt dan wel Leatherface hebben gespeeld, maar als dat in het weinig memorabele 3e deel is.... mja, dan staat niet iedereen te springen). Die zelfspot zit er gelukkig wel in. Erg leuk

avatar van perceived

perceived

Enorm vermakelijk filmpje dat rijkelijk strooit met allerlei horror-gimmicks/knipogen. Het is daarmee een must-see voor iedere horror-fanaat, al zal lang niet iedereen die zich daartoe rekent dit kunnen waarderen. Begrijpelijk, maar dat is bij voorbaat al jammer... Wat mij betreft zeer genietbaar! 7.5/10*

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Deze film staat op prime ! Kan iemand het toevoegen ?