Scorned (1994)

Verenigde Staten / Canada
Thriller / Drama

geregisseerd door Andrew Stevens
met Shannon Tweed, Andrew Stevens en Kim Morgan Greene

Een man wil graag promotie maken en besluit om zijn vrouw naar zijn baas toe te sturen. Ondertussen gaat hij aan de haal met zijn vrouwelijke collega. Zijn vrouw besluit om wraak op hem te nemen voor de vernederingen die ze moest ondergaan.

Als sommige mensen Emanuelle in America
porno vinden, nou dan moeten ze deze is gaan kijken.

neo (crew)
ach ik was vandaag in een b-film toevoeg bui dus ik dacht ja waarom deze ook maar niet

1,25 sterren is wel erg laag, mannen!
Vind dit een erotisch hoogstandje.

zerodopa
GEWELDIG!!!

Van elke seconde van de deze film genoten. Wat een prachtige hysterusche blikken , foute scenes etc etc. volle 100 min. gelachen met mn vriendinnen.

"DRINK IT!..........I DONT WANT IT" whahhahahaha

KIJK DAN ZELF DIT STUKJE!

TubeChop - A Woman Scorned (1994) - Shannon Tweed - Full Movie! (02:00)

Binnenkort deel 2 zien..wat een pracht en praaaal film!!!!!!!

avatar van mikey
Uber milf tweed neemt wraak en doet het met iedereen in haar gastgezin die zij verantwoordelijk waant voor de dood van haar man. Erotische thriller die lijkt op hands that rock the cradle maar dan zonder fatsoenlijk verhaal, acteerwerk en spanning.

avatar van Inland Rabbit
Voor achtergrondinfo en mijn inspiratie wat betreft deze serie verhalen lees de eerste alinea van deel 1.

Geheel volgens traditie van het materiaal wat besproken wordt zal de intro van deze verhalen veel te langdradig zijn en teveel in herhaling vallen. Dan volgt er een slap, maar smeuïg middenstuk, om vervolgens veel te voorspelbaar te eindigen…

Nacht-tv op 6 kanalen – deel 2:

Met Payback had ik uiteindelijk nog een aardige film te pakken, zo bleek. Het was dan wel een voorspelbare b-film, maar de sfeer zat er goed in en het resultaat was hoe dan ook vermakelijk. Wat zou dit Scorned met Shannon Tweed opleveren? Eerst maar eens wat achtergrondinformatie over mevrouw: deelname aan missverkiezingen, borstvergroting op haar twintigste en in ’81 maakte Mr. Playboy Hugh Heffner haar een Playmate en mocht ze in de Mansion wonen, tot ruzie en overmatig cocaïne gebruik ervoor zorgde dat ze eruit werd gezet. Allemaal informatie die ik als elfjarig jongetje niet had. Ik wist voldoende….tieten! Dus daar zat ik weer met mijn neus dicht op die oude, houten tv, met ronde beeldbuis, een flink uitsteeksel aan de achterkant en maar liefst zes voorgeprogrammeerde zenders. Geluid zacht ((oh oh, wie weet horen mijn ouders het!!!!)

Toch. mocht ik deze film destijds gezien hebben zal ik destijds behoorlijk vaak en geïrriteerd weg gezapt zijn naar een sketchshow op MTV, zoals “The Tom Green Show” of “The State”. Eerder sprak ik nog over een rule of thumb: naar die tiet kun je de eerste 20 minuten wel fluiten. In plaats daarvan krijgen we spanningsopbouw en plotontwikkeling. Die rule of thumb wordt ruimschoots overschreden, pas na driekwartier valt de eerste erotische scène te ontdekken. Wat????? Ze is niet eens naakt. Wat gefrummel in haar onderbroekje zorgt voor vreemde oerkreten van Tweed en doet me afvragen wat er nou allemaal gebeurd daar beneden:
1. Ze heeft vreselijke jeuk.
2. Er zit daar een giftige spin, die ze uit alle macht probeert te doden voordat ze zelf het loodje legt.
3. Ze moet huilen en haar ouders hebben haar vroeger verteld dat het de beste manier is om haar tranen te drogen.
Kiezen jullie maar? Leuke prijzen en/of geldbedragen heb ik niet, dus de winnaar zou zelf naar de winkel moeten rennen voor die zojuist gewonnen, gloednieuwe magnetron. Wat? Zo werkt het spelletje niet? Hmmm…

Afijn, voor het zover is hebben we dus eerst driekwartier plot en spanningsopbouw. Een ongeoefend amateurgezelschap is uitverkoren om deze film van spannende, erotische en dramatische muziek te voorzien. Is er verschil? Nou, dat orkest vindt van niet. Men neme wat pauken, dwars- en blokfluiten en natuurlijk een strijkorkest. De pauken worden ingezet als er mensen (trap)lopen of autorijden, altijd spannend. De fluiten geven het geheel een erotische tintje en het strijkorkest moet voor drama zorgen. Wat nou als er mensen lopen, in een dramatische scène vol erotiek? Je snapt hem al! Qua verhaal is het simpel: de kijker wordt verward genoeg in de film gegooid en moet meteen kennismaken met 2 koppels, die schijnbaar niets met elkaar te maken, behalve qua zakenrelaties, zo blijkt even later. Een tragische gebeurtenis zorgt ervoor dat de vrouw van het ene koppel het andere gaat terroriseren en zo is femme fatale Shannon Tweed geboren. Hoe komt ze het gezin binnen? Laat zoonlief nu net heel slechte cijfers op school hebben en in aanmerking komen voor naschoolse les. Tsjah, plot. Het geheel is zo ontdaan van sfeer en spanning, alles is slecht gefilmd…oh en die soundtrack, had ik jullie al over de soundtrack verteld?

Maar goed, Tweed is het gezin binnen.
Stap 1: met iedereen in het gezin seks hebben, beginnende met haar leerling. Wie wil er nou geen seks met de lerares? Met alle mogelijke moeite perst ze zich (inclusief die luchtballonnen) in een sexy pakje en rijdt rond met een stoere sportwagen. Dan moet het lukken toch? Natuurlijk, het gaat hier om een domme puber, zo gezegd zo gedaan. Pa en ma moeten dan later ook nog maar even gewipt worden, maar dat is bijzaak.
Stap 2: Wraak! Waar te beginnen? Heb je dan helemaal niets geleerd van al die misdaadplotjes?: de Latijns-Amerikaanse, moeilijk Amerikaans sprekende huishoudster natuurlijk. Later in de film is er nog ruimte voor vergif, doodslag, messteken en meer…..de volgorde maakt ook niet uit, Tweed krijgt het hele gezin compleet gestoord. Ze is dan ook vooral een gemene femme, niet perse een slimme.

Oh, spoilers zeg je? Goed, ik hou al op. Echter, je zult zien, mocht er iemand van jullie deze film ooit graag willen bekijken, dat het verloop van de film al snel makkelijk is in te vullen voor de kijker. Bang voor spoilers hoef je niet te zijn dus, het presenteerblaadje ligt van tevoren al klaar. Vooral de kern/clou van de film wordt door niemand gemist, behalve het gezin zelf.

Hoogtepunten? Goed dan:
- vrouw tijdens seks: I thought we did agree that we must use some kinda protection. I think I might be ovulating.
man: *kijkt sip naar beneden* Well, that does it………
- Zoonlief/leerling maakt binnen twee dagen kennis met zowel een houten liniaal als een cockring, je moet wat, als je bijles wilt en je de lerares tevreden wilt houden.
- Pa houdt van een stevig potje poolbiljart. Mevrouw lerares kan daar ook wel wat van, trouwens…..alleen mag zijn vrouw dat uiteraard niet weten.

Zo gok ik dat na die driekwartier aan frustrerend plot (nogmaals: waar blijft die tiet) dit een erg spannende film was voor het stoute elfjarige jongetje van toen. Weinig neo-noir, audiovisueel slecht, dus geen sfeer en tot slot een gemene, maar domme femme fatale. Goed: tiet gezien, nu eindelijk slapen! Voor hen die dit allemaal gelezen hebben, ik zie jullie bij deel 3…….niet eerder dan eind volgende week. Ik moet hier even van bijkomen......

Toch wel geinig verhaal van Frank. Schrijven kan hij wel...
Heb besloten deze film van mijn kijklijstje te schrappen.

avatar van Capablanca
in een appartement in Duitsland was dit de enige film die er lag. Laat ik het zo zeggen: de nasynchronisatie was nog het best.

avatar van Phantasm
Leuk om een keer gezien te hebben.