The In-Laws (2003)

Verenigde Staten / Duitsland / Canada
Komedie / Actie

geregisseerd door Andrew Fleming
met Albert Brooks, Michael Douglas en Ryan Reynolds

De kinderen van twee mannen (Brooks en Douglas) staan op het punt met elkaar te trouwen. De één is een arts en de ander een CIA-agent en voordat de bruiloft heeft plaatsgevonden geraken de twee in een avontuur dat hen naar Zuid-Amerika brengt.

Om 6.45 geprogrammeerd? Voor de feestgangers die precies om die tijd weer thuis zijn en dan voor de buis gaan zitten... (?) Zal niet een miljoenenpubliek zijn, denk ik.

avatar van Spetie
Een weinig bijzondere film, die nooit echt grappig wordt.

Schoonfamilie is voor sommige mensen een gevoelig onderwerp. Heel vaak lijkt er toch wat mis te zijn met deze aparte mensen, die er vaak niet in slagen om je te begrijpen. Daarom worden er ook veel films over gemaakt. Meet the Parents is wat mij betreft wel de leukste op dit gebied.

The In-Laws komt hier duidelijk niet bij in de buurt. De film is een remake van de filmuit 1979, die ik overigens niet ken. Het verhaaltje stelt niet zo heel veel voor, maar er wordt op zich best aardig geacteerd. De film raast als een gek door alle voorspelbare situaties, maar het grote manco van de film is dat deze duidelijk niet echt grappig wil worden. Verder heb ik er niet zoveel over te vertellen.

avatar van Gang_Star
Redelijke komedie die voor een keer best te doen is maar echt nergens erboven uit springt. De rol van Michael Douglas word nog redelijk goed uitgespeeld, maar de andere schoonvader viel me een beetje tegen. Overigens deed het me een beetje denken aan The Man (2005) hoewel deze eerder gemaakt is, maar ik die andere film eerder heb gezien.

avatar van Chelsea94
Leuke vrolijke komedie met grappige situaties. Douglas zoals altijd top.

avatar van Collins
Redelijk vermakelijke komedie die het moet hebben van de wisselwerking tusen Douglas en Brooks. De interacties tussen beide heren leveren een paar hilarische fragmenten en een paar hele snedige dialogen op. Goed voor een paar lachsalvo's en een goede stemming.
Brooks speelt de typische burgerman met Joodse achtergrond. Hij doet dat goed. De subtielere komedie komt van zijn neurotische personage. Douglas is er meer voor de opgeblazen actiehumor. Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar de subtielere vorm van humor, werkt de combinatie prima.
Tegen het einde droogt het hoge entertainmentgehalte ineens op en raakt de film het komische spoor wat bijster. Als de verhaallijntjes bij elkaar komen, gaat dat gepaard met onleuke feelgood en veel fysieke bombarie. De grappige gebeurtenissen en leuke situaties komen vanaf dat moment tamelijk geforceerd over. Het laatste halve uur is de film niet meer dan een doorsnee actiekomedie met veel hectiek en rumoer. Elke vorm van subtiliteit is definitief verdwenen. De humor ook.
Gelukkig is het eerste uur van de film wel erg leuk.