Moms' Night Out (2014)

geregisseerd door Andrew Erwin en Jon Erwin
met Sarah Drew, Sean Astin en Patricia Heaton

Allyson en haar vriendinnen maken zich op voor een rustige, volwassen avond uit. De moeders verlangen naar een diner en een goed gesprek. Maar om te kunnen genieten van een goed gesprek en eten dat niet in een zak wordt geserveerd, moeten ze hun echtgenotes voor een paar uur alleen achter laten met de kinderen. Dat moet toch geen probleem zijn?

avatar van marissaheinrich
Nog geen reviews? Hmm..

Dan zal ik de eerste zijn, wat een verassing is deze film en dat bedoel ik geheel positief.
Het is een leuke komedie waarin ik zeker een paar keer heb kunnen lachen (en dat is tegenwoordig met de komedies al heel wat). Acteerprestaties zijn top, heb niet het gevoel gehad dat ik naar een B-film zat te kijken terwijl ik dit wel had verwacht, voor mij is dit dus dan ook geen B-film. Wat is het dan wel, want de film staat ook niet bovenaan de lijst met meest geweldige films, het is een gewone normale film, geen slechte film geen geweldige film maar een leuke normale film. Je kunt hem ook prima als man kijken, het is geen chickflick.

Het verhaal is natuurlijk wel een beetje zwakjes, geen diepgang, maar daar is het ook niet de film voor natuurlijk. Het is zo'n film, waar je lekker op de bank voor gaat zitten en gewoon even een leuke avond wilt hebben zonder teveel gedoe, de film is elk moment boeiend, duurt niet te lang, is wel wat voorspelbaar maar niet storend. Jammer dat hier nog verder niet op gestemd is, ik heb een 2.5 gegeven en dat lijkt misschien laag maar als ik het vergelijk met films die ik een 3.0 heb gegeven is hij toch net meer een 2.5 waard, een 2.5 is in mijn ogen een leuke maar niet een super speciale film en dat is precies zoals deze film is. Gewoon kijken dus!

avatar van Onweersvlieg
Af en toe best vermakelijk maar over het algemeen saai en langdradig. Snel weer vergeten dus.

Een uitermate vlakke, kleurloze, christelijke (was ik niet op voorbereid; als ik het geweten had dan had ik 'm beslist niet bekeken) komedie over drie vrouwen die, omdat het allemaal een beetje te veel werd, besloten een avondje samen uit te gaan (eten). Ik heb werkelijk geen moment kunnen lachen, niet om de vrouwen en andere personages die voorbijkwamen, noch om de slapstickscènes (en dat is toch op z'n minst de bedoeling van een komedie). Bovendien werden in mijn ogen de personages behoorlijk karikaturaal neergezet. En waar praten deze mensen zoal over?: hun huwelijk, kinderen en het naar de kerk gaan. En het kon niet missen: vanzelfsprekend kreeg je als argeloze kijker ook nog een "hoe geweldig Jezus wel niet is" boodschap. Kortom een productie waar je als je niet uitkijkt een nachtmerrie van zou kunnen krijgen.

avatar van mordang
Bedankt voor de waarschuwing gauke...ik sla deze over. Da's toch weer 98 minuten gered.

avatar van schumacher
Geen zin om er woorden aan vuil te maken ze op 1 dingetje na; trekt werkelijk op nikske.

avatar van Phantasm
Waardeloos, rommelig en geen verhaal.

Beetje te chaotisch.

avatar van blurp194
Vervelend ADHD-achtig gedoe van een stelletje overspannen huisvrouwen. Misschien leuk en herkenbaar als je dat zelf bent. Voor alle andere kijkers niet te verteren - en in ieder geval voor mij niet. Dan heb ik me niet echt geërgerd aan de christelijke noot die gauke opmerkt - wellicht was ik toen al wat minder aan het opletten. Komedie is in ieder geval een voor mij onjuiste genreklassificatie, ik heb mezelf nog niet op een flauwe glimlach betrapt.

Sarah Drew - IMDb kan zich beter bezig houden met de serie Grey's Anatomy (TV Series 2005? ) - IMDb wat een draak van een film.

bleh zonde van mn tijd dit. Ik heb m afgekeken, maar vond het een waardeloze film.

avatar van ikkegoemikke
“So here's the Plan... We take them inside, get their hand stamped and they can't get out. Like Shawshank Redemption.”

Laat ik kort maar krachtig beginnen. Persoonlijk vind ik dit een belediging voor alle huidige vaders die weer afgeschilderd worden als zijnde niet capabel om kinderen op te voeden of er eventjes op te letten. Weeral wordt het beeld opgevoerd dat een familiaal leven en de dagelijkse organisatie alleen perfect kan verlopen als super-mama in de buurt is. Laat het over aan manlief en alles zal weer eindigen in een chaotische warboel. Sorry, maar dat vind ik zo’n vreselijk achterhaald idee en onderwerp voor de zoveelste “alles-loopt-fout” film. In deze tijden waarbij men met termen zoals “De nieuwe man” afkomt is dit toch wel een ouderwets beeld dat ze je voorhouden. En het feit dat de moderne vrouw tegenwoordig zonder problemen een veelvoud van taken simultaan kan uitvoeren, is ook maar een zeldzaamheid. Er zijn genoeg vrouwen die niet gezegend zijn met die multitasking functie.

En dan heb ik ook nog eens een hekel aan dit soort films waarbij alles steeds fout loopt en het er wel op lijkt alsof “Murphy” om elke hoek ligt te kijken om te pas en te onpas zich te bemoeien met de situatie zodanig dat alles in het honderd loopt.

Recensie Moms' Night Out

Het is een makkelijke en leuke film. Duidelijk dat de meningen erg verschillen. Ik ben wel een kritische kijker en zet films gewoon af als ze me niet bevallen. Bij dit soort films moet je er al helemaal niets achter zoeken. Niet te veel over nadenken en gewoon lekker kijken. 4 is een 3 geworden ( eerste keer beoordeling gegeven ging niet helemaal goed )

avatar van Cleanshot
cliche all over, er gebeurd echt niets komisch in deze film. Afgezaagd concept .

avatar van puti
Werd min of meer verplicht deze film op een verjaardag mee te kijken . Christelijke indoctrinatie en ADHD klotekinderen. Meest trieste film ooit die ik gezien heb. Oh ja. Alle vaders zijn sukkels volgens dit filmpje.

Dick2008
Ik zag er wat tegenop, vooral omdat hierboven over dat Christelijke wordt geschreven. Nou dat vond ik wel meevallen. Het speelt af in een gemeenschap waar ze elkaar ontmoeten in de kerk en van één van de vrouwen is de man een predikant, dus logisch dat er over God wordt gesproken. Op zich komt dat nog niet zo heel vaak voor in films. Al kunnen o.a. Amerikanen ook behoorlijk gelovig doen. Met die kinderen vond ik ook meevallen. Er zijn maar een paar momenten dat ze lastig over komen maar verder zijn ze niet erg overheersend bezig in de film. Het is lang niet zo erg als in Schatjes.

Ik moet zeggen dat ik wel gemengde gevoelens na afloop over had. Aanvankelijk is het een leuke film met een grappige ook realistische rol van Sarah Drew, als gestreste moeder maar wat op komische manier wordt weergegeven. En heb er wel om kunnen lachen. En dat gekloot met mobieltjes is ook iets van de laatste jaren, haha. De dames besluiten een avond te stappen, wat niet probleemloos verloopt. Tot en met de bowling is het leuk, de restaurantscène daarvoor is zelfs erg grappig maar wat ze daarna van maken.
De baby is zoek. Uiteindelijk is het maar een eenvoudig verhaal, zoals je ook vaak in familiefilms ziet. Maar de film holt dan achteruit. Jammer dat ze er (eigenlijk van begin tot eind) zo'n chaotische en drukke film van hebben gemaakt, met van die wildwest toestanden er nog bij. Later wordt het wel weer rustiger maar komt nooit meer helemaal terug op het niveau waarop de film begon. Begrijp niet zo goed waarom ze een film met nog een aardig concept zo naar de afgrond hebben geholpen door er van alles bij te gaan halen. Maar misschien ben ik daar volgende keer wat milder over, nu ik weet hoe hij afloopt. De film was trouwens, opmerkelijk, toch een succes.
4.0/2.0

avatar van kuiponok
gauke schreef:

Weinig aan toe te voegen, je haalt me de woorden uit de mond.
Dan ook nog die 'ballonteksten' vooral in het begin van de film, plus het overdreven gekrijs van die vrouwen de hele film door en de mannen die worden afgeschilderd als één of andere onbenul die totaal niks kunnen c.q. in te brengen hebben over de opvoeding, laat staan voor één avondje.
Dit allemaal bij elkaar opgeteld vind ik een halve * nog aan de hoge kant, want dit is echt één van de weinige 'komedies' die ik met heel veel moeite af heb kunnen zien.

Gerecapituleerd: Het predicaat komedie onwaardig, eigenlijk film-onwaardig...

avatar van Daan258
Gaaaaappp
Ook bij dit filmpje werd ik weer in de zeik genomen door de trailer die vele male leuker is als de film zelf. Want ik heb me niet kunnen vermaken met dit werkje. Zeer matig acteerwerk, vreselijk saai verhaal en echt totaal nergens grappig te noemen.
Lekker laten liggen deze hap.

De slechtste film aller tijden. Christenindoctrinatie. Mannen kunnen niet zonder huismoeders. Niet grappig. Had een beetje op date night, hangover achtige film gehoopt. Geen moment gelachen. 0,5 ster.