Martha - Meet Frank, Daniel and Laurence (1998)

Alternatieve titel: The Very Thought of You

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Nick Hamm
met Monica Potter, Rufus Sewell en Joseph Fiennes

Laurence vertelt aan zijn buurman hoe zijn levenslange vriendschap met Frank en Daniel in de afgelopen drie dagen in duigen is gevallen. Ze worden allen, los van elkaar, en op dezelfde dag, verliefd op de aantrekkelijke Martha, die echter niets van hun vriendschap af weet.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Leuk filmpje. Redelijk origineel en goed uitgewerkt verhaal, leuk geacteerd en met een aantal zeer vermakelijke momenten. Je ziet het verhaal via flashbacks meerdere malen vanuit de diverse perspectieven, waardoor de puzzelstukjes van wat er allemaal gebeurd is langzaam op hun plaats vallen. 3 sterren.

weer met die vreselijk Joseph Fiennes, maar verder wel leuk : *** 3 op 5 ***

Aangenaam verrast eigenlijk. Een tof filmpje, één van de leukere binnen het genre (waar er toch 13 in een dozijn van bestaan). Idd, een goed gevonden opbouw, zodat het verhaal beetje bij beetje op zijn plaats valt. Vrij voorspelbaar, dat wel, maar dat mag de pret niet drukken.
Vijf sterren... voor Monica Potter, de film zelf is er minder waard

echt een hele leuke film die een stuk beter is dan gelijksoortige films in zijn genre.
het verhaal zit goed in elkaar door gebruik van flashbacks en flashforwards. Het lijkt wel asl engelse en amerikaanse acteurs in een film spelen ze elkaar goed aanvullen en de film naar een hoger level trekken.
Een top stuk: dat fiennes met naar achteraf blijkt zijn hele levensverhaal aan een bouwvakker verteld terwijl hij dacht dat hij het een een psychiater verteld.

mooie monica verdient ***
film **
totaal *****

Vermakelijk filmpje, waarbij je op het einde hoopt dat het gaat, zoals het gaat ondanks dat het veel te cliché en simpel is.

Lekkere film, echt een film voor een girlsnight!!! Simpel maar leuk verhaal!

avatar van narva77
Leuke, lieve onschuldige romcom. En vooral lief 4*

avatar van soom
Ik had hem, net als View from the Top, Enigma en the Royal Tenenbaums gekocht bij de videotheek, en eerlijk gezegd verwacht ik er daarom minder van, maar tot nu toe ben ik steeds aangenaam verrast. Dit is een topfilm! echt een heerlijk romantische film, met goede rollen van Monica Potter, Rufus Sewell en Tom Hollander. De echte uitschieter is toch wel Joseph Fiennes. Ik vond hem in de mindere film, Shakespeare in love, toch wel goed overeind blijven. Hij word ook niet weggespeeld door zijn tegenspeelsters. Monica Potter vind ik persoonlijk ietsje minder, maar ze doet het wel aardig!

narva77 schreef:
Leuke, lieve onschuldige romcom. En vooral lief 4*

Je neemt me de woorden uit de mond.

soom schreef:

Je vindt dit een top film en dan 1,5 ster?