The Anomaly (2014)

Verenigd Koninkrijk
Sciencefiction

geregisseerd door Noel Clarke
met Ian Somerhalder, Alexis Knapp en Brian Cox

Ryan, een getraumatiseerde ex-soldaat, wordt wakker achterin een bestelbusje, samen met een ontvoerde jongen. Ryan helpt de jongen te ontsnappen maar wanneer hij een masker in zijn rugzak vindt, komt hij tot een ontstellend besef. Er is echter geen tijd om te handelen want na 9 minuten en 47 seconden van bewustzijn gaat alles op zwart.

avatar van Draconian
Zet dan een betere trailer neer.
THE ANOMALY Movie Trailer (2014) - YouTube

Inderdaad, wat een prut trailer.. de trailer van Draconian ziet er beter uit....

avatar van Dooz
De trailer hierboven is van een hele andere film: https://www.facebook.com/AnomalyMovie/info?ref=page_internal

Overigens vond ik de film niks, zonde van mijn tijd (mijn mening)

Deze clichématig overkomende sciencefiction thriller, met een voormalig soldaat die leed aan een posttraumatische aandoening en die zich afspeelde in de nabije toekomst, kun je niet bijzonder origineel noemen (bijvoorbeeld Source Code) , had weinig humor, maar kwam vooral ongeïnspireerd over. Als kijker kon je de plotwendingen zelf voorspellen en de dialogen waren dik aangezet. Op visueel vlak was er veel moois te beleven.

avatar van blurp194
Een zwak en gezocht basisgegeven. Maar na het wat saaie eerste halfuurtje begon ik het toch wel een aardige film te vinden - best onderhoudend, af en toe een aardig georchestreerde matpartij ertussen door, en niet al te veel verhaal om bij te moeten opletten. Best eens vermakelijk als je eigenlijk op de bank in slaap dreigt te vallen.

avatar van ¿?ImAmused?¿
Rare sci-fi die zijn eigen stijl heeft.
Zoals de slow-mo gevechten en de muziek.Ook begon de film een beetje panisch,natuurlijk om de kijker in de film te lokken,maar toch.Al met al beviel deze mij niet echt.

avatar van Brabants
Visueel gezien is deze film zeker niet slecht, maar daarmee is eigenlijk wel het meeste in positieve zin wel gezegd. Toch zijn de time freeze effecten en misplaatste soundtrack tijdens actiescènes behoorlijk afgezaagd en weinig origineel. Het ontbreekt hierdoor in zekere zin aan eigen identiteit of stijl. Waarschijnlijk tracht dit de verbloeming te zijn van een tevens te oppervlakkig script. Het script mist karakterontwikkeling en de samenhang van de telkens kleine tien minuten oogt wat rommelig binnen het geheel. Waarschijnlijk heeft de regisseur zichzelf iets te overschat en voelde deze productie voor mij meer aan als een een komische parodie van een sci-fi film, i.p.v. een serieuze en potentiele film binnen het genre.

Leuk bedacht een origineel verhaal met vette aktie

avatar van james_cameron
Kansloze SF/ aktiefilm, met een onzinnig plot dat slechts dient om een aantal knokpartijen enigszins begrijpelijk aan elkaar te plakken. Regisseur Noel Clarke heeft zichzelf een stoere hoofdrol toebedeeld, maar hij is behoorlijk miscast. Als een kip zonder kop rent hij rond, slechts af en toe stoppend om iemand in elkaar te rammen. De aktiescenes, hoewel aardig qua choreografie, leunen teveel op slowmotion en gaan snel vervelen. Visueel ziet de film er sowieso bedenkelijk uit. Men heeft moeite gedaan om één en ander een look te geven die boven het lage budget uitstijgt, maar de production design en special effects zijn karig. Voornaamste pluspunt is de mooie Alexis Knapp, die de hele film schaars gekleed mag rondrennen aan de zijde van Clarke.

avatar van ikkegoemikke
“Is there a technology that allows people to control somebody else's mind?
Tell me about mind control!”

Ooit stond ik eens naar een schilderwerk te kijken in een kunstgalerij. Een creatie uit de moderne kunst waar ik na een half uur bestuderen, nog steeds niet kon vatten wat het nu eigenlijk wou aantonen en dat als je het een kwartslag zou draaien, er essentieel niks zou veranderen. En dan herinner ik me nog het verplicht lezen van een literaire werk uit het magisch-mythisch oeuvre van een Nederlands schrijver , waarbij 2 pagina’s nodig waren om dode vliegen op een vensterbank te beschrijven. En dan herinner ik me nog dat uur “Statistiek” op de universiteit waar ik mezelf na een uur afvroeg wat al die ingewikkelde stellingen waren op het bord. Bij “The Anomaly” had ik na een tijdje eigenlijk hetzelfde gevoel. Na een half uur kijken vroeg ik me eigenlijk ook af waar ik in godsnaam naar aan het kijken was en wat nu eigenlijk de bedoeling was van het hele gebeuren. Om voor de vijfde keer het hoofdpersonage te zien ontwaken op een andere locatie, suf voor zich uit kijkend en niet begrijpend hoe hij op een ander tijdstip in de toekomst daar is terechtgekomen , begon toch snel te irriteren. Dat ik ondertussen het bevallige achterwerk van een wulps uitziende vamp mocht bewonderen, zorgde er niet voor dat mijn nieuwsgierigheid naar meer geprikkeld werd. In tegendeel, de drang om er de brui aan te geven werd met de minuut groter.

Recensie The Anomaly

avatar van DragQueen
Doorsnee Scifi-Filmpje, die visueel en qua verhaal wel onderhoudend is. Acteerwerk is verder ook prima. Al lijkt de hoofdrolspeler, die tevens regisseur is, toch wat misplaatst. 2,5 Ster.

avatar van Johan24
Heel erg matig, waarin ik juist het acteerwerk beneden peil vond. Vooral de hoofdrolspeler bakte er in mijn ogen niet veel van. Ook is het sneu om te zien dat Brian Cox steeds vaker in dit soort producties te zien is...