London Fields (2018)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Misdaad / Mystery

geregisseerd door Mathew Cullen
met Amber Heard, Billy Bob Thornton en Jim Sturgess

De helderziende femme fatale Nicola Six leeft met een voorgevoel dat ze binnen afzienbare tijd om het leven zal komen door moord. Ze begint een ingewikkelde liefdesrelatie met drie verschillende mannen: Samson Young, een mislukte romanschrijver die op zoek is naar inspiratie, Keith Talent, een charmante rokkenjager die op de vlucht is voor een stel woekeraars, en Guy Clinch, een verfijnde, aristocratische zakenman. Terwijl ze zich richt op elk van hun verlangens, vermoedt ze dat één van hen haar moordenaar is.

avatar van jarno1975

Moest na het zien van de clip meteen aan Sin City denken.

Edit: Ah De film werd geregisseerd door Grammy- en MTV VMA-winnend regisseur Matthew Cullen, die zich heeft laten beïnvloeden door regisseurs zoals Terry Gilliam, Robert Rodriguez en Frank Miller.

avatar van macrobody
Blijkbaar zijn er twee versies, een commerciële versie en een director's cut. Ik weet niet welke versie ik gezien heb maar ik snapte er niet veel van. Wat een epic saga had moeten worden verzandde in een onsamenhangend geheel waar de logica ver te zoeken was. De cast was wel top. Johnny Depp was er ook weer bij maar stond verder niet bij de aftiteling om een of andere reden. Vreemde film.

Volstrekt waardeloos. Pretentieuze film met een zwalkend verhaal, opgeblazen dialogen en schmierend acteerwerk. Ik sluit niet uit dat ik de verkeerde versie gezien heb, maar ik voel vooralsnog geen aandrang om de director’s cut te bekijken.

avatar van John Milton
reviews liegen er niet om zeg. Ik sla vooralsnog even over.

avatar van AniSter
Een film om heel snel te vergeten en nooit meer te kijken. Omdat ik hem toch helemaal uit heb gekeken: 1,5.

avatar van bobbee
Ik heb de film niet gezien maar als ik de reacties lees, zal het er ook niet snel van komen. Zonde, want het boek is schitterend.

avatar van assowise
Ik heb zo'n vermoeden dat ik de commerciële release heb gezien. Johnny Depp idd niet vermeld, wel in de film. Regisseur kon zich niet vinden in de versie die de producenten wilden uitbrengen, Amber Heard en andere acteurs (vermoedelijk dus Depp ook) schaarden zich achter regisseur.

Keith Talent is in het boek ook een vreselijk stuk vreten maar zoals Jim Sturgess hem hier speelt kun je je gewoon niet voorstellen dat iemand iets met hem te maken zou willen hebben. En daarmee viel voor mij de hele film in het water.

Ik vraag me af of Martin Amis, die een cameo heeft, tevreden was over deze zeer teleurstellende verfilming van zijn boek.

avatar van Noodless
Rare film die het vooral moet hebben van de sfeer en de mooie sexy Amber Heard. Ook de rest van de cast doet het goed. Maar met Thornton en Depp zit je meestal wel goed. Alleen Sturgess vond ik over the top.
Het verhaal kent heel wat saaie scènes, gelukkig is dan Heard om je niet te laten indommelen.
Qua opzet vrij langdradig, onsamenhangend en warrig. Matige film die nog punten weet te scoren voor de sfeer, de mooie Heard en een paar knappe shots. 5/10

avatar van Noodless
Vraagje : waren Heard en Depp in de werkelijkheid toen nog samen tijdens het filmen van deze prent?
Weet niet hoe lang het heeft geduurd wanneer deze productie effectief op de markt is gekomen.
Heard en Depp zijn toch al een tijdje gescheiden. Iemand een idee?

Nogal een zwakke vertoning. Poging tot iets als een film noir maar dan in een futuristische setting, zijnde een vervallen Londen(voorproefje van de brexit?), maar door een schrijnend gebrek aan cohesie in het verhaal werkt het voor geen meter. Heard is hier onmiskenbaar een femme fatale, omringd en bemind door een drietal zeer verschillende heren. Regisseur Cullen speelt met zijn acteurs en met de kijker, maar weet aan het einde geen uitgang meer te vinden in zijn zelf gecreëerde doolhof. Tot in de kleine bijrollen veel bekende acteurs(van onder andere Johnny Depp tot Jason Isaacs) die het talent van de bedenkers van deze London Fields behoorlijk hebben overschat, anders valt het niet te verklaren waarom ze zich hebben laten strikken voor deze draak. De schoonheid van Amber wordt uitgespeeld als belangrijkste troef, maar is bij lange na niet genoeg, en wordt welhaast in zijn eentje te niet gedaan door de ooit zo beloftevolle Sturgess in een waanzinnig slecht gespeelde rol, die je gezien moet hebben om te geloven. Thornton oogt, begrijpelijk, erg vermoeid en dat zal ook gelden voor degene die de twee uur dat dit duurt vol kan houden. Om depressief van te worden.