London Fields (2018)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Misdaad / Mystery

geregisseerd door Mathew Cullen
met Amber Heard, Billy Bob Thornton en Jim Sturgess

De helderziende femme fatale Nicola Six leeft met een voorgevoel dat ze binnen afzienbare tijd om het leven zal komen door moord. Ze begint een ingewikkelde liefdesrelatie met drie verschillende mannen: Samson Young, een mislukte romanschrijver die op zoek is naar inspiratie, Keith Talent, een charmante rokkenjager die op de vlucht is voor een stel woekeraars, en Guy Clinch, een verfijnde, aristocratische zakenman. Terwijl ze zich richt op elk van hun verlangens, vermoedt ze dat één van hen haar moordenaar is.

avatar van jarno1975

Moest na het zien van de clip meteen aan Sin City denken.

Edit: Ah De film werd geregisseerd door Grammy- en MTV VMA-winnend regisseur Matthew Cullen, die zich heeft laten beïnvloeden door regisseurs zoals Terry Gilliam, Robert Rodriguez en Frank Miller.

avatar van macrobody
Blijkbaar zijn er twee versies, een commerciële versie en een director's cut. Ik weet niet welke versie ik gezien heb maar ik snapte er niet veel van. Wat een epic saga had moeten worden verzandde in een onsamenhangend geheel waar de logica ver te zoeken was. De cast was wel top. Johnny Depp was er ook weer bij maar stond verder niet bij de aftiteling om een of andere reden. Vreemde film.

Volstrekt waardeloos. Pretentieuze film met een zwalkend verhaal, opgeblazen dialogen en schmierend acteerwerk. Ik sluit niet uit dat ik de verkeerde versie gezien heb, maar ik voel vooralsnog geen aandrang om de director’s cut te bekijken.

avatar van John Milton
reviews liegen er niet om zeg. Ik sla vooralsnog even over.

Een film om heel snel te vergeten en nooit meer te kijken. Omdat ik hem toch helemaal uit heb gekeken: 1,5.