Alien Abduction (2014)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Matty Beckerman
met Katherine Sigismund, Corey Eid en Riley Polanski

De familie Morris is met de auto onderweg naar een camping in de Brown Mountains van North Carolina. Maar hun GPS krijgt een storing en in plaats van de camping rijden ze nu naar een afgelegen tunnel omringd door verlaten voertuigen. Daar wordt de vader, Peter Morris, ontvoerd.

mcdaktari schreef:
stinissen dat ben ik als één van de weinige helemaal met jou eens, lijkt wel.

Gewoon gaan zitten en genieten film is ook amusement en dat gaat zeker voor deze prent.

mcdaktari schreef:
Ik heb Alien Abduction net maar weer een keer gekeken, en ik vind het toch best een goeie film. Ik snap die lage waardering ook niet goed. Want zo slecht is ie toch niet?

Wellicht zelf een rating geven ? Ik ga hem nu kijken en ben benieuwd maar het genre is alvast plus 1

avatar van mcdaktari
patrickmanIk ben gestopt met stemmen, dat heb ik een tijd geleden al uitgelegd waarom.

avatar van patrickman
1 voor het genre 2 voor de laatste 20 min maar toch weer min 1 voor die camera die heel door de ozonlaag gaat :S leuk verhaaltje maar had veeeeel meer in gezeten teveel fouten en nauwelijks schrik momenten. hoe je hiervan dan raad ik dark skies aan 1000 x beter

mcdaktari schreef:
ow ok vandaar maar als je dark skies nie theb gezien zeker een aanrader

avatar van mcdaktari
patrickman ja die heb ik uiteraard al gezien, was idd een goeie film ja.

avatar van Insignificance
Nachtvissen met, nou ja, de titel en de poster winden er geen doekjes om. Het filmpje zelf ook niet door te beginnen met wat de afloop lijkt te zijn en een autistisch jochie de camcorder te geven. Een stoornis die een reden geeft waarom iemand dit ondanks alles allemaal opneemt, het is op zich aardig bedacht, maar niet iets waar ik me doorgaans druk om maak bij dit soort found footage films.

Wie daar meer van heeft gezien, zal hier niet veel nieuws aantreffen. Toch heeft het vaak wel iets met al die storingen in beeld en geluid. Een paar wilde bewegingen erbij en het draagt hoe dan ook bij aan de dreiging en de paniek. Sounddesign zit ook best aardig in elkaar. Hier en daar een flinke bak krijsende herrie en het repeterende 'gehijg' dat verderop af en toe komt spoken, mag er zijn.

Alien design daarentegen is wat te herkenbaar, dat had best iets creatiever gemogen. Ander minpuntje is wanneer het gezelschap in het huisje belandt. Een pas op de plaats en Coreys rolletje is daar aan de lullige kant. De scène in de tunnel is een hoogtepunt en de kraaienregen is eerie. Het einde had nog iets meer mogen knallen, maar over deze beknopte speelduur al met al goed te doen.

avatar van GrobbekuikenXL
Dark Skies was wel erg aangenaam. Dit is allemaal een beetje te vaag en rommelig ( ook al is dat de bedoeling ) en er zijn weinig greys te bespeuren

avatar van Mr Grey
Vond het op zich een spannende film. Zeker als je even googled op Brown Mountains (lights) NC waaruit blijkt dat deze lichten al ongeveer 900 jaar op die plek voorkomen. De film is idd wel wat gedramatiseerd en helaas waren er vrij weinig grey's in te zien.

Verwachte niet veel van deze film maar is toch een van de meest creepy alien films die ik ooit heb gezien. Aliens zijn redelijk tot goed vorm gegeven.... en ja ik had ook meer greys willen zien.

Film blijft spannend vanaf het eerste contact met een van de wezens tot aan het einde. ook al deed het einde van de film vraagtekens bij mij oproepen. moet dat ding niet verbranden in de dampkring van de aarde??????

voor als nog omdat deze film echt de moeite waard is om een te gaan kijken een dikke 3,5*

avatar van Ditchthejunk
Ik had weinig verwachtingen maar hey, ik ben aangenaam verrast.

Veel spanning, de film komt goed op gang, we hoeven niet te lang op actie te wachten. Een familie gaat wildkamperen, maakt daar al rare dingen mee en strandt in the middle of nowhere met weinig benzine. Daarna is het rennen om te overleven geblazen. Vooral het geluid in de film voegt veel toe aan de spanning, gebrom van het haardvuur, zwaar geadem van de bange personen en geluiden die doen denken aan de Tripods van War of the Worlds.

Vooral bij de scenes in de tunnel, in de schuur en in het bos zat ik op de bank met samengeknepen billen.

Acteerprestaties ok, geluid ok, wezens ok, je krijgt ze niet teveel en niet te weinig te zien.

De laatste scene vond ik erg mooi (de camera die filmt hoe Riley wordt meegenomen waarna de camera terug op aarde wordt geflikkerd). Toch ook bizar, dat ding had allang moeten verbranden en daarna verbrijzeld moeten zijn. Wat voor merk is dat? Maakt Nokia toevallig ook camera's?

Ik vind deze film niet in het hokje horror passen, afgezien van wat brekende botten zit hier geen horror materiaal in. Wel SF of een paranormale thriller. Prima film in zijn genre. Ik vond 'm net zo eng als The Blair Witch Project.

3,5 ster.

Ditchthejunk schreef:
Ik vond 'm net zo eng als The Blair Witch Project.

Zeker geen verkeerd filmpje, wel heel wat clichés (waar Blair Witch eigenlijk nauwelijks/geen van had). Deze film was soms best spannend, soms ook best onlogisch. Niet verkeerd om eens gezien te hebben, maar maakte bij mij lang niet zo'n indruk als The Blair Witch dat deed.

Krappe 3*

Edie schreef:

Krappe 3*

Laatste 10 minuten gemist, nu de film in zijn geheel bekeken met een betere setting... Slecht! 3 sterren was wel erg veel voor deze film, volgens mij had zo'n 30% uit dialogen uit het script geknipt mogen worden, het eind is helaas heel erg ongeloofwaardig.

2* dan, en dat is nog best ruim.

avatar van Ditchthejunk
Edie ik ben het eens met je stukje over clichés, TBWP was ronduit vernieuwend in dit genre. Hetgeen zo'n indruk op me maakte bij Alien Abduction is het feit dat je de dreiging beter ziet en hoort, en dat de slachtoffers echt ergens voor weg moeten rennen. Bij TBWP zie je steeds niks, en was ik teleurgesteld dat de film afgelopen was en ik nog steeds niks gezien had. Maar ja, anderen vinden dat juist leuk denk ik.

Ditchthejunk schreef:

Soms werkt die truc, soms niet denk ik. Bij Blair Witch vond ik het heel goed werken, ook bij films zoals Duel werkt het erg goed.

Maar inderdaad hierin tevaak "Pas op waar je loopt" (meerdere keren bij het vluchten). Met de zaklamp rond schijnen en dan aan elkaar vragen "Zouden ze ons gezien hebben?".. Dat was wel matig, bij BWP rennen ze uit angst/paniek allemaal verschillende richtingen op wat wat geloofwaardiger overkomt.

avatar van THiZ-iZ-MaDNeSS
Edie schreef:

Wat jij zegt ben ik het volkomen mee eens en heb ik me zwaar aan zitten ergeren. Steeds maar met die zaklamp schijnen en vragen of ze gezien zijn, heb me zelden zo geërgerd over iets in een film. Dat was voornamelijk de moeder die dat deed, en ik mag het misschien niet zeggen maar ze had al best een misselijk hoofd dus ik hoopte steeds dat ze een pijnlijke dood zou sterven.

avatar van Daan258
Aardig found footage filmpje.
De film begon behoorlijk goed met een lekkere spanningsopbouw, (vooral de scene in de tunnel was ijzersterk) goede sfeer en aardig acteerwerk. Maar na een uurtje kijken had ik het eigenlijk allemaal wel gezien. Het werd behoorlijk ééntonig en de spanning was er totaal af.

Leuk voor 1x maar had er eigenlijk iets meer van verwacht.

Opzicht vind ik dit altijd interessante en boeiende films om te zien en deze is ook nog eens gebaseerd op de mysterieuze lichten omtrent Brown Mountain, waar ik eerlijk gezegd wel nooit van gehoord heb (nu dan wel). Er komen in deze film in het begin en vooral op het einde (na de aftiteling) mensen in beeld die er over vertellen of het zelf hebben meegemaakt.

Ik vond het overigens wel jammer dat de film opent met het einde, waardoor je min of meer weet hoe het gaat aflopen en waardoor het echte verrassende effect eigenlijk al weg is. Het verhaal (gefilmd vanuit een handcamera) weet wel te boeien en zit qua uitvoering (lekker mysterieus allemaal) opzicht ook wel aardig in elkaar. En ondanks dat je weet hoe het afloopt, blijft het toch boeiend en enigszins spannend. Na het einde moet je overigens wel nog even door blijven kijken want dan gebeurt er nog iets en komen ook de eerder genoemde mensen in beeld en aan woord. Van de onbekende cast heb ik eerlijk gezegd nooit van gehoord, maar ze deden het wel verdienstelijk en speelden ook redelijk overtuigend. De vader van het stel gespeeld door Peter Holden, die overigens licht ontvlambaar was, had wel iets weg van Russel crowe en de dochter van het stel gespeeld door Jillian Clare mocht er wel wezen. Als ik een Alien was, dan wist ik wel wat ik met haar zou doen

Al met al best met een aardige Sciencefiction film, die ook nog eens is gebaseerd op een ware gebeurtenis. En met ware, bedoel ik dan niet deze film maar de mysterieuze lichten omtrent Brown Mountain.

Ik vond de film echt niks aan, daarom een 1.
Had er meer van verwacht, jammer...

avatar van Kondoro0614
Alien Abduction'

Een film die mij wel leuk leek, is iets slechter uit gevallen dan verwacht. En kameraad van mij zei al dat het een niet al te goeie film was, achteraf blijkt hij wel de waarheid gesproken te hebben. Na een wat vreemd begin kom je vrijwel 'back flashend' terug in de film. Waar je een soort familie ontmoeting hebt. Daarna gaan ze kamperen waar ze in hun eerste nacht 3 UFO's hebben gezien. Nou geloof mij, als ik dat heb gezien. Was ik meteen vertrokken. Na die nacht zijn ze een soort tripje gaan maken naar een uithoek van een berg, waar hun TomTom raar begint te doen en uitvalt. Waarnaar ze stranden bij een mystrieuze tunnel, waar die aliens blijken te zitten. Een eerst blik van die aliens heb ik opgemerkt toen het zoontje Riley, de autospiegel filmde. Maar toen wist je al dat het een matig filmpje werd, als je zag hoe die Aliens eruit zagen. Opzich niet heeeeeel slecht, maar je kon opmerken dat ze niet van het hoogste niveau zouden komen. In die tunnel word hun vader krankjorum, door het in de ogen kijken van zo'n alien. Nou ja, begint al goed. Meteen spanning eigenlijk wel. Ik heb eigenlijk de hele film met een soort spanning gevoel gezeten omdat ik ieder moment iets zat te verwachten. En toen ik het niet meer verwachtte kwam er iets. Ik moet zeggen dat de zelf-film beelden prima zijn, het bewerken ervan was helaas wat minder. Ook had ik het niet verwacht dat uiteindelijk die hele familie mee werd genomen. Eindelijk is een keer geen goed eind!

Katherine Sigismund speelt een prima rol als moeder van de familie. Die mee gezogen werd door de UFO. En eigenlijk een nare dood tegemoet ging.. Corey Eid , Riley Polanski en Jillian Clare als de drie kidneren en Peter Holden als de vader. En het valt me eigenlijk nu pas op dat hun echte namen ook in de film worden gebruikt. Toch wel handig, want dan hoef je geen acteer naam te onthouden. Zoals Riley zijn echte naam is maar in de film Max. Ofzo... Haha..

Het verhaal van Alien Abduction is prima te doen. En ook redelijk te volgen. Helaas zitten er wel een paar inkak momenten in, waar het van heel spannend naar eigenlijk helemaal niks gaat. Toch 1 goed punt uit het verhaal is dat ze hebben gekozen voor de echte mythes van de Brown Mountain. En ook de 'Brown Mountain Lights'.. Het concept van de film is ook goed. Alleen helaas niet zoals ik allemaal verwacht had. Prima om een keer gezien te hebben, maar geen super film.

avatar van Gang_Star
En weer een found footage film. De opbouw van dit werk is wat matig, en komt laat op gang. Daarna word het een stuk spannender ondanks dat er niet altijd evenveel gebeurd. Toch kijkt de film nog vrij simpel weg en word het spannender hoe verder je komt. Redelijk.

avatar van Barry83
Weer zo'n irritante cammovie. Verhaal is rommelig en je ziet nergens echt duidelijk een alien. Alleen wat goedkope discoflitsen.

avatar van Chelsea94
Nutteloze film. Had zich kunnen afspelen binnen 10 minuten, duurt onnodig lang en amper een alien te zien.

avatar van Rickyman
Een found-footage sf-filmpje dat uiteraard opgenomen is met schuddend cam-camera werk.
Het begint ook wat cliché, met ook natuurlijk weer irritante rollen d'rbij, maar had niet verwacht dat ik daarna tot het eind zowat op het spreekwoordelijke puntje van m'n stoel zat.
Een zeer spannend en mysterieus sf-filmpje, toch wel.

avatar van Noodless
De mysterieuze lichten van Brown Mountain. Nog nooit van gehoord. Qua found-footage filmpje is deze best wel te doen. Het is desondanks de techniek goed te volgen wat je vaak niet kunt zeggen van veel soortgelijke films. De film blijft ondanks de opening ( die eigenlijk het einde is ) voldoende boeiend om te volgen. Ook het verhaal is toch wel wat mysterieus en de regisseur weet een dreigende sfeer te scheppen. 6/10

avatar van rojaone
Prima film goede sfeer. Soms wat erg ongeloofwaardig er had meer ingezeten, toch nog een ruime voldoende.

avatar van knusse stoel
Ik vermoed dat sommigen mij over films te positief vinden oordelen en bij deze doe ik dat waarschijnlijk in hun ogen weer maar ik vind mijzelf eerlijk. Vanaf eerste moment dat het vreemd gaat in de film, bij de tunnels, kwam de spanning er goed in. Wat ik aardig vond zijn de prima schrikmomenten, deze kwamen als je er helemaal niet op was voorbereid zoals men met muziek nog al eens in andere films pleegt te doen. Verder sprak het mij aan dat de aliens niet continu in beeld waren, de dreiging was een constante factor maar werd niet misbruikt in "Alien Abduction" en wat in beeld kwam, was vrij realistisch gevormd. Een storende fout was dat toen de camera uit de UFO werd verwijderd, deze richting aarde viel en na een plof alleen schade aan het glas van de lens overhield.
Ik heb de proef op de som genomen en heb dat na gedaan maar die van mij is waarschijnlijk verbrand in de dampkring en de mogelijke restanten en asrest ........ja waar?
Heeft u iets gevonden?

Een mooie 7+!

avatar van Phantasm
Slaapverwekkend, met moeite uitgekeken.