Airplane vs. Volcano (2014)

Alternatieve titel: Airplane Lost

Actie

geregisseerd door James Kondelik en Jon Kondelik
met Robin Givens, Lawrence Hilton-Jacobs en Natalie Burtney

Een passagiersvliegtuig komt vast te zitten in een cirkel van vulkanen die allemaal aan het uitbarsten zijn. Daardoor kan het vliegtuig geen enkele kant op. Landen is geen optie, dus het is nu aan de crew van het vliegtuig en de passagiers om een oplossing te vinden...

Waardeloos

avatar van 606
mjk87 schreef:
The Asylum zoe te zien.

Echt, die titel alleen al
Ja he, hoe verzinnen ze het.

avatar van madmax2011
voor een zondag middag leuk voor te kijken als niets anders te doen heb en te veel bij nadenken

Mijn God......die trailer alleen al

avatar van Phantasm
Het viel me nog mee, leuk om een keer gezien te hebben.

Als dit meevalt, wat kan er dan nog tegenvallen? Wat een enorme bagger!!!! De aftiteling, waar ik bij lange na niet aan ben toegekomen, moet het hoogtepunt zijn geweest, en verdient de halve ster.

avatar van Sir_John
eerlijk is eerlijk, de reviews vind ik een beetje jammer.. ik moet toegeven dat het acteren nogal tegen viel.. maar hell.. tis altijd heerlijk om te zien hoe lekkere mannen de boel regelen
daarnaast vind ik het altijd geweldig om naar dit soort films te kijken.
een 5 verdient deze film niet maar toch zeker minimaal een 3!

avatar van VincentL
Wow die titel... Die belooft zo veel slechts

avatar van Shinobi
"We'll have to ride it out."

Het blijft verrassend hoe The Asylum met dergelijke titels op de proppen komt.

Sowieso is het vanzelfsprekend te noemen dat je dit niet serieus moet nemen. De algehele opzet is dan ook zo onzinnig als het maar kan, met natuurwetten die volledig in de wind worden geslagen. Desondanks zorgt het voor een aantal - onbedoelde - geinige situaties.

Iets wat ik wel kon waarderen, is hoe enkele personages gepresenteerd worden; er is de moeite genomen om ze enigszins 'likeable' te maken en een miniem achtergrondverhaaltje mee te geven. Hierbij is het lachen om Dean Cain als de redder in nood te zien. Het is alleen jammer dat de dialogen over het algemeen lachwekkend overkomen.

De CGI zelf kan er nog best mee door vind ik. Het vliegtuig en de verscheidene vulkanen inclusief erupties zien er prima uit. Helaas komt het af en toe voor dat een handvol sequenties herhaald lijken te worden. Toch creëert het een paar spectaculaire scènes.

Al met al een vermakelijke B-film voor als je niets beters te doen hebt, zolang je het maar niet serieus neemt. We hebben hier immers met The Asylum te maken.

Kleine 2,0 sterren.

avatar van RuudC
Het is in elk geval origineler dan wat Hollywood de laatste jaren ophoest.

Bantavoer
Film gekeken. En wat een nepfilm. Oké, voor de jeugd misschien leuk en spannend, maar als volwassene stel je toch een aantal vragen. Bijvoorbeeld: de man die opgesloten is en met handboeien vastzit, bevrijdt zichzelf. Hoe komt hij aan een pistool? Ten tweede: een vliegtuig boven een vulkaan waar as en lava in de lucht vliegt en dat komt niet in de motoren terecht? En zo zijn er wel meer te vinden. Oké, dat bliksem bij vulkanische uitbarsting, dat klopt. Zoek maar op Youtube. Maar verder. Leuk om eens een keer gezien te hebben. Ik ben gek op dat soort rampenfilms, maar er zijn vele die beter zijn dan deze. Nog iets. Die agent die in buik geraakt wordt, overlijdt? Hmmm. Als hij in zijn hart was geraakt, oké. Maar met een buikwond?
Verder, de jongen met z'n moeder zaten eerst rechts in de rij. Daarna zaten ze opeens links in de rij met de figuur die contact probeert te zoeken. Daarna moet iedereen opeens geëvacueerd worden in dat vliegtuig en vrij snel. Behalve als ze bij 'piloot' en stewardess komen, dan wordt er een pauze o.i.d. ingelast. Kortom: deze film barst van fouten aan alle kanten en ik zou zeggen. Kijk deze film maar één keer en vergeet het voor de rest van je leven. Niet waardig om aan te schaffen, zo slecht. Tenzij je het gratis krijgt.

avatar van Fonzie39
Wat een lachertje dit zeg deze film, nog nooit zo´n slechtte film gezien.
Alles is ook aan boord wat ze nodig hebben bij een ramp.
Een passagier is toevallig Piloot, ook een Air marshall mag niet ontbreken, natuurlijk weer een slechterik een monteur ETC ..het hele A-Team
Een stewardes die zelf in paniek is tegen de passagiers zegt dat er niets aan de hand is pffff

Wat een slechtte acteurs!!!

De overige passagiers (figuranten) kijken een beetje uit het raampje alsof het de dood normaalste zaak is....terwijl er zich een ramp voltrekt.

Een vliegtuig dat al uren rondvliegt en geen steek verder komt, terwijl de redders in nood zo het gebeid in en uitvliegen.
Trouwens door die gasten wil je niet eens gered worden wat een stelletje sukkels bij elkaar!!!

Bespaart u deze film de moeite niet waard!!!

avatar van BlueJudaskiss
Alles waar Fonzie39 zich druk om maakt, daar vermaak ik me juist mee. Het is een B-film, dat hoeft niet zo serieus genomen te worden. Het ging van plothole naar toevalligheid naar cliché en dat vond ik eigenlijk wel prima. Het was leuk in beeld gebracht en de film had vaart. Niets mis mee. The Asylum heeft ze een heel pak slechter gemaakt dan dit.

avatar van xxERWINxx
Redelijk filmpje! Ziet er wel een beetje nep uit dat een vliegtuig gewoon door de lavastenen en vulkaan uitbarstingen doorvliegt en dan van die typische mensen in de film, een slechterik, een toevallige piloot, een techneut en een vrouw met kind.
Voor de rest was alles best vermakelijk en heb me niet verveeld.

avatar van HALVE TAMME.
Complete verspilling van mijn tijd.

De special-effects en het acteerwerk zijn zwaar onder de maat & daarbij komt
ook nog eens kijken dat ik al verdomd snel uitgekeken was op de gehele cast.

Airplane vs Volcano (2014): Triest zooitje.

Halve ster van mijn kant.

avatar van tattoobob
Alleen die poster al

avatar van Kondoro0614
HALVE TAMME. schreef:

Halve ster van mijn kant.

Minder kun je hem ook niet geven
Dit is echt weer typisch The Asylum.

Losers

Ongelooflijk wat een suffe film; de enige ramp hier is de film zelf....emotionele momenten met een zoetig muziekje..je krijgt geen moment een band met de acteurs, eerder medelijden dat ze in deze film meedoen, maar ja je moet toch ergens je brood mee verdienen.
En dan de held die aan een touwtje naar buiten gaat om een motor te fiksen...denken de makers echt dat ze nog meer moeten toevoegen aan ongeloofwaardigheid? De hele film is een aanslag op de intelligentie van de kijker die deze film uit wil zitten..maar ja, smaken verschillen.

Ondanks het belachelijke verhaal en de uiteraard ook goedkope en neppe uitvoering (we hebben immers te maken met een "The Asylum" film), vond ik deze film nog wel enigszins vermakelijk om naar te kijken.

Echt boeiend of spannend wordt het natuurlijk nergens, maar toch keek deze film zich wel lekker weg en dat kwam voornamelijk omdat het verhaal zich grotendeels binnen een passagiersvliegtuig afspeelt. Dat laatste kwam namelijk de sfeer ten goede. De stereotype cast stelt natuurlijk weinig voor, maar toch deden ze het nog een beetje verdienstelijk en dan met name Dean Cain (vooral bekend vanwege zijn Superman rol in de serie "Lois & Clark: The New Adventures of Superman", die ik destijds soms keek vanwege het meespelen van Teri Hatcher) in de rol van Rick Pierce die al vrij snel de besturing van het passagiersvliegtuig gaat overnemen.

Ondanks dat de film zeker niet goed is, heb ik me er toch nog mee vermaakt (ben wel twee keren inslaap gedommeld, maar dat lag niet aan de film) en de film duurt ook niet lang.

wat een ander ook zeg vind het toch wel een goede film zit best een mooi verhaal in

Bantavoer
Tijdens opruiming kwam ik deze tegen. Dacht dat ik 'm al had weggegooid of weggegeven. Afijn, toch maar de moed genomen om 'm nog een keer te bekijken. En het bleek al wat ik al eerder (drie jaar geleden al weer) zei. Van The Asylum vond ik Apocalypse Pompeii nog het beste. Althans het acteren, special effects, maar hier zijn beide om te janken.

ja men toch hoe verzinnen ze het een vliegtuig dat gewoon blijft vliegen tussen al die actieve vulkanen. die film is een echte grap een mens verbrand al als hij in aanraking komt met die hete as van die vulcan en die vent gaat gewoon buiten uit dat vliegtuig terwijl die vulkanen hun as en vuur de lucht in blazen. en dan ver naar het einde van de film die manen uit dat ander vliegtuig geen pak tegen de hitte van het vuur neen gewoon een een helm en een overal. en al die vliegtuigen blijven gewoon door vliegen. ik heb al veel films gezien over rampen met vliegtuigen maar dit is toch wel de stomste van allen. een ster kan ik er niet op plakken zo ongelooflijk slecht vind ik die film.