Sex Tape (2014)

geregisseerd door Jake Kasdan
met Cameron Diaz, Jason Segel en Rob Corddry

Toen Jay (Jason Segel) en Annie (Cameron Diaz) voor het eerst bij elkaar kwamen, was hun relatie intens, maar tien jaar en twee kinderen later is de vlam van hun liefde vrijwel gedoofd. Door middel van het maken van een sex tape waarbij ze elke positie uit 'The Joy of Sex' hanteren, proberen ze hun relatie nieuw leven in te blazen. Het lijkt een geweldig idee, totdat ze ontdekken dat hun video niet meer 'privé' is en ze alles op alles moeten zetten om de video terug in eigen handen te krijgen.

Als er weer eens iemand 'humoristisch' door een hond achtervolgd wordt in een vreemd huis (al dan niet met als conclusie dat ie in zn zak wordt gebeten) weet je alweer in wat voor niveau komedie je terecht bent gekomen.

Matige film waarin een echtpaar een sexvideo maakt en deze vergeet te wissen met alle gevolgen vandien. Een leuk gegeven voor een one-joke-movie. Hier en daar wel grappig, maar het blijft allemaal wel wat braaf, ondanks dat de titel anders doet vermoeden. Clichématige personages en clichématige situaties.

avatar van filmkul
Zwakke komedie. De film begint best aardig, maar vervalt al snel in een rommelige prul. Soms een kleine glimlach, maar verder totaal niet grappig. Diaz en Segal matchen aardig. Het eind vliegt totaal uit de bocht. Een positief iets is de speelduur.
1.5/2.0

avatar van Glennekeeeee
een film met zo een titel moet uit de bocht durven gaan maar spijtig genoeg blijft deze film véél te braaf en zijn segel en diaz niet echt een overtuigend koppel. waarom deze film R- rated is weet ik zelfs niet, nuja ze zijn in amerika wel preuts maar toch. vond dit maar flauw en braaf en als ik naar een film ga zien met deze titel dan verwacht ik een groffere, stoutere, veel meer flirtend met het randje-film en uiteindelijk is het een komedie geworden die mooi tussen de lijnen kleurt.

avatar van Richard_Voorhees
Behoorlijk dertien in een dozijn.
Veel van de grappen zijn al eens eerder in andere films gebruikt. Daarnaast is het hele "oh nee, we hebben wat stoms gedaan en moeten nu de gekste dingen gaan doen om de schade te beperken" concept al erg vaak gebruikt.
Tegen het einde probeert men de kijkers nog een boodschap mee te geven, maar uit de mond van Jack Black kan ik het als kijker niet echt geloofwaardig vinden. Wel vond ik zijn toevoeging als "porno koning" wel erg geslaagd.
Ach, hij is te bekijken, maar ik heb wel betere gezien in het genre.

Wat een ontzettend zwakke slechte film. Veel "nee joh" momentjes. Heb me geergerd aan de uitgekauwde grappig bedoelde scenes. Je kunt deze film beter overslaan...

wat een draak van een film...zoals eerder gezegd de eerste paar minuten heb je nog het gevoel dat het wat wordt ....maar dat verdwijnt snel...anderen zeiden dat de laatste 10 minuten ook nog wat waren...wilde ik niet eens kijken, ben na 15 minuten scenes gaan skippen en besloten maar af te zetten....zoals gezegd : draak van een film

avatar van Gang_Star
Matig. Het verhaal over een koppel wat besluit een sextape te maken resulteert in een matige komedie. Het duo Diaz / Segel is om te beginnen maar een tegenvallend duo. De grappen zijn flauw en vooral erg saai. De film word maar sporadisch echt leuk.

R-B
Had er wel iets leuks van verwacht, maar wat een slappe hap zeg. Bleh.

avatar van DragQueen
Redelijke Komedie, Die zo zijn leuke momentjes heeft, en hier en daar een geslaagde grap. Het verhaaltje is weinig verheffend, en je hebt het allemaal al eens eerder gezien in een of andere vorm. Toch wel eens vermakelijk om gezien te hebben. Het acteerwerk was ook wel oke. Diaz en Segel vullen hun rollen op een leuke manier in. 2,5 Ster.

jordysmeets00
redelijk geinige film, wel een beetje langdradig na een tijdje.

avatar van Sergio Leone
Slecht.

Zoals verwacht is Sex Tape druk gelul. Anderhalf uur lang. Het lijkt wel dubbel zo lang. Veel geroep, heen-en-weergehuppel, woordjes als 'fuck' etc. Lachen? Bwa, een keer of 2 misschien.

Cameron Diaz zit hier op haar gebruikelijke, niet echt hoge niveau; Jason Segel doet het niet al te best gezien van waar die komt. Ooit de leuke komedie Sarah Marshall, nu dit.
Rob Lowe en Rob Corddry lopen hier verloren - nochtans namen/ koppen die zo voor wat hilariteit kunnen zorgen als bijrol in matige komedies.

Te mijden.

HALVE TAMME.
Sex Tape (2014) is niet meer dan een aardige Amerikaanse komedie die heel sporadisch
een glimlach om mijn gezicht wist te toveren. Verder is het spijtig om te moeten melden
dat het allemaal over het geheel niet echt bijzonder te noemen is, een herziening zal er
voor mij dan ook niet snel inzitten. Tweeënhalve ster van mijn kant voor S. T. (2014).

avatar van nakada
Wat een lading negativiteit hier. Het is inderdaad een vrij standaard komedie van niet al te hoog nivo, maar zo slecht is hij toch ook weer niet. Ik heb me best vermaakt al was dat niet tijdens de hele film. Voor mij net niet voldoende.

Redelijke komedie met een goede Cameron Diaz en Jason Segel.
Ben helemaal niet voor het genre maar deze was wel leuk, geslaagde grappen en absurde situaties.
Eens leuk om alle zorgen even te vergeten.

avatar van Ste*
Ik had zin in een domme film. Nou, dat zat wel snor, maar ik had misschien beter een ander onderwerp kunnen kiezen. Ik ben niet echt preuts, maar... nou ja, misschien ook wel, want ik vond het begin behoorlijk awkward. 'Gelukkig' is het seksgedoe alleen maar een opzetje voor alle vervelende onzin die daarna nog gaat komen.

Ik ga er niet tot in detail woorden aan vuilmaken, ik kan in ieder geval talloze dingen opnoemen die zo onzettend slecht en raar waren. Ik vind het altijd weer verbazingwekkend om te bedenken dat er mensen zijn die dit soort dingen oprecht grappig vinden (ik heb ook wel erg gelachen, maar meer omdat ik niet kon geloven wat ik zag).

Wat ik vooral niet begrijp is waarom Cameron Diaz zich hiervoor leent. Van Jason Segal valt het me al ietwat tegen (wat acteert hij enorm slecht trouwens voor zijn doen), maar zij is toch wel een gevestigde naam die dit soort onzin niet nodig heeft, zou je denken.

De obvious Apple-reclame (niet eens sluik- meer te noemen) was overigens ook wanstaltig.

avatar van N00dles
Mijn god, wat een exemplarisch voorbeeld van het concept 'creatieve armoede'. Ik hoopte dat Jason Segel een op papier flauw gegeven nog wel tot een kijkbare komedie zou kunnen maken, maar hij acteert zo bedroevend dat het pijnlijk is om te zien.

Het lijkt wel alsof de schrijfster heeft gedacht: "ik heb dolkomische scènes in mijn hoofd die ik gewoon kwijt moét, nu nog een film eromheen verzinnen". De humor is geforceerd en vaak totaal niet gerelateerd aan het plot.
Het resultaat is een film die de helft van de tijd gaat om het vinden van fucking ipads en een hoop hysterisch gedoe van de hoofdrolspelers, omgeven door een plethora aan irritante personages.

Het is lang geleden dat ik een komedie heb gezien die zó ongrappig was. Al na 20 minuten was ik het zo zat dat ik met veel moeite en rologen de film uit heb gezeten.

Ook vond ik de film behoorlijk preuts, gezien het onderwerp. Een verlepte kont hier, wat doorschijnende truitjes daar, maar dat is dan ook wel alles dat je te zien krijgt. En als de film dan toch qua humor lame is, geef dan op zijn minst nog wat naked boobies om het op te fleuren. Gemiste kans. Hoewel de schrijfster hiermee nou niet bepaald goud in handen heeft.

avatar van Noodless
Wheely5 schreef :
Lekker flauwe humor die wat mij betreft niet een flauwe grens overschrijd. Je zou hooguit kunnen zeggen dat het bij Rob Lowe thuis er inderdaad tegenaan hangt, maar dat is dan ook alles. Mag best. En inderdaad, Diaz blijft lekker om naar te kijken, wat verwacht je hier dan, een heuse 'sex tape' ? Dan stap je met wat verkeerde verwachtingen het verhaal in inderdaad en kan ik me teleurstelling goed indenken.
Mee eens. En de scène bij Rob Lowe thuis vond ik erg vermakelijk.

mjk87 schreef :
Sowieso al dat begin, waarin de levens van Segel en Diaz worden neergezet. In weinig minuten wordt het heel inzichtelijk gemaakt en je begrijpt eens ze de camera erbij pakken ook waarom ze dat doen. Niet dat dit een psychologisch drama is dat dat moet tonen, maar de film doet het wel (en daarmee beter dan 70% van de films die dat heel hard proberen). Verder een leuke soundtrack, een goed tempo en af en toe echt wel een grap die werkt. Fijn ook dat Segel en Diaz echt heel normale mensen zijn met normale levens en enkele normale goede vrienden. Normaler zelfs dan de levens in pakweg Boyhood (een film die enkel dat pretendeert te tonen).

Inderdaad. Vond de film best vermakelijk en een leuk tussendoortje. De chemie tussen Segel en Diaz had wel beter gemogen.

avatar van K. V.
Deze was een tijdje geleden op tv en nu eens meegepakt. 'k vond het wel een leuk filmpje die vlot wegkeek. De cast was niet slecht en was wel op dreef, verder zag de film er prima uit.
Geen waw film, maar heb me er toch ook niet mee verveeld.