Better Living Through Chemistry (2014)

Komedie / Drama

geregisseerd door Geoff Moore en David Posamentier
met Olivia Wilde, Michelle Monaghan en Sam Rockwell

Douglas Varney (Sam Rockwell) is een zachtmoedige apotheker in een klein stadje die gevangen zit in een liefdeloos huwelijk. Wanneer hij een affaire begint met een vrouw (Olivia Wilde) introduceert zij hem in een wereld van seks en drugs. Het begint echter uit de hand te lopen wanneer ze een samenzwering beginnen om haar man te vermoorden.

avatar van schram101
Olivia Wilde

Matig.

Probeert af en toe wat edgy te zien, zit ook wat zwarte humor in, maar het geheel voelt wat geforceerd aan. De cameos (wat komt Liotta in hemelsnaam doen) passen niet echt bij een wat kleiner filmpje als deze, de omschakeling is wat bruusk (papa en zoontje die wild doen) en de relatie tussen Rockwell en Wilde is er ook eentje in de categorie wtf.

Af en toe wel grappig, het dorpse sfeertje wordt aardig weergegeven en het einde vermijdt een hoop clichés door een paar slimme twistjes, maar erg ver raakt de film daar ook niet mee. Het ontbreekt vooral aan scherpte en daadwerkelijk grappige comedy.

Niet verkeerd om een keertje te kijken, duurt gelukkig ook niet te lang, maar verder eentje die snel weer vergeten zal zijn. Rockwell kan absoluut beter, de rest van de cast is jammer genoeg wel op z'n plaats.

avatar van zyntex
Wel aardig filmpje

De regisseurs leken een verband te willen leggen tussen de gekende film noir en e romantische komedie. De openingsscène was nog wel leuk, maar daarna nam de inhoud zienderogen af, had de film weinig nieuws meer in petto en werd het verhaal geen moment spannend, al waren er wel enkele grappige momenten te bespeuren. Maar het meest ontbrak er een duidelijk concept of recept (om in apothekerstermen te blijven).

avatar van blurp194
Flauwe boel.

Af en toe lijkt het wel ietwat grappig te worden, maar dat pakt niet door. De optelsom is uiteindelijk dat het maar een matte boel blijft. Wellicht hadden de regisseurs een oppeppertje uit de apotheek moeten halen in plaats van het slaapmiddeltje dat ze kennelijk ingenomen hebben.

avatar van schumacher
Leuk filmpje. Olivia Wilde wat een vrouw .
Komedie staat er maar dat was het niet echt maar keek wel lekker weg.

avatar van clubsport
geen hoogvlieger maar toch heeft deze film best zijn aardige momenten .
Olivia wilde ziet er wel even anders uit dan in drin king buddies .

avatar van clockwork72
Toen ik de titel zag dacht ik dat het over een docu van Queens of the Stone Age ging... Helaas...

avatar van Al DeNiro
Leuke film met een mooie Olivia Wilde (blond staat haar ook geweldig).

Als tussendoortje was deze Komedie / Drama wel redelijk om te doen. Het verhaal, een soort van luchtig drama, is best leuk (wel geen echte lachmomenten maar vooral glimlach momenten) en hetzelfde geldt voor de uitvoering. Degene die deze film vooral genietbaar maken zijn de drie hoofdrolspelers in de vorm van Sam Rockwell, Olivia Wilde en Michelle Monaghan. Sam Rockwell vind ik eigenlijk altijd een leuke acteur om naar te kijken en ook in deze film doet hij het weer leuk en verdienstelijk. Olivia Wilde zit vooral voor het visuele aspect in deze film en dat doet ze uitstekend met haar blonde kapsel. Michelle Monaghan mocht er ook wel wezen en ze speelt ook nog een keer leuk. Omdat de film maar iets van 85 minuten duurt, kijkt hij verder lekker weg.

avatar van DjFrankie
Erg tam, de zoon had van mij prominenter in het stuk voor mogen komen.

Behoorlijk saai en zelden grappige film. Een soort screwball/klucht-achtige film waarin brave Hendrik Sam Rockwell langzaam maar zeker los komt van zijn voorspelbare, brave leventje. Helaas gebeurt dit ironisch genoeg ook nogal voorspelbaar en heeft hij helaas maar weinig chemie met Olivia Wilde die er op los schmiert als trophy wife van de cameo Ray Liotta. Weinig, weinig grappigs gezien in deze film. Geen aanrader wat mij betreft.

avatar van lucdecoster
De beste scène vond ik in de fitnesszaal (fietsen). Ik maak dit ook elke week mee met zo'n fanatieke fitnesscoach.

De film is leuker dan ik had verwacht.
Grappige situaties en goede vertolkingen, met af en toe een beetje erotiek.
De prent heeft me zeker niet verveeld.