The Flintstones in Viva Rock Vegas (2000)

geregisseerd door Brian Levant
met Mark Addy, Stephen Baldwin en Kristen Johnston

Fred en Barney zijn geslaagd voor hun eindexamen en zijn nu brontokraanbestuurders. Betty woont in Bedrock en is serveerster en Wilma is een rijk meisje. Haar moeder wil haar koppelen aan de rijke Chip Rockefeller, maar Wilma interesseert zich niet voor Chip. Tijdens een vrijgezellenfeestje verveelt ze zich zo, dat ze vertrekt om eens in Bedrock te gaan rondkijken. Ze gaat wat drinken en wordt bediend door Betty. De dames sluiten vriendschap en Wilma gaat bij Betty wonen. Wanneer Fred en Barney in een restaurant Betty en Wilma ontmoeten klikt het onmiddellijk.

avatar van crazykenny

avatar van jodenkoek
deze is lagge 4

gewoon je verstand op nul en niet nadenken bij deze film, dan is ie best te pruimen

avatar van tommykonijn
Deze vind ik nog erger dan Flintstones The (1994) maar ja soms héél soms is hij nog wel Leuk maar over het algemeen vind ik dit echt niks en het is vanwege die nog wel Leuke stukjes want anders was het 0.5* geweest.

avatar van Die Hard,Willis
Geen idee waarom ik deze rotzooi heb gekeken. De film begint en eindigt slecht. Zeer slechte acteerprestaties, de humor(?) is ver te zoeken. Vermakelijk is het nooit, alleen een lang ritje van saaiheid..

avatar van Ajax&Litmanen1
Na het zien snap ik meteen dat de film zo afgekraakt is. Wat een ultieme baggerzooi. Ik vond de 1e film nog wel aardig, niet super maar hij was vermakelijk op zijn tijd. Maar dit? Ik begin met het positieve, ben ik snel klaar. Ik vond Dino met afstand de grappigste van de film. Ook de enige die grappig was trouwens. Zijn grappige gekef en enthousiasme is geinig. Ook het personage Mick Jaggstone (juistem, van The Stones haha) deed het wel aardig. Nou, dat was het.
Het verhaal is werkelijk om te huilen zo flauw en onorigineel. De special effecten zijn bedroevend slecht. Alles leek wel van plastic en karton, het zag er niet uit. Alleen Dino was aardig geanimeerd maar verder was het hopeloos triest. Nog erger waren de acteerprestaties. Fred werd nog redelijk vertolkt maar was 10x minder dan John Goodman uit de 1e film. Wilma was echt dramatisch slecht geacteerd, Barney idem en hij zag er ook niet uit in de film. Barney met lang blind haar met een rechte scheiding? Kom op......Betty was de enige verbetering. In tegenstelling tot deel 1 met die dikzak Rosie O'Donell leek ze nu wel wat op haar evenbeeld uit de tekenfilm.
Nee, hopeloos slechte zooi zit. Slechts vanwege Dino geef ik deze film niet de minimale score.

avatar van ;)
;)
best een leuke avond film.
genoeg humor en bij dit soort films moet je geen top acteurs verwachten of een perfect verhaal dus ik snap niet waarom iedereen zo zaagt.
drink een pint en geniet

avatar van MARCUS CORVUS
Zo opzichtelijk slecht dat het genoeg humor opleverd. Voor kinderen lijkt het me een aardige film

avatar van raimondirks
Deze film is toch duidelijk bestemd voor kinderen? Ik vind het toch best grappig gemaakt. Barney en Betty deden nogal dom. Dino vond ik het meest lachwekkend.

avatar van suuz
slecht geacteerd de flintstones van 1994 is veel beter gecast

Ik moest dan weg... dus heb maar een half uur kunnen kijken... maar had hem wel af willen zien en nu weet ik eindelijk hoe ik net als barney vrouwen moet versieren

avatar van moviechick-99
allee zo weinig punten toen ik klein was heb ik er mij zot naar gekeken en een tijdje geleden heb ik hem terug gezien en ik vond hem nog steeds super

avatar van movie acteurs
Geen hoogvlieger maar het blijft leuk. Ik kan me wel herinneren dat deze iets kinderachtiger is.

Het is wel jammer dat Goodman de rol als Fred Flintstone niet meer vertolkt. Hij was echt de perfecte keuze. Met Mark Addy is op zich niets mis mee, alleen is hij een minder perfecte acteur voor deze rol. De andere acteurs vind ik persoonlijk wel best. Vooral leuk dat Kristen Johnston ( uit "3rd rock from the Sun) de rol van Wilma Slaghoople vertolkte. Soms ook wat voorspelbaar, zoals in een reuzenrad waarbij Fred, Wilma probeert te kussen maar dat wordt verstoord door dat Dino uit een ei komt. Het verhaaltje is niet bijzonder maar best wel leuk. Het blijft vermakelijk/leuk met de Flintstones. Krijgt tot nu toe een kleine 3,0.

avatar van maarten1991
Deze film scoort hier blijkbaar erg slecht. Het verhaal is redelijk voorspelbaar maar er zit ook wel humor in.

Dick2008
Ik ken The Flintstones animatie-serie wel. Het is wel een heel lange serie, de middelste seizoenen die blijven leuk, de rest vind ik minder, al is het natuurlijk wel knap gemaakt allemaal.
Het leek me helemaal niks om een film te bekijken waarin de tekenfilmfiguren tot leven komen door echte mensen. De eerste film ken ik dan ook (nog) niet, ben niet zo'n fan van John Goodman.

Deze film heb ik dan ook meer op de gok bekeken. Natuurlijk brengt de film wel de nodige beperkingen met zich mee, maar daar kijk ik dan maar door heen.
De film is leuk aangekleed. In de meeste gevallen zijn de dieren ook goed gedaan. Dat begint al als ze de dinosaurusbrug over rijden, een heel mooie shot overigens. Dino is helemaal grappig gedaan, je weet dat het nep is maar toch, ik vind dat hij er maar lief uitziet.
De acteurs zelf zijn ook redelijk overtuigend als ik die vergelijk met de animatie-serie. Verder is Kristen Johnston mooi in de rol van Wilma en was ik verrast om Joan 'Dynasty' Collins, in deze film te zien met weer de zoveelste 'bitch' rol.

Heb me prima vermaakt. Gewoon luchtige komedie met onschuldige humor, ik hou er wel van. Ik snap ook niet goed waarom dit nou een flop is. Misschien dat hij de tweede keer ietsje achteruitgaat, zet hem voorlopig op 4.0.

avatar van daxclusive
Na jaren herzien, ik vond de dubbel dvd in de kast en dacht ik ga weer eens kijken.
Het is een vermakelijk filmpje voor tussendoor. 3,0*

avatar van Phantasm
Deze staat in de Flop 100, belachelijk, zo slecht was dit nou ook weer niet, aardig verhaal met redelijk wat humor.

deze is een een stuk slechter als deel 1.
lijkt wel of de rollen omgedraaid waren ten opzichte van deel 1,
in deel 1 is barney de slimmere van de 2 en
in deel 2 is barney het mannetje wat echt nix snapt.
verhaal is het zelfde als deel 1 niet goed.
maar daar kijk je deze films toch al niet voor

leukste was nog dino in zn jonge jaren.

en waarom hebben ze die alien erin gestopt, die heeft echt helemaal nix toegevoegd aan het verhaal,
als je de alien uit de film zou kunnen knippen zou je echt helemaal nix missen, daar ging ik me eigen op een gegeven moment wel aan ergere.
zonder dat alientje zou het een half puntje hoger zijn

Dick2008 schreef:

Om het met laatste punt te beginnen, in tegendeel ik vind het toch wel leuker dan de eerste keer. Alleen de eerste 10 minuten moest ik wel weer even wennen, dat is vaak zo met die live-actionfilms, bovendien speelt het in het stenen tijdperk. Aanvankelijk zat ik ook met Gazoo (Alan Cumming speelt een dubbelrol, deze en van Mick Jagged). Maar naarmate de film vordert gaat dat best goed, en het is zeker wel functioneel. Fred is al niet zo snugger, maar Barney nog minder. Die karakters worden echt wel goed neergezet door Mark Addy en Stephen Baldwin.

Verder gewoon weer leuk om te zien hoe het is gemaakt, die nepdieren met echte mensen en animatie erbij. Het is meer een combinatie van een familiekomedie met een romantische komedie. Die beide genres scoren bijna nooit hoog op deze site, dus hoef je je ook niet druk te maken over het lage gemiddelde. Zodra ze in het casino zijn gaat de film wel iets achteruit maar wordt toch weer beter. Ik vind het onnodig te vergelijken met de serie van vroeger. Het zou misschien nog wat leuker zijn geweest als de dieren wat meer klaagden dat ze "misbruikt" worden, maar goed je kunt niet alles hebben.

Ik ben er wel weer over te spreken. Gewoon amusant, mooi gemaakt, genoeg te lachen, niks mis mee. 5.0

Het eerste deel vond ik al zeer matig, maar dit vervolg spant toch wel de kroon qua meligheid en onnozelheid qua verhaal en uitvoering. Hierdoor blijft er eigenlijk weinig meer over buiten het visuele aspect wat nog wel aardig was. Te lachen (de humor is in het algemeen flauw en kinderachtig) valt er sowieso nauwelijks iets. Ook is de gehele cast (die schaamden zich natuurlijk ook kapot dat ze in het eerste deel hebben meegespeeld) vervangen door andere matige acteurs en dat komt de film ook niet ten goede. Met als dieptepunt toch wel Stephen Baldwin als "Barney Rubble".

Vooral dankzij Kristen Johnston (wel beetje een hork), Jane Krakowski en vooral de rondborstige Alex Meneses is deze film nog een heel klein beetje te genieten. Niet vanwege hun acteerprestaties maar vanwege hun uiterlijk. De rol van Elizabeth Taylor uit het eerste deel wordt nu overgenomen door een andere oud gediende, namelijk de eigenlijk altijd irritante Joan Collins.

Al met al is dit een film om snel te vergeten.

avatar van MizKriz
BARslechte film!
De eerste film van The Flintstones daarentegen was veel beter en leuker en spannender.
Hier moest ik echt zoeken waar de humor zat, op een gegeven moment begon ik aan mezelf te twijfelen of ik nog wel humor kon begrijpen maar dit is gewoon afval van een film. Fred Flintstone is toch een struis persoon? Hierin vond ik hem erg matig, Barney Rubble, te mager en een te louche gezicht. Verspilling van tijd.

Dick2008
Ik dacht al waar ken ik die Fred Flintstone van. Het is Mark Addy, ook te zien in Married 2 Malcolm, B-acteur.
Beetje zelfde verhaal als met de Kuifje-films. Laat die quote bij deze film maar weer. Leuk om 1 à 2 keer te zien, maar dan gaat de lol eraf. Ook best gek dat ze dit hebben gedaan. Eerst vond ik het wel leuk, maar denk dat ik teveel animatiefilms heb bekeken en daar lenen zulke dingen zich toch beter voor. Het lijkt zo'n tijd geleden dat ik deze zag, maar het is pas 2 jaar geleden. Hoewel ik het mooi gemaakt vond, kwam het nu over als een pretpark.
Nogal dommige film en die Gazoo verknalt de film helemaal. Komedies moet je mee oppassen en ja zoals bij IMDb al staat het is een familiefilm, dus een jonger publiek zal er misschien wel anders tegenaan kijken. 3.0

avatar van witboek
crazykenny schreef:
****,5

Je mag toch goed vinden wat je wilt.

MaartenTuinstra
Slap, erg kinderachtig en buitengewoon slecht geacteerd.

De tekenfilms van de Flinstones heb ik altijd erg gewaardeerd. Misschien dat ik daardoor te veel verwachtte van deze film. Het verhaal is slecht en erg voorspelbaar, maar dat zie je tegenwoordig bij veel films. Het is gewoon de combinatie van een waanzinnig slechte cast, waardeloze special effects en de totaal niet grappige humor (smaak uiteraard) die deze film bagger maken. Omdat het allemaal niet enorm uitgekauwd werd krijgt deze film niet de minimale score.

Gewoon een leuke film. Verstand op nul en genieten maar. Vooral Barney vond ik erg grappig.

avatar van JHagenstein
crazykenny schreef:
****,5

Nee man. Voor mij is het jeugdsentiment, maar ik ben dus ook écht subjectief, dus dan beoordeel ik hem niet.

Heb er, als kind, echt van genoten.