Dalida (2016)

Frankrijk
Biografie / Muziek

geregisseerd door Lisa Azuelos
met Sveva Alviti, Riccardo Scamarcio en Jean-Paul Rouve

Biopic over de zangeres Dalida. Dalida werd geboren in Caïro in 1933. In 1956 trad ze voor een eerste keer op in het Olympia theater en het werd een fenomenaal succes. Ze trad in het huwelijk met Lucien Morisse, de baas van het jonge radiostation Europe No. 1. Haar liedjes weerklonken in talloze discotheken. In 1974 reisde ze naar India met de wereldhit "Gigi l'Amoroso".

avatar van Zjokke
Zeer degelijke biopic over het toch wel tragische leven van zangeres Dalida. Hoofdactrice Sveva Alviti is een revelatie.

avatar van Brix
Ik ben wel erg benieuwd of deze versie de eerdere (2005) naar de kroon kan steken?
Die was namelijk zeer geslaagd.

Dalida (2005)

Informatieve film over het turbulente en tragische leven van Dalida, altijd omgeven door een zweem van dood en verderf, qua tragiek vergelijkbaar met het leven van dat andere boegbeeld van het Franse levenslied, Edith Piaf. Opvallend sterke vertolking van Sveva Alviti (nog nooit van gehoord), maar het is uiteraard vooral de muziek die dit tot een onderhoudende film maakt.

avatar van Quentin
Is dit ergens met Nederlandse ondertitels te vinden?

kappeuter (moderator)
Quentin schreef:
Is dit ergens met Nederlandse ondertitels te vinden?

Staat op iTunes met Nederlandse ondertiteling (€ 4,99).

avatar van 93.9
Uitstekende biopic van een boeiende zangeres.