• 11.313 nieuwsartikelen
  • 9.028.340 stemmen

Heaven Is for Real (2014)

Drama | 99 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Randall Wallace

Met onder meer: Greg Kinnear, Kelly Reilly en Connor Corum

Gesproken taal: Engels

Plot Heaven Is for Real

"Unlock the mystery"

Colton, de zoon van Todd en Sonja Burpo, beweert dat hij de hemel heeft bezocht tijdens een levensbedreigende operatie. Colton vertelt in detail, en met kinderlijke onschuld, over zijn wonderbaarlijke reis. Hij spreekt nuchter over gebeurtenissen die plaatsvonden voor zijn geboorte. Dingen die hij onmogelijk kan weten. Todd en zijn familie proberen vervolgens uit te zoeken wat de betekenis is van deze opmerkelijke gebeurtenis.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Rmie

Rmie

Het gegeven -terugkeren uit de hemel- kan een interresant gegeven zijn voor een film. Nu maar hopen dat de verpakking niet mierzoet en christelijk is.

avatar van tattoobob

tattoobob

Ben benieuwd...klinkt allemaal best interessant.

avatar van gatygun

gatygun

Erg trage film, wel aardige acteurs. Echter is het verhaal er wel heel erg dik opgesmeerd en overdreven uitgevoerd. een standaard verhaaltje met een gimmick is het wel te noemen die iets minder dan voldoende is uitgevoerd.

Niet een heel slechte film, maar wel erg over de top.

Jammer.

2.0.

De film had wat sneller moeten zijn, en wat minder zoetig en christelijk

avatar van wouterbosgra

wouterbosgra

Rmie schreef:

Nu maar hopen dat de verpakking niet mierzoet en christelijk is.

Dat voelde je aan! Vast een lekkere film voor blije christenen die zich willen wentelen in zelfbevestiging en The American Dream.

ik ga even een teiltje zoeken.

avatar van boemboem27

boemboem27

zou een leuke (promotie)film kunnen zijn voor de EO.

inderdaad mierzoet en had wat vlotter gemogen.

Daar de vader van dit jochie predikant is, is het wel mooi weergegeven hoe hij dit moet../gaat overbrengen aan zijn "gelovigen" oftewel hoe ga je je preek aanpassen ?

aardig om éénmaal gezien te hebben

en straks goed voor de grabbelton voor 'n paar euro...

avatar van patrickman

patrickman

Had echt zoveel meer in gezeten. Grootste probleem het jongetje 0 gevoel en ergerde me kapot aan hem echt jammer

stinissen (crew films & series)

Uitstekende cast , genoeg budget en een goed verhaal worden kapot gemaakt door het moralistische gepreek en de gedwongen christelijke boodschap , jammer een gemiste kans....

avatar van ricone

ricone

id zeer geschikt onderwerp wat door de kleine jongen wel heel goed wordt gespeeld...het EO gehalte is wel heeeeeel hoog, jammer

avatar van hel1

hel1

Ik vind het maar een trage, saie film. De hele film zat ik te wachten tot er iets gebeurde; er gebeurde helemaal niets.

avatar van madmax2011

madmax2011

vond het een saaie en trage film had beter gekunt

avatar van Delta65

Delta65

IK ben helemaal niet gelovig, maar ik vond het wel een mooie film!

avatar van NyaH

NyaH

mooie film!

avatar van Rodger

Rodger

Langzaam,..

je moet er liefhebber van zijn..

2.0**

avatar van duffs

duffs

mijn moeder wou hem graar zien toen ze en keertje op visite was en heb ik mee zitten kijken nog aardig intressant enb goed gespeeld ergerde me alleen kapot aan het spel van het jongetje heel slecht acteer werk nee dat wordt geen kindsterretje verder goed voor een keertje het is toch altijd een boeiend consept omdat iedereen eigenlijk wil weten of er wel een hemel bestaat he waar gaan we heen na de dood dat maat de film best intressant 5je van mij omdat het niet echt mijn ding is en het jongetje anders was het wel een 6 je geworden

avatar van Delta65

Delta65

Een typisch zoetsappige Amerikaanse film met een aardig verhaal en een behoorlijk irritant jongetje.

Ik kan het alleen niet helpen dat ik onwijs ontroerd raak door deze film en af en toe een traantje weg moest pinken. Als een film dat met mij doet, geef ik het 4 sterren.

avatar van Proeneke

Proeneke

Zeer goede film. Er zijn naar mijn idee veeeeel te veel BDE ervaringen over heel de wereld om dit af te doen als nonsense. Maar ieder zijn mening hierover natuurlijk. Ik heb me in oude natuurvolkeren verdiept en die zijn zo onderhand stuk voor stuk overtuigd , ieder op eigen wijze van een hemel/hiernamaals etc. Maar wij, net onze 'moderne' op 'wetenschap' gebaseerde samenleving zijn pas overtuigd van het bestaan van iets als we het kunnen uitleggen. haha melk met arrogantjes . Ben in elk geval blij dat het een wat grotere groep mensen bereikt op deze manier al is het maar om er over na te denken, te praten of er van bewust te worden.

Zoals de man in de film zegt... als je het zou WETEN...hoe zou je leven dan anders zijn ?

Niet heel druk meer bij de Ikea denk ik

Haha ook lollig dat die mensen elke zondag in hun kerk bij elkaar komen om elkaar in geloof van God, Jezus en de hemel te ondersteunen, en dan komt er een kind van 4 die dingen zegt die hij onmogelijk kan weten omdat hij in de hemel is geweest... die hemel waar zij het altijd over hebben nota bene... en dan wordt ie voor gek verklaard. hahah mensen zitten toch raar in elkaar he

avatar van Proeneke

Proeneke

Delta65 schreef:

Je was niet de enige Ook 4 van mij

avatar van Phantasm

Phantasm

Film met een aardig bedacht verhaal dat lekker wegkijkt.

avatar van davert89

davert89

Het thema is interessant, daar had meer mee kunnen worden gedaan. Dat is het gevoel dat bij mij overheerst na het kijken van deze film.

avatar van monomeism

monomeism

Op Netflix even door gescrold. Bah! Een slappe Amerikaans evangelische christelijke zeik film over Jezus. Die krijgt één bruine ster van me om diep in te verdwijnen.

avatar van BRTKRT

BRTKRT

Phantasm schreef:

Film met een aardig bedacht verhaal dat lekker wegkijkt.

Op waarheid berust verhaal, naar het gelijknamige boek. Dus niet bedacht.

avatar van Phantasm

Phantasm

BRTKRT schreef:

Op waarheid berust verhaal, naar het gelijknamige boek. Dus niet bedacht.

Ik wist niet eens dat er een boek van bestond.

avatar van mrklm

mrklm

Hartverwarmend drama gebaseerd op het ware verhaal van de familie Burpo. Wanneer zoon Colton met een gescheurde nier in het ziekenhuis wordt opgenomen, vrezen zijn ouders voor zijn leven. Ze bellen vrienden om met hen te bidden voor een herstel en wonder boven wonder overleeft Colton de operatie. Maar dat is niet alles: hij geeft aan in de hemel geweest te zijn. Dat brengt zijn vader Todd [Greg Kinnear], de pastoor van een dorpsparochie, in gewetensnood. Na al die jaren als predikant moet hij zichzelf confronteren met de vraag: bestaat de hemel en is dat de hemel zoals Colton die beschrijft?

Een film met een inslag die zowel religieus als aards is, want het geloof is voor velen de weg naar acceptatie van tegenslagen en (in sommige gevallen) van groots verdriet. Maar ook voor een agnost als ik, biedt deze film genoeg ontroerende momenten en werpt de film belangwekkende vragen op zonder daar een gemakkelijk antwoord op te geven. En Connor Corum is perfect als de vierjarige Colton/

avatar van Malick

Malick

Deze film attendeerde me op het wonderkind Akiane Kramarik.

avatar van Pierre1965

Pierre1965

Wat een warme film!

Ben niet gelovig, ik ben ook ooit ergens gaan twijfelen aan het geloof.

Geloven is nou eenmaal niet zeker weten.

Maar dat er "meer" is, blijkt maar weer uit dit waargebeurd verhaal.

Wat me aansprak was de liefde die dit gezin uitstraalt in alle eenvoud, vanuit hun geloof en gevoel.

Juist dat vind ik heel goed neergezet in deze film.

Er valt genoeg aan te merken op deze prent, maar het voelde goed, me in te leven hoe deze mensen omgingen met hun medemens.

avatar van coumi

coumi

Bij de aftiteling wordt vermeld dat het boek over deze gebeurtenissen miljoenen mensen heeft geïnspireerd. Op zeker dat dit voor deze gezapige film niet zal gelden. Het gezin is de hoeksteen van de samenleving straalt dit project van regisseur Wallace van begin tot eind uit, dat samengevoegd met de religieuze ondertoon maakte het voor mij een nauwelijks te harden zit. De trouwe hond ogen blik van Kinnear, die hij anderhalf uur handhaaft, werkt ook al niet mee(technisch een goede acteur die echter altijd de verkeerde, tv film achtige projecten kiest). Zijn lieve, zorgzame vrouw en twee mooie kinderen(meisje en dochter uiteraard) maken het nauwelijks te harden beeld van goedmoedigheid en vroomheid compleet. Niet aan mij besteed deze propaganda en dan ben ik echt een redelijk gelovige katholieke jongen. Wel zeer leerzaam, en echt waar : onze lieve heer lijkt in het echt precies op de tekeningen die we van hem kennen, rijd in de hemel schijnbaar rond op een paard, en geeft kleine kinderen na hun te vroege afscheid persoonlijk een rondleiding daarboven....weten we dat ook weer.

avatar van Winterklaar

Winterklaar

Evangelisatie. Jezus-propaganda. Lelijk kind.