Que la Fête Commence... (1975)

Alternatieve titel: Let Joy Reign Supreme

Frankrijk

geregisseerd door Bertrand Tavernier
met Philippe Noiret, Jean Rochefort en Christine Pascal

Frankrijk, 1719. Lodewijk de 14e is 4 jaar dood, Philippe d'Orleans is de regent. Hij is liberaal en een libertijn. Zijn rechterhand, Dubois, een atheïstische priester, net zo libertijns als Philippe, probeert zijn voordeel te halen bij een kleine opstand geleid door de Bretonse edelman Pontallec om zo aartsbisschop worden.

avatar van Mochizuki Rokuro
In stijl een typische Tavernier. Mooi zwierig en stijlvol met zeer fraaie muziek. Nergens echt bijtend of meeslepend, maar toch wel op een bepaalde manier 'aandoenlijk'. Noiret is geknipt voor zijn hoofdrol (zoals hij er veel voor Tavernier zou spelen).