Elias og Jakten på Havets Gull (2010)

Alternatieve titel: Elias en de Schat van de Zee

Noorwegen
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Lise I. Osvoll
met de stemmen van Mikael Aksnes-Pehrson, Sidney Louise Lange en Elisabeth Moberg

De vissershaven krijgt bij aanvang van het nieuwe winterse visseizoen concurrentie van een moderne vissersvloot. Deze vist met grote boten alle vis voor hun neus weg. Als Elias en zijn schepen niet genoeg vis vangen wordt hun haven opgeheven. Elias gaat op onderzoek uit en samen met de andere vissersboten bindt hij de strijd aan tegen de gigantische robotschepen.