Elias og Kongeskipet (2007)

Alternatieve titels: Elias and the Royal Yacht | Elias en het Koninklijke Avontuur | Elias het Reddingsbootje

Noorwegen
Animatie / Familie

geregisseerd door Espen Fyksen en Lise I. Osvoll
met de stemmen van Aleksander Emil Dyrberg Ek, Svein Tindberg en Klara Døving

Animatiefilm over reddingbootje Elias, dat niet echt serieus wordt genomen, terwijl hij juist zo graag een dappere held wil zijn. Als het Koninklijke Jacht er vandoor is om zijn door de zee opgeslokte dochter te zoeken, mag Elias mee om hem op te speuren. Een uitgelezen kans om zijn onverschrokkenheid te bewijzen.