Elias og Storegaps Hemmelighet (2017)

Alternatieve titels: Elias: Alle Ankers Vooruit! | Anchors Up Boats to the Rescue

Noorwegen
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Simen Alsvik en Will Ashurst
met de stemmen van Sampda Sharma, Marie Blokhus en Anderz Eide

Na het ontvangen van een noodoproep uit Big Harbor tijdens een hevige storm, vaart Elias uit met een reddingsboot voor een moedige reddingsmissie en wordt hij uiteindelijk als de held van de dag geprezen. Hij is blij in de haven aan te leggen en gaat op pad om een nieuw leven te beginnen waarbij hij al zijn vrienden achterlaat. Het leven in Big Harbor is echter niet wat hij had verwacht en Elias ontdekt al snel dat een lokale bende een illegaal edelmetaal aan het delven is dat de macht heeft om het weer te veranderen. Elias realiseert zich dat hij de hulp van zijn oude vrienden nodig heeft om deze mijnactiviteit tegen te gaan.

avatar van rondh
Ik heb deze film gekeken in de kleuterbios, samen met mijn zoon van bijna 3. Eigenlijk moet je een film kijken uit je eigen ogen, wat lastig is omdat ik kijk als een volwassen persoon naar een kleuterfilm. Toch probeer ik commentaar te geven op deze film. Ikzelf vond de film erg saai. Veel gepraat, weinig (kleuter)actie. Film begon ok met wat spannende momenten. Maar zakte snel in. Het middenstuk, was zoals ik al eerder vermelde, erg saai. Laatste kwartier was wel ok. De animatie was wel prima. Het laatste kwartier was dan wel weer goed. Overigens heb ik deze film nu bekritiseerd als een ik als kleuter . Wat mij op viel is dat de film iets te lang was voor kleuters in de bios., de klein mensjes werden snel onrustig. Dus....