• 11.464 nieuwsartikelen

Met onder meer: Reese Witherspoon, Lake Bell en Michael Sheen

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 19 oktober 2017

Plot Home Again

"Starting over is not for beginners."

Alice is onlangs gescheiden en besluit samen met haar twee dochters terug te keren naar Los Angeles. Tijdens een avondje uit op haar 40e verjaardag ontmoet ze drie aspirant filmmakers die op zoek zijn naar een plek om te verblijven. Alice gaat ermee akkoord om de jongens tijdelijk in haar gastenverblijf te laten wonen. De regeling blijkt echter anders uit te pakken als haar ex-man plots weer opduikt.

Harry Dorsey

Isabel Bloom

Justin Miller

avatar van pierre18

pierre18

Categorie feel-good-vrouwenfilm. Niets meer niets minder. Je krijgt wat je kan verwachten, maar helaas bij sneak-preview verwacht je nog niets. Dus zit je 'er aan vast'. Natuurlijk mierzoet maar er zijn zeker enkele hele aardige grappen te vinden. Aan mij is deze film niet besteed, maar in zijn soort echt niet verkeerd. Dus dan toch maar 3 sterren.

avatar van mrklm

mrklm

Totaal niet de formule-matige romkom die ik naar aanleiding van de trailer meende te verwachten. Witherspoon is voortreffelijk in één van de beste romantische comedy-drama's van de laatste jaren. Hallie Meyers-Shyer schreef het voortreffelijke scenario dat uitblinkt in karakteriseringen van maar liefst acht (!) belangrijkste personages. Meyers-Shyer neemt nooit de gemakkelijke, formulematige uitweg, maar weet wel steeds situaties die begrijpelijk en voor velen herkenbaar zijn en verrast met de manier waarop de betreffende personages omgaan met die situaties. Zo verfrissend om een Hollywood-romkom te zien die authentiek aanvoelt zonder ooit zwaar op de hand te worden. Hoewel er uiteraard een happy end aan zit, is dat niet het happy end dat je zou verwachten. Het acteerwerk is over de gehele linie goed, maar naast Witherspoon zijn het Jon Rudnitsky [als scenarioschrijver George] en Lola Flanery [als de oudste dochter} die er net even bovenuit steken. Enig smet (en het is een behoorlijke) is het witte universum waarin dit zich afspeelt (volgens mij kun je het aantal niet-blanke acteurs en figurante in deze film op één hand tellen) en de karikaturale rol van Jeremiah Caleb als een Indische verhuurder aan het begin van de film.

avatar van SaraS

SaraS

Vreselijke, doodsaaie film. Er gebeurt werkelijk niets. Er is nauwelijks een verhaal, het slappe "verhaal" gaat nergens over en nergens naar toe. Zonde van de tijd.

avatar van Phantasm

Phantasm

Aardige komedie die bij vlagen leuk is.

scorsese

• 11910 berichten

Matige film over drie jonge filmmakers die bij de dochter van een beroemd regisseur verblijven. Een vrij romcom met clichématige personages, maar waarbij de onderlinge verhoudingen wel vermakelijk zijn uitgewerkt (hierdoor wordt de film dan ook niet saai). De rol is voor Reese Witherspoon op het lijf geschreven en ze stelt dan ook niet teleur. Net geen 3.0 sterren vanwege het te goeie en zoetsappig einde.

avatar van Zwolle84

Zwolle84

Ging nog net. Voor zo’n formulewerkje zitten er nog wat leuke elementen in en Reese redt ook het een en ander. Verder wel eentje die ik morgen weer vergeten ben.

avatar van IH88

IH88

Home Again

Aardige film die het wel moet hebben van het aanstekelijke en charismatische spel van Witherspoon. Zoals zo vaak het geval is weet Witherspoon zelfs van middelmatig materiaal iets speciaals te maken. En Michael Sheen neemt eigenlijk ook gewoon de gehele film over als hij in beeld is, wat ook wel wat zegt over de drie jonge mannelijke acteurs die in de film spelen. Ze worden zelfs overtroffen door de jonge Redfield.

Het verhaal over een vrouw die met zichzelf worstelt en uiteindelijk van haar gezin een soort commune maakt stelt niet zoveel voor, maar het levert wel een aantal vermakelijke scènes op. De dialogen zijn wel belabberd, en wie het script heeft geschreven moet aan een andere carrière gaan denken. Reese houdt het gelukkig allemaal bij elkaar met haar geïnspireerde spel.

avatar van RoFFeL

RoFFeL

Redelijke film, leuk voor de zondagmiddag.

avatar van coumi

coumi

Zwaar onvoldoende. Als je een film met Reese in de hoofdrol bekijkt, weet je eigenlijk van te voren dat het licht materiaal is, maar zo slecht als hier was het nog nooit. Lees dat het als een komedie bedoeld is, maar kan me geen enkele leuke grap herinneren. In plaats daarvan een soort familiefilm, die zelfs voor de kerstdagen inhoudelijk te leeg en te flauw is. Funest voor Home Again is dat er een sfeer van geforceerde gelukzaligheid rondom hangt die je gaandeweg behoorlijk gaat irriteren. De ideale schoondochter en haar twee schatjes van dochters die samen gaat wonen met drie keurige ideale schoonzonen, en dat was het wel, hoe verzin je het? Erg jammer voor het talent van Witherspoon die ook hier weer enthousiast haar best doet, maar ik vrees na deze flop dat het de laatste keer is dat ze in dit soort films de kar mag gaan trekken.

avatar van schumacher

schumacher

Redelijke film.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Leuke film hoor. Erg luchtig, maar toch anders dan anders. Drie jonge mannen in huis bij Reese Witherspoon. Gewoon simpel liefdes drama. Met soms wat humor. Totaal niks mis mee. Deze films mogen er ook zijn. En maar goed ook. Gewoon lekker kijken.

avatar van Waku

Waku

Whiterspoon als aantrekkelijke MILF...

Best aardige romantische komedie.

Kijkt lekker weg en dat is het dan ook wel.

Zie je deze film niet mis je er niet veel aan.

Zie je hem echter wel heb je simpelweg een plezierig filmpje op het scherm.

2.5*/3*

avatar van Black Math

Black Math

Een draak van een film. De omschrijving is komedie, maar ik heb eigenlijk geen humor in deze film kunnen ontdekken. Wel twee kindjes wiens karaktertjes overdreven volwassen reageren (met "wereldwijze" monologen, waarop de jongere zus met rollende ogen reageert), wat totaal ongeloofwaardig aanvoelt gezien hun leeftijd. Maar blijkbaar moet dat voor grappig doorgaan.

Verder dus de verwikkelingen van de hoofdpersone met drie jonge mannen en haar ex. Er zijn enkele conflicten, met de ex, maar ook met de jonge man waarmee ze aanpapt. Vooral van de laatste kan je alles uittekenen. Het onverantwoorde gedrag waarbij zijn geliefde op de tweede plaatst staat is al in zoveel eerdere films vertoont. En natuurlijk komt er het berouw en doet hij het juiste in een volgend soortgelijk moment, en dan moeten wij als kijkers natuurlijk geloven dat hij voorgoed ten goede veranderd is. Wat een cliché! En ook de scheiding met de ex gaat uiteindelijk superharmonieus. Het is allemaal maar weinig geloofwaardig.

Kortom, echt schuren doet de film nooit, dus interessant wordt het op geen moment. Dat zou totaal niet erg zijn als de film het label "komedie" maar waar had kunnen maken, maar qua humor schiet de film dus al helemaal te kort. Ik kan niets anders dan deze film het absolute minimum geven: 0,5*.

avatar van schoonetoonen

schoonetoonen

Nee, nee, neeeeeeeeee! Deze film stapelt cliché op cliché, met flinterdunne platte personages en een evenzo boeiend en verrassend script... Op een gegeven moment keek ik hoe ver ik was met de film, omdat het me danig ging vervelen, bleek dat ik pas 37 minuten onderweg was... Aaaarrrrgh....

En ja, ik heb de film afgekeken, en ja, ik heb mezelf dus gepijnigd, maar ik bleef wat hopen dat het beter zou worden. Tevergeefs...

avatar van K. V.

K. V.

Deze ook eens geprobeerd en het was niet mis, maar ook niet zo bijzonder. De cast deed het gelukkig niet slecht, maar het verhaal was allemaal niet zo bijzonder. Gelukkig was de speelduur niet zo lang.

Geen must-see, maar het was ook geen misbaksel.

avatar van clubsport

clubsport

Zoals coumi hierboven beschreef : een sfeer van geforceerde gelukzaligheid .
Die omschrijving had ik niet zo 1 2 3 kunnen bedenken maar het klopt wel .
Helaas is er nog meer mis met het verhaal waarin voor de zoveelste keer een single moeder weer zo nodig superoverdreven op een voetstuk moet worden geplaatst , als je hollywood zou moeten geloven zijn er vrijwel geen getrouwde stellen meer en hoor je er echt niet meer bij als je niet gescheiden bent en dapper voor je 2 kids zorgt .

Dan komt er een nieuwe man in haar leven , knap jong attent gevoelig te perfect en ze vallen als een blok voor elkaar maar zo perfect is hij natuurlijk niet want hij kon niet op tijd bij haar etentje zijn omdat hij een belangrijke zakendiner had wat uitliep buiten zijn schuld .
Ja dat was natuurlijk een doodzonde want je moet de single moeder altijd boven je eigen carriere verkiezen .
nog erger word het daarna als hij dan tot 2 a 3 keer zwaar door het stof moet vanwege deze zware overtreding

vroeger had je goeie mannelijke karakters in komedies zoals in, overboard , waarin kurt vaak een botte eikel was maar het werkte wel want het was een leuk mannelijk karakter met een lekker rauw
randje .
Tegenwoordig krijg je mannelijke karakters die zich zoveel mogelijk gevoelig en bijna als een vrouw
gedragen , totaal ongeloofwaardig dus

Kortom een feelgood movie met flink wat irritante cliche trekjes en met 3 mannelijke personages die
vaak wel erg perfect correct worden neergezet , je zou bijna zeggen dat deze karakters door een vrouw zijn geschreven .

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Woody Allen had deze film gemaakt kunnen hebben. Echt zo'n typisch lichtvoetig filmpje, zonnig, situaties die gescript zijn en een niets-aan-de-hand-vibe. Maar vooral dat de personages toch echt aanvoelen (ook al zijn die stiekem ook best gescript) is wel goed in deze film, mensen die niet onaardig zijn maar hoogstens soms iets te veel met zichzelf bezig maar wel om elkaar geven. Alleen die relatie tussen Witherspoon (uitstekende rol voor haar en leuk gespeeld) en die knul voelde niet helemaal geloofwaardig. Voor de originaliteit hoef je de film verder niet te kijken, het lijkt haast alsof men er plezier in schept alle clichés erin te stoppen dus echt raken doet de film me ook niet, maar ik heb me verder er prima lui vanaf de bank mee vermaakt. 3,0*.

avatar van rep_robert

rep_robert

Home Again lijkt bij vlagen wel een Hallmark film. Er zit een onnatuurlijke filter over de hele film heen waardoor je nooit het gevoel hebt dat je naar echte mensen in echte situaties zit te kijken. Het onderwerp vind ik ook niet geschikt voor de zoetsappige karakter dat deze film kent dankzij de makers (die bekend zijn in dit genre). Het plot leent zich meer voor een vroege Apatow achtige productie.

De film neemt zichzelf eigenlijk te serieus om alles geloofwaardig te maken. Daarbij helpen een aantal stupide dialogen totaal niet en is alles eigenlijk zo bizar dat dit de hele film onderuit haalt. Tel daarbij nog de vele clichématie montages waarin personages lachen en huilen in restaurants tijdens een avondje uit die dit genre altijd kent. Erg tenenkrommend en de film mist de diepgang om alles op het einde te vergoelijken.

Nee, het is niet best. Daar kan zelfs een Reese Witherspoon niet tegenop.

avatar van lizzy123

lizzy123

Een leuke wegkijk film je vermaakt je ermee.

avatar van Dk2008

Dk2008

Jammer ik dacht eindelijk weer eens een romcom met Witherspoon erin maar magertjes vooral wat de humor betreft saai gewoon, eigenlijk meer drama. (Toch maar eerst gekeken voordat ik hem aanschaf maar doe maar niet).

avatar van stratmans

stratmans

redelijke simpele film

avatar van Amberke2016

Amberke2016

Leuke romcom in zijn genre. Goed voor een ontspannende koude zondagmiddag.