Kill Me Three Times (2014)

Verenigde Staten / Australië
Thriller / Komedie

geregisseerd door Kriv Stenders
met Simon Pegg, Teresa Palmer en Alice Braga

Tijdens het verkennen van de prachtige Australische stranden komt Alice terecht in het afgelegen kustplaatsje Eagle's Nest. Hier wordt ze verliefd en trouwt ze met Jack, de eigenaar van een lokale bar. Het huwelijk raakt echter al snel in verval en Alice begint een affaire met een jonge surfer. Alice wordt gedwongen om haar slimme schoonzus Lucy te verschalken en Charlie, een privé detective die Jack heeft ingehuurd als huurmoordenaar, te ontlopen. Een onverwacht gevaar komt echter uit de handen van Nathan, een bescheiden tandarts die maar een manier ziet om zijn gokschulden af te betalen.

avatar van schram101
Die poster is behoorlijk gejat, maar dat mag de pret niet drukken. Zeker Pegg is meestal behoorlijk komisch dus dit ga ik zeker eens opzetten.

avatar van tattoobob
Dit lijkt me wel weer wat

Een uiterst rommelige, grappig bedoelde (maar was het geen moment) Australische thriller, met naast voorspelbaar handelende personages, veel zonneschijn en rond spetterend bloed, die vooral een ongecontroleerde indruk maakte.

avatar van mcdaktari
gauke
Grappig bedoelde? Er staat toch nergens dat het een comedy is. Maar ik begrijp je wel, als Simon Pegg erin mee doet dan word al gelijk aangenomen dat het een comedy is.
Eerlijk gezegd ging ik er ook vanuit dat het een comedy is.

avatar van DragQueen
Middelmatige film, van australische bodem. De regie raakt kant noch wal, en het verhaal is vrij rommelig. Toch kent de film zijn leuke momentjes, en wordt er prima geacteerd. 2,5 Ster.

avatar van Kondoro0614
Kill Me Three Times

Kill Me Three Times leek mij een erg leuke film. Het is een leuke film, maar niet naar mijn verwachtingen. Ik vind de trailer en de poster erg misleidend. Ik snap gauke met het " grappig bedoelde" want dat vond ik zelf ook. Ik vond de film moeilijk en rommelig in elkaar zitten en als ik het plot niet gelezen had kwamen we maar niet in het verhaal. De actie scene's zijn leuk en Simon speelt een geinige rol. De rest vond ik het matig spelen. Het is in het algemeen naar mijn mening een wat minder filmpje die er gewoon even doorheen gedrukt moet worden. Het verhaal is simpel en het concept was wel geinig.

avatar van cor1946
Best vermakelijke film die best leuk was om naar te kijken. Vond het goed gemaakt zoals alles verfilmt werd.

avatar van Collins
De acteurs spelen erbarmelijk slecht. De uitzondering geldt Pegg. Hij doet het aardig.
De verhaallijn is niet erg boeiend. Niet spannend, uitgekauwd en onnodig gecompliceerd.
Een paar redelijke scenes hielden de moed er nog even in, maar niet voor lang.
Op de filmposter vond ik de tekst: "Once is never enough". Wel, helaas voor de makers, maar één keer kijken, was al meer dan genoeg.

avatar van blurp194
Pegg speelt niet onaardig, en Teresa Palmer heeft best een grappig smoeltje. En de beelden zijn fris en kleurig. Maar daar houdt het dan ook wel zo'n beetje mee op. De actiescenes waren het wat mij betreft allemaal niet, het verhaal rommelt wat tussen ongeloofwaardig en te voorspelbaar, er wordt wat geprutst met overbodige herhalingen en scenes uit verschillende points of view zonder dat dat nou echt wat toevoegt. Telt op naar een behoorlijk vergeetbaar stuk kijkvoer voor laat op de avond bij een commerciële zender. Of zoiets.

Mislukt hippe film met een aardige cast, die nog best wat goedmaakt. De mooie setting en korte tijdsduur werken ook in het voordeel van deze film, die verder onder een wannabe hip verhaaltje te lijden heeft dat niet uit de verf komt. De balans tussen humor, actie en drama is er nooit; de climax is daar nog het beste voorbeeld van.

avatar van Gi-Force
De film is leuk; bedoeld of niet bedoeld. In het eerste half uur waren er alleen volop flashbacks in de film van de film zelf, dat was het enige irritante. De kijker is toch niet dom? Lekker bloed gespetter om geld. Zeker de moeite waard om te kijken. Een voldoende.

avatar van Onceuponanytime
Het scenario zit goed ingeweven; leuke toffe inhoud, met hier en daar een onverwachte wending. Weinig woorden maar daden, mijn filmavond was alvast geslaagd

avatar van schumacher
Mja, toch nie meteen iets waar ik warm van werd.
Die acteurs bah zeg en die muziek derbij ergerde me ook.
Boeide toch echt niet?
Aktiescenes waren ook al niet je datte.
Hier en daar zat er een beetje van een leuk momentje in maar dat is belange niet voldoende.
Voor mij geen 2de keer.
Heeft er mss ook wel wat mee te maken dat ik zoveel films bekijk dat ik dat low budget gedoe wat beu geworden ben want 70/100 films die ik op x tal tijd zie zijn gewoon slecht tot middelmatig.
Maarja, je ziet er een vrij bekende acteur meedoet en dan denk je tzal wel oke zijn maar helaas.

Matige komedie met Simon Pegg, de naam die me overhaalde om deze film eens te bekijken.
Maar ik heb al veel beter van deze man gezien dat deze film.
Hijzelf doet het nog redelijk, maar de andere leden van de cast wil ik liever zo snel mogelijk vergeten.

Leuke Australische actie met een vleugje komedie in... Best vermakelijk, en Teresa Palmer maakt deze film een 3*

Verwachtte er niets van gezien de minder goede recensies, maar was aangenaam verrast. Simon Pegg was ouderwets en alleen daardoor al de moeite waard om naar te kijken. Komen ze in aanmerking voor een Oscar? Denk het niet .

Makkelijke kost.

Onbegrijpelijk dat er hierboven onduidelijk blijft te zijn over de luchtigheid van deze film. De kern mag dan een misdaadverhaaltje zijn, het is toch écht niet te missen dat het allemaal met een dikke knipoog gebracht wordt. Daar heb je zélfs Pegg's personage niet voor nodig, al is hij natuurlijk wel de uitschieter.

Verder wat geknoei met het narratief om het wat interessanter te maken. Niks mis mee, anders wordt het wel érg flauw allemaal. Mooie omgeving, zomers sfeertje en wat luxe hier en daar doen de film ook best goed, het zijn kleine dingetjes die het gewoon wat verteerbaarder maken.

Grootse cinema is dit zeker niet, wél erg leuke. Je hoeft er verder niet teveel bij na te denken of bij op te letten, gewoon een beetje grijnzen wanneer alles in de soep loopt en het bloed over het scherm spat tegen een azuurblauwe achtergrond. Soms hoeft het echt niet veel meer te zijn.

avatar van Redlop
West-Australië als decor maakt deze trendy slappe hap nog een beetje de moeite waard.