Low Down (2014)

Drama / Muziek

geregisseerd door Jeff Preiss
met Elle Fanning, John Hawkes en Lena Headey

Een blik op het leven van jazzpianist Joe Albany door de ogen van diens tienerdochter Amy Albany. Amy wordt door haar getormenteerde vader opgevoed en ziet hoe hij geconfronteerd wordt met zijn drugsverslaving in de jazzscene van de jaren 60 en 70. Gebaseerd op Amy Albany's memoires.

Een gedegen, maar traag, uitermate neerslachtig, zwaar drama over het verlammend werkende, afglijdende leven van de aan heroïne verslaafde jazzpianist Joe Albany, gebaseerd op de memoires van zijn dochter. In haar ogen was een meer ellendig leven als dat van haar, vol met pijn en tranen, met een onverantwoordelijke vader, bijna niet mogelijk. Echter, van een neurotisch kind was zij in staat om een onafhankelijke en volwassen vrouw te worden. Allemaal allerverschrikkelijkst, natuurlijk. Maar het drugsverslavingsverhaal zelf klonk bekend, bracht niets nieuws en gaf bovendien geen enkele verklaring waarom haar vader als junkie zijn leven sleet. Daarnaast miste de film ritme, al was de muziek mooi om te horen.

lezertje
Te fragmentarisch, te weinig verhaal en te slaapverwekkend. Totaal niet interessant en dus totaal overbodig.