Draft Day (2014)

Drama / Sport

geregisseerd door Ivan Reitman
met Kevin Costner, Jennifer Garner en Tom Welling

Het is de dag van de NFL Draft en Sonny Weaver Jr. (Kevin Costner), manager van de Cleveland Browns, probeert een veelbelovende speler te vergaren die zijn huidige team mogelijk van de ondergang kan redden. Tijdens deze dag, waarbij teams de mogelijkheid krijgen om nieuw talent te contracteren rechtstreeks uit de universiteit, komt Sonny erachter dat hij niet de enige is die dit aankomende talent – de keuze die bovenaan zijn Draft-lijst staat – op ’t oog heeft. Naarmate de dag vordert, moet Sonny de moeilijke keuze maken welke spelers hij uit zijn huidige team wel hiervoor kwijt wil en of deze gewilde speler zijn uiteindelijke prijs wel waard is.

avatar van Decec
Ben benieuwd!

avatar van Captain Pervert
Ik haat het als mijn hollywoodhelden hun tijd verkloten met films over Amerikaanse sporten. Bah (zie ook: Trouble with the Curve)

avatar van jarno1975
Captain Pervert schreef:

Het kan ook goed uitpakken, zie: Moneyball (2011)

avatar van Fortune
Redelijke film over sportmanagement die aardig en spannend in beeld is gebracht.

Ik snapte het niet helemaal en dat is ook niet nodig, uiteindelijk komt het erop neer dat Costner op het einde veel ballen toont en als winnaar en held wordt onthaald. Lijkt ook wel alsof ik iets heb gemist waardoor ik de 'trades,' op het einde niet helemaal snapte maar dat maakt ook niet echt uit. Moneyball is zeker een betere film op alle vlakken en deze heeft aardig wat overeenkomsten vooral op gebied dat een persoon het een keer anders wil doen.

De film was niet zwaar, eerder licht van toon, maar ook weinig verrassend, conventioneel en weloverwogen van toon. Een soort van "Kevin Costner show". Plaats van handeling: de wereld achter de professionele sport (American Football) in de persoon van een sportmanager van een belangrijke club en zijn besluiten (gedurende een etmaal) wie wel en niet worden geselecteerd. De focus lag meer op hoe zaken ontstaan dan op de gebeurtenissen zelf en de productie bestond voor een groot deel uit telefoongesprekken en achterkamertjespolitiek. Naar ik heb begrepen hebben de makers van de film behoorlijk wat concessies moeten doen richting de NFL (National Football League) en dat riekt niet bepaald naar objectiviteit.
de focus lag meer op hoe dingen ontstaan dan wat er feiteliojk gebeurtbestond voor een groot gedeel te uit telefoongesprekken en achterkamerpolitiek

avatar van GGG
GGG
Doorsnee film van iemand die voet bij stuk weet te houden. Passende rol van Kevin...

Super saai en nietszeggend. advies:= overslaan.

avatar van clubsport
zou wel een interessante film kunnen opleveren als het over de voetbalwereld zou gaan maar dan wel zonder enige sensuur .

avatar van boemboem27
Wat viel dit tegen zeg.
een Kevin Kostner onwaardige film
de gehele film alleen maar praten praten en nog eens praten.
met heel veel sporttermen waar ik geen reet van snap
heb 'm met pijn en moeite af kunnen kijken had telkens de hoop dat het nog iets zou worden.
maar nee,verloren tijd.
kan hem niet hoger waarderen als 1.5 ster omdat Kevin Costner gewoon een goed acteur is,
anders had ie nog lager uitgevallen,bah bah

avatar van Pazmaster
Het was in het begin even door de zure appel heen bijten, veel technische termen over een sport waar ik de ballen verstand van heb, maar daarna werd het toch nog een redelijke film over het op slinkse wijze verhandelen van spelers. Kostner en de rest van de cast spelen naar behoren. Het einde is wel voorspelbaar. Net aan ☆☆☆

avatar van maroccancasanova
Je moet ervan houden. ik ben het eens met de rating op imdb!

Door het technische geneuzel, verslapte mijn aandacht en ik snapte er helemaal niets van. Mede daardoor waardeloze film. Maar zegt misschien alles over mij en niets over de film. Geen aanrader in elk geval.

avatar van Decec
Een goede drama/sport film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Kevin Costner, Frank Langella en
David Ramsey ...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...

avatar van frolunda
Goede film,vakkundig geregisseerd door oude rot Reitman.Wat kennis van de draft maakt Draft day overigens wel leuker om naar te kijken,alhoewel ik al dat geschuif met picks op het eind wel wat overdreven vond.Costner doet het aardig,al vind ik dit nu niet direct zijn meest symphatieke rol,maar het zijn vooral de vele bekende bijrollen (Leary,Langella,Dunn,Elliot,Burstyn,Arquette,Garner) die de film naar een hoger plan tillen.Verder graaft Draft day niet al te diep maar ik heb er desondanks met veel plezier naar gekeken.

Aardige film waarin een manager van een football-team belangrijke beslissingen moet maken tijdens draft-day. Geen typische sport-film, meer een kijkje achter de schermen. Onderhoudend maar wel wat voorspelbaar. Kevin Costner is uitstekend gecast hier.

avatar van Gang_Star
Een sportfilm die niet een echt typische sportfilm is. Geen scenes van american football, maar een dramafilm die een kijkje geeft op de draft waarbij spelers worden gerekruteerd.
Alleen maar gepraat over spelers en wat het best voor het team is, en de keuzes die gemaakt worden dat impact heeft op het hele team. Jammer, had graag wat sportscenes gezien, al zou het maar een training of iets dergelijke zijn geweest.

avatar van DDT
DDT
Velen vinden deze film niks gewoonweg omdat ze de regels van NFL niet kennen en de sport niet goed kennen.Neen het is ook geen sportfilm, gaat over wat er elk jaar gebeurt, in NFL NBA,....Dit is zo in Amerika om de ploegen wat in evenwicht te laten, niet zoals voetbal dat de rijkste ploeg de beste is.Goeie film, als je de regels tenminste snapt

avatar van IH88
“How is it that the ultimate prize in the most macho sport ever invented is a piece of jewelry?”

Een onconventionele sportfilm. Veel telefoongesprekken over draftkeuzes en transfers, veel gediscussieer tussen coaches en het management, en uiteraard de spelers en hun managers die hun eigen belangen hebben. Al dat gediscussieer is nog best interessant, en dat is een groot compliment aan de acteurs en het script. Vooral Costner is echt geweldig op dreef. Uiteindelijk komt alles natuurlijk goed en krijgt iedereen waar hij recht op heeft. Het lijkt wel een reclamespot voor de NFL, en dat Draft Day flink is gesponsord is geen gewaagde veronderstelling. Maar hé, zelfs als kijker zat ik op het laatst mee te juichen met Costner. Missie geslaagd.