1001 Gram (2014)

Noorwegen / Duitsland
Drama / Komedie

geregisseerd door Bent Hamer
met Ane Dahl Torp, Laurent Stocker en Hildegun Riise

Marie (Ane Dahl Torp), een vrouwelijke wetenschapper, heeft een slecht sociaal leven en leeft voor haar werk. Haar vader is haar steun en toeverlaat. Grote veranderingen staan op stapel wanneer ze haar relatie beëindigt en naar Parijs wordt gestuurd om over de toekomst van de kilogram te komen praten. Tijdens haar verblijf daar wordt ze verliefd op een Franse collega (Laurent Stocker) en stelt haar leven in de waagschaal.

Bij Bent Hamer:

De nieuwe film van Bent Hamer (Kitchen Stories, O'Horten, Home for Christmas) is aangekondigd!

In veteran, multi-award-winning director Bent Hamer’s 1001 Grams (1001 gram), a female scientist – Marie – in her late 30s is sent to a seminar in Paris to discuss the future of the kilogram.
During the stay she falls in love with a French colleague and puts her own life on the scales in Hamer’s seventh feature, which he has also written and will produce for his own BulBul Film.

Klinkt goed!

Bron: Norwegian Film Institute backs new films from Bent Hamer, Erik Poppe | News | Screen - screendaily.com

Zie ook De kilogram moet afvallen | HP/deSite - hpdetijd.nl

kappeuter (moderator)
De nieuwe film van Bent Hamer, de regisseur van o.a. Kitchen Stories en O'Horten.

De release is helaas verplaatst naar 2014; Noorse release: augustus 2014

avatar van Knisper
Deze film was blijkbaar niet opmerkelijk genoeg om een grotere release te krijgen, maar voor wie een liefhebber is van de films van Hamer, is dit gewoon een prima film met zijn typische en herkenbare humor en stijl. Vooral de kadrering is ook behoorlijk goed.