Van Helsing (2004)

Verenigde Staten / Tsjechië
Actie / Horror

geregisseerd door Stephen Sommers
met Hugh Jackman, Kate Beckinsale en Richard Roxburgh

Oost-Europa, negentiende eeuw. De beroemde vampierjager Gabriel van Helsing is op een missie om het kwaad te overwinnen. Niet alleen Dracula, ofwel Vladislaus Dragulia, heeft zijn aandacht, maar ook het monster van Frankenstein en The Wolf Man passeren de revue.

avatar van Goodfella
Trailer net gezien in de bios. Geweldige setting, maar het is me iets te CGI-monsterig denk ik..

avatar van aryan
Dit is typisch zo een film die eigelijk totaal niet orgineel is (alhoewel er nog nooit een films is geweest me dracula met frankenstein en met een weerwolf) maar wel weer mooie effecten heeft en daardoor veel zal goedmaken

De trailer die ik op tv toevallig heb gezien (op veronica) was zeer mooi. Het doet me trouwens veel denken aan the league of extraordinary gentleman

Het ziet er mooi uit, maar oei wat ergerde ik me in de laatste trailer al aan dat Roemeense accent van de o zo engels pratende Kate Beckingsale

avatar van moviefreak#1
Nou ik neem aan dat niemand echt een oscarwaardige film verwacht maar gewoon luchtig vermaak, daar is deze film toch voor gemaakt denk ik ? Gewoon gaan zitten en kijken wat die Hollywood Clowns deze keer weer bij elkaar gejat hebben. Een hit wordt het toch wel.

Ottoman Assault
Diesel schreef:
Heb geen hoge verwachtingen van deze film.

Stephen Sommers is sowieso een zeer matige regisseur

Dat trek ik zeer in twijfel. Hij bewees met 'The Mummy' dat ie aardige films kan afleveren, en dan vooral in het avontuur/horror/komedie-combinatie.

Diesel schreef:
en ik heb een hekel aan Kate Beckinsale.

Dats nauwelijks relevant voor een ieder die deze film wil zien.
Heb je dan liever iemand als Juliete Lewis?

avatar van jassonn
Trailer zag er goed uit,gewoon luchtig vermaak.
Hoop dat het in ieder geval beter wordt dan LXG.

Trailer ziet er NIET uit. Wel een mooie sfeer, maar verschrikkelijke special effects, vooral die kerel op het dak.

Voor de X-Men liefhebbers misschien leuk...

Mijn lage interesse is alweer wat bijgedraaid

klik

neo (crew)
Even tussendoor: Joblo, de opzetter van de site is een Nederlander.

avatar van GFM
GFM
Ik heb er nu al zin in!!

neo schreef:

Even tussendoor: Joblo, de opzetter van de site is een Nederlander.

Weet je het zeker? Volgens mij is het een Canadees ...

neo (crew)
Ja dat weet ik zeker. Joblo is op 6-jarige leeftijd met zijn moeder verhuist naar Amerika (of Canada). Hij kent echter alleen nog wat woorden als ''pindakaas'' en ''stofzuiger''

Volgens mij kom je al een heel eind met die twee woorden .

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Ongelofelijk hoe deze film op aintitcool de grond in wordt geboord, niet te kort

avatar van Yekezzez
neo schreef:

Zoeken op pindakaas in het joblo forum levert dit op. (Voor wie het even wil checken.)

Van Helsing is wel een film die ik wel wil gaan zien. Ondanks de slechte kritieken kan ik mij er denk ik wel mee vermaken. Ik twijfel alleen nog over een bioscoop bezoek. Eerst maar even de eerste reacties hier afwachten.

avatar van Phoenix
Lol, er staat dat Joblo "pindakaas" nog steeds gebruikt in het dagelijks leven. Ik vraag me af waarvoor .

Goh dat waren nog eens tijden zeg toen ik daar nog op het forum zat

avatar van moviefreak#1
Godsamme deze film wordt wel heel erg slecht ontvangen bij de screenings. Ik twijfel nu in elk geval of ik hem wel wil zien in de bioscoop.
Deze vond ik wel grappig :

The best example I can give of how bad this movie is is this: As we were walking out of the free screening my girlfriend turned to me and said, "I want my money back. I want my life back."

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
zó erg kan deze film toch niet zijn ... ?

avatar van GFM
GFM
nee, leek mij wel een leuke film, ga er zeker heen...vanwaar al dat negatieve gedoe?????

avatar van moviefreak#1
Ik denk dat deze film gewoon voor een bepaald publiek is gemaakt en dat de negatieve kritieken vooralsnog van mensen af komen die er van te voren al niets van wilden weten. Natuurlijk is het geen geweldige film maar voor het publiek waarvoor het gemaakt is kan het misschien wel een leuke ervaring zijn. We zullen zien.

avatar van jassonn
GFM schreef:

Film lijkt veel op LXG,en dat was nou ook niet bepaald een succes.

niet zo zeuren lijkt mij nog beter dan the mummy en die vondt ik ook al goed ,alleen je moet je fantasy de vrije loop geven denk ik

niet zo zeuren lijkt mij nog beter dan the mummy

Het LIJKT je nog beter dan The Mummy en toch heb je deze alvast 5* gegeven en staat ie op 2 in je top 10? Zal wel met fantasie te maken hebben...

bioscoopzaal schreef:
Dus toch weghalen die stem ...

Inderdaad!

jassonn schreef:

Film lijkt veel op LXG,en dat was nou ook niet bepaald een succes.

Dat idee heb ik nu ook, ik denk alleen dat de visuals beter zullen zijn, dat was bij LXG ook nogal een zuigende factor.

Goh dat waren nog eens tijden zeg toen ik daar nog op het forum zat

Inderdaad zeg! Ik zat er vroeger ook altijd. Maarja, toen kwam MovieMeter ...

En het is met trots en ontroering dat ik hierbij bekend maak op moviemeter dat ik kaartjes voor Van Helsing heb voor aanstaande woensdagmiddag Ze waren uiteraard gratis!

U mag me nu aanraken........

avatar van bioscoopzaal
Van harte! Dat de film je maar niet moge teleurstellen ...

Er is nu ook een tekenfilm-versie uitgekomen, genaamd: "Van Helsing - The London Assignment (Animated) (2004)"