But I'm a Cheerleader (1999)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jamie Babbit
met Natasha Lyonne, Clea DuVall en Cathy Moriarty

Megan is een all-american girl. Ze is cheerleader en heeft een vriendje. Maar ze houdt er niet erg van om haar vriendje te kussen, en ze heeft foto's van vrouwen in haar kluisje hangen. Haar ouders en vrienden trekken de conclusie dat ze wel lesbisch moet zijn, en sturen haar naar een 'rehabilitatie-school' voor homoseksuele en lesbische jongeren. Hier wordt ze geleerd hoe ze hetero kunnen worden. Zal ze zich bekeren tot hetero, of geeft ze toe aan haar liefde voor de mooie Graham?

cr_ix
Ehm... beetje baggerfilm... maar... soms zat er een goed puntje in... de muziek op sommige stukken en het filmen van de lesbische scene.

Toch jammer... had meer kunnen zijn voor een comedy. Ben ook geen fan van de hoofdactrice.

Dit moet 's werelds slechtste film zijn! Om wat draait deze film?? Dat ik daar mijn tijd aan verspilt heb!

Ik heb me echt rot gelachen! Erg stereotyp allemaal, maar o zo leuk! Vooral de homootjes deden het bij mij erg goed. Diepgang hoef je niet te verwachten, maar humor ech wel!

De romantiek pakte me ook wel, vooral door het contrast met het bijna absurde EO milieu.

Great!
Clea is altijd leuk....verhaal is erg leuk als je de achterliggende gedachte begrijpt!

avatar van matthijs_013
Ik snap niet echt waarom ze deze film hebben gemaakt. Standaardkomedie met een belachelijk verhaal.

joyann
Slaat nergens op maar kijkt wel lekker weg 2.5*

avatar van lottetje
heel raar verhaal, slaat eigenlijk helemaal nergens op.
natasha lyone vind ik stom, maar Clea duvall is wel leuk.

apparte met een verhaal wat inderdaad nergens op slaat.

hahaha, wat een hilarisch verhaal
true directions, jaaa, ik gooi mijn eventuele homoseksuele kinderen later ook in een kamp nee, dat zou ik nooit doen, maar opzich geloof ik nog bijna dat ze hier en daar in de wereld gek genoeg zijn om zo'n kamp te stichten....
als je even verder denkt kan je het ook linken aan een belangrijkere boodschap.
nah, vooral erg grappig, maar verwacht er niet te veel van verder.

avatar van chebby
Grappige film maar that's it 2*

avatar van niethie
Afgezien van het het vreselijke plot (hoe verzin je het? ) en de vele foute stereotypes vond ik dit wel een geinig filmpje. Tenminste, het wordt allemaal zo overdreven gebracht dat er zo nu en dan nog wel een glimlachje af kon bij mij.

2 sterren

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
niethie schreef:
(hoe verzin je het? )

Je haalt het gewoon uit de werkelijkheid. In de VS bestaan echt van dat soort "kampen". Was een paar jaar geleden nog een enorme rel over.

avatar van niethie
Pfff, dat dat anno 2009 nog steeds kan zeg. Belachelijk gewoon! Ouders die hun kind daar naartoe sturen moeten eerst zichzelf eens na laten kijken.

Hoe verzin je uberhaubt zoiets Vind het nog steeds even ridicuul klinken als toen ik het in mijn bericht schreef en nog niet wist dat ze echt bestonden.

avatar van HP*metal
wel ik vind het toch een leuke film

Haha, ik vond hem wel grappig!

avatar van elffie
5 sterren omdat ie echt hilarisch is!!!

Ik vond het best een bijzondere film die ik niet zomaar zal vergeten.
En dat is omdat het eigenlijk net zo'n standaard en stereotyperende film is als alle Amerikaanse romantische komedies, maar dan 'n keer lesbisch/gay!

avatar van alexspyforever
Tragikomische film die ik erg weet te waarderen. Het jammerlijke is dat zulke plaatsen als "True Directions" wel degelijk echt bestaan. De grappigste scènes blijven die met de verwijfde homootjes. De liefde tussen de hoofdactrices is bijzonder mooi. Volgens mij valt Clea Duvall in het echt ook op vrouwen.

avatar van Nephilim
Zojuist geNetflixed en erg om moeten lachen. Lekkere stab naar die achterlijke 'pray the gay away' kampen die je in sommige landen *kuch* Amerika *kuch* hebt.

Leuk om Melanie Lynskey ook voorbij te zien komen. I adore that woman.

Geweldige film.

avatar van Inland Rabbit
Ogenschijnlijk flauwe on-the-nose satire over bekrompenheid omtrent homo's/lesbo's in Amerika, die qua visuals en benadering wel wat van John Waters films weg heeft. Toch heeft het een hart en vooral Natasha Lyonnne en Clea Duvall (Sofie van Carnivale) hebben geweldig chemie en maken de film beter dan hij op voorhand leek. Erg lief en oprecht.

Op de aftiteling stond nog een Thanks to Gregg Araki en anderen, begrijpelijk. Op de soundtrack zit mooie 90's tweepop en riot grrrrl muziek.

avatar van love_xxx
Zo'n belachelijke film dat het lachwekkend wordt.