Open Grave (2013)

Horror

geregisseerd door Gonzalo López-Gallego
met Joseph Morgan, Sharlto Copley en Thomas Kretschmann

Zes mensen worden wakker in een afgelegen bos naast een open graf met rottende lichamen, zonder herinnering aan wat gebeurd is. Niet wetende of iemand onder hen de moordenaar is, moeten ze stap voor stap de mysterieuze omstandigheden die hen bij elkaar brachten, zien te verklaren, voordat het te laat is.

avatar van mcdaktari
Vandaag weer opnieuw gekeken en ik vind het toch best een goeie film. De hele film blijft het onduidelijk wat of wie nou precies wie is, en toch heb ik tot het einde toe geen enkel saai moment gekend. Maar ik zie hier wel dat het niet voor iedereen zo is.
Zelf hou ik wel van dit soort films.

avatar van umbra
One big grave, love it!

avatar van Rickyman
Wel een aardig mysterieus filmpje..
Alleen verloopt de film als een tv-serie, de spanning wordt langzaam opgebouwd naar een climax (nou ja) en hup, weer de volgende scène.
Waarschijnlijk voor de Amerikaanse tv bedoeld, om er om de vijf minuten een reclame blok in te stoppen.

avatar van Kondoro0614
Open Grave

Deze film is één van de 10 films die nu al drie dagen in de Ardennen dus ik ga het niet redden alle films die ik klaar heb staan hier te zie ik klaar had staan voor deze vakantie, de films moesten over zeven dagen verdeeld worden maar ik benn. Ik start het af met ‘Open Grave’ een redelijke horror van Gonzalo López-Gallego die me bij het verhaal moeilijk te pakken wist te krijgen, hij is erg onevenwichtig in zijn verhaal wat het hier en daar wat onsamenhangend en ook soms wat saai maakt om naar te kijken, terwijl het mij een aardig leuke film leek te worden door middel van de trailer die ook bij deze film weer erg misleidend is, helaas.

Ik vind Sharlto Copley een zeer irritante acteur die ik niet lekker in deze film vond acteren, zijn manier van spraak maakt het erg irritant en dat zorgt er helaas ook wel erg snel voor dat de film onaantrekkelijk werd. Hoewel de andere acteurs zoals Thromas Kretschmann en Erin Richards (die onder andere ook meespeelt in ‘The Quiet Ones’ vond ik de film omhoog trekken naar een zeker niveau waar Gonzalo dan toch wel iets van wist te maken, een film met een oninteressant verhaal en een uitwerking wat beter kon kende totaal geen sfeer maar qua bloederige scenes was deze film prima.

Ik weet het zelf niet zeker wat voor’n onderscheid ik moet maken in deze film want wat zijn de mensen nou precies? Zombies? Demonen? Of mensen die een negatieve werking kennen door het medicijn? Ik stond hier nogal in een raadsel en hoewel het einde alles haar fijn uitlegt en je de laatste nodige informatie wist te geven om deze film tot een prima eind te brengen maakt mij niet duidelijk wat voor een schepsels er werden gecreëerd .. Ik krijg door deze punten een erg wisselende stemming maak ook een wisselende mening waar ik niet veel mee kan.. Aan de ene kant is de film geslaagd, zijn de horror scenes leuk en kijkt de film met een paar scenes weg maar, ook aan de andere kant ken ik een gevoel van geen interesse en een saaie doorstroming met als eind doel een simpele ontknoping waar Gonzalo zich misschien wel wat makkelijk mee weg laat komen.

Het verhaal is redelijk. We volgen John die wakker word in een massagraf. Eenmaal eruit gekropen komt hij bij een huis aan waar nog een paar anderen op hem wachten, mensen die allemaal wakker werden in het huis (als ik het goed heb) precies een half uur voordat ze John vonden. Helaas is de nare kwestie aan dit verhaal dat ze zich niks meer kunnen herinneren, van namen tot aan het punt hoe ze er precies terecht kwamen is onduidelijk. Langzamerhand door het verhaal heen komen we uit bij het eerste ‘monster’, die gevoed word door de dame die ze al vonden in het huis. Dit monster laat weten dat ze John kent en niks met hem te maken wilt hebben, ze krijst en probeert het drietal (wat op dat moment achter het dove meisje aan gingen) aan te vallen. Er is hier en daar wat argwaan op gekomen en na een tijdje vinden ze een video recorder waaruit blijkt dat John hun in het huis heeft achtergelaten en het massagraf heeft veroorzaakt althans, dat denken ze. Op het eind komen we er namelijk achter dat John met de andere inwoners van het huis op dat moment samen werkten aan een middel dat een bepaald virus moest doen stoppen, wanneer het reddingsteam is gearriveerd spuit John zichzelf weer onder, met onder andere Sharoni om vervolgens dood te lijken en vervolgens weer met een verstand van niks op te staan.

Ik kan verder geen links of wat dan ook plaatsen omdat ik dan te snel uit mijn databundel ben van het wifinetwerk hier op het park dus mijn meningen zijn wat complexer en minder uitgebreid, voor mij totaal niet erg want dat betekend dat het allemaal ook wat minder tijd kost. Al om al, redelijke horror met veel up’s en down vlagen dat mij doet besluiten net geen voldoende aan deze film te geven.

avatar van alexspyforever
Dat je bijna 100 minuten nodig hebt om een mysterie als dit op te lossen is natuurlijk veel te lang Ik was er eigenlijk al een beetje klaar mee na een half uur. Dit verhaaltje is veels te zwak en de karakters totaal niet boeiend om zo een speelduur te rechtvaardigen. Ik kan echt niet meer geven dan het minimum.