Gekijôban Poketto Monsutâ Besuto Uisshu! Shinsoku no Genosekuto: Myûtsû Kakusei (2013)

Alternatieve titels: Pocket Monsters Best Wishes! The Movie: ExtremeSpeed Genesect: Mewtwo Awakens | Pokémon 16: ExtremeSpeed Genesect - Mewtwo Awakens | Pokémon the Movie: Genesect and the Legend Awakened

Japan
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Kunihiko Yuyama
met de stemmen van Rica Matsumoto, Mamoru Miyano en Aoi Yûki

Ash en zijn vrienden zijn op rondreis in New York City wanneer de stad opeens wordt aangevallen door het Genesect-leger. Ash dreigt gewond te raken in de aanval maar wordt beschermd door de plotse tussenkomst van een oude vriend, namelijk Mewtwo. De legendarische Pokémon besluit om de stad te beschermen tegen het Genesect leger en vraagt aan Ash, Iris en Cilan om hem te helpen.

avatar van king-kevino
laatst was deze op tv (fox kids of jetix ofzo) ik ben opgegroeid met pokemon, en heb toen ik jonger was ook de eerste 3 films nog gezien, nou weet ik niet of het komt omdat dat inmiddels 15 jaar geleden is maar ik vond die oude films op zich nog wel te doen destijds maar deze film is echt behoorlijk slecht, daarnaast heb ik me nog wel kunnen vermaken met de lachwekkend slechte nederlandse dub.

avatar van Rico120
slecht uber uber uber slecht
ik dacht toen ik de trailer zag deze film wordt een beest film wand ik zag de halve stad naar de haaien gaan maar toen ik de film keek had ik spijt als haar op mijn hoofd en nu nog