• 10.601 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Japans

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Ni no Kuni

"Choose your life"

Op de middelbare school raken Yû en zijn vriend Haru betrokken bij een zaak omtrent zijn jeugdvriendin Kotona. Hierdoor reist het drietal heen en weer naar een andere wereld die lijkt op die van hun, ook wel Ni no Kuni genoemd. Wanneer Kotona's leven in gevaar is moeten de drie vrienden in Ni no Kuni de ultieme beslissing nemen.

Social Media

Ojiisan (stemrol)

Saki / Versa (stemrol)

Yoki (stemrol)

Macmanus

Deze komt over 2 weken op Netflix, ook in NL? Trailer is wel anders dan het spel. Spel vond ik wel geinig, 1 van de weinige Japanse games die ik trek.

kappeuter (crew films)

Macmanus schreef:

Ja, ook in Nederland!

Netflix release-agenda

Macmanus

Ah gelukkig. Even meepakken tegen die tijd.

Onderhond

• 11942 stemmen

Enig idee hoe het zit met tijdslijnen? Heb net het eerste spel gekocht (maar nog niet aan begonnen), sluit deze film er ergens op aan of kan je beiden makkelijk los van elkaar spelen/kijken?

Macmanus

Eerste deel ben je klein jongetje waarvan de moeder ziek is. Daar schakel je klein beetje tussen zijn echte leven en fantasy wereld. Grootste deel is wel de andere wereld. Tweede deel ben je een koning in de andere wereld en zijn alle koninkrijken bezeten door een donkere kracht. En moet je die allemaal bevrijden.

Dit lijkt mij een tiener versie van het eerste spel.

avatar van grovonion

grovonion

De eerste twee games hebben redelijk weinig met elkaar te maken en kun je zeker spelen zonder volgorde. Hoe het met deze film zit weet ik (nog) niet.

avatar van Grsbk

Grsbk

Met betrekking tot de connectie tot de games:

Voor de oplettende kijker doet de held uit de eerste game mee in deze film als de oude man in het ziekenhuis.

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Behoorlijke film, die aan het eind wel behoorlijk uit de bocht schiet en dat doet wel wat afbreuk aan het geheel. Het tempo is prima en vervelen doet dit ding zeker niet. Visueel wel oké, maar niet echt bijzonder. Deels doordat er niet veel details in zitten (wat ik vaak mooi vind en een zekere magie geeft) maar ook deels doordat dit vooral in een fantasiewereld is en juist onze eigen wereld met stadspanorama's (er zitten er gelukkig wel enkele in) ik vooral erg mooi vind als ze geanimeerd zijn. Verhaaltje is aardig met af en toe een deus-ex-machina te veel en zeker de persoon Haru kan ik slecht volgen in zijn gedachtengangen. Dat voelt allemaal wat gemaakt aan. Maar als geheel zeker een voldoende. 3,0*.

avatar van rep_robert

rep_robert

Toch ietwat teleurstellend.

Het begin van de film is veelbelovend, maar de film neemt vanaf het moment dat de eerste reis tussen de wereld plaatsvindt amper de tijd om zich in Yu en Haru te verdiepen. Hierdoor voelen vooral de handelingen van Haru ongeloofwaardig aan en moeilijk te begrijpen. Het opbouwen van de fantasierijke parallelle universum krijgt door het gehaast niet de juiste aandacht en zodoende voel ik de "epicness" van het hele gebeuren amper. Jammer, want er zit zeker potentie in het verhaal. De film wil teveel. Het had zich primair kunnen focussen op de driehoeksverhouding tussen Yu, Haru en Kotona. Het hele plot rondom de boze tovenaar voelt hierbij overbodig aan. Als de film op deze manier klein was gehouden, zou het veel meer diepgang met een veel grotere emotionele impact hebben gehad, want het werkte nu bij vlagen. Nu schippert het een beetje tussen een emotionele film over vriendschap & liefde en een groot avonturenverhaal waarbij een slechterik verslagen moet worden.

Technisch vond ik het ook wat wisselvallig. De 2D animatie kan me altijd bekoren bij Japanse animaties. Wanneer 3D wordt toegevoegd moet het daadwerkelijk iets toevoegen en een geheel vormen met de overige animaties. In Ni no Kuni leidt de 3D animatie teveel af, past het niet en is het soms gewoon lelijk. Het voelt aan als een film met verschillende animatiestijlen die niet één groot geheel vormen.

Ik ging er met redelijke verwachtingen in, maar uiteindelijk gaat Ni no Kuni ten onder aan de eigen ambities.

Overigens aan te raden om hem in het Japans te kijken met NL/ENG ondertiteling. De ondertiteling is gebaseerd op de Japanse audiotrack. Wanneer je de Engelse audio aan hebt merk je dat de ondertiteling niet altijd overeenkomt met wat er gezegd wordt. Dit geldt voor zowel de Engelse als de Nederlandse ondertiteling. Hier had Netflix wel iets meer aandacht aan kunnen besteden. De essentie van de dialogen klopt nog wel, maar de zinsopbouw is anders in het Engels tov het Japans, waardoor het wel afleidt.

avatar van grovonion

grovonion

Films altijd kijken met originele audio en subtitels!

Deze film past uiteindelijk toch goed in het Ni No Kuni universum. Er worden idd een paar mooie links gelegd naar de games, meest subtiele is de muziek uit de het eerste game tegen het einde, prachtige herinnering. Het einde is een beetje gehaast in elkaar gestoken, maar wordt toch bevredigend afgehandeld. Ik vond het best een sterk einde, enkel in het midden was er even een inzinking.

Hier hadden ze misschien best een mini-serie van gemaakt.

Onderhond

• 11942 stemmen

Eindelijk klaar met het eerste spel, dus deze maar eens een kans te geven (al hoef je echt niet te wachten, de link met het eerste spel is miniem). Vond het een redelijke tegenvaller. Waar het eerste spel extreem charmant oogt, voelt dit eerder goedkoop aan. Animatie is pover, de art style ongeïnspireerd en ook het verhaaltje heeft maar weinig identiteit.

En wie verzint het ook om als alternatieve titel gewoon de Japanse te nemen en alles aan elkaar vast te plakken?

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Voor driekwart van de animatiefilm heb ik toch wel geboeid gekeken. Ik ben helemaal niet vertrouwd met de games, wist zelfs niet dat deze bestonden, ben dus zeer blank de film ingestapt. Zo’n parallelle wereld in het universum is niet nieuws en is koren op de molen voor veel fantasyfilms. Vond de animatie wel mooi en ook de nieuwe wereld zag er prima uit.

Degelijk plot met evenzeer een moreel dilemma voor de twee boezemvrienden. Het keek allemaal goed weg. Vernieuwend was het zeker niet. Je komt het wel vaker tegen dat personages andere identiteiten aannemen.

Naar het einde toe wat snel afgehaspeld. Vanaf de battle ging het was bergafwaarts en was voor mij de fun er wat af. Desalniettemin toch wel van genoten.

avatar van Bakema NL

Bakema NL

Net maar op Netflix gekeken want een dvd is lastig te vinden....maar die wil ik wel!

Ik heb hier toch wel heel erg van genoten! De eerste Ni no kuni game staat zonder enige twijfel in mijn top 5 favoriete games ooit en dan is deze anime toch wel een tractatie. Wist meteen al dat de oude man Oliver moest zijn....en dan aan het eind heeft hij zijn herkenbare kleding aan, ja...het is Oliver! Toch een kippenvel momentje.