• 11.256 nieuwsartikelen

Genre: Actie

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Michael Mazo

Met onder meer: Thomas Ian Griffith, Nastassja Kinski en Christopher Plummer

IMDb beoordeling: 4,5 (875)

Gesproken taal: Engels

Plot Crackerjack

"A $50 million heist, a ski resort held hostage, and a cop with nothing to lose"

Door de explosie van een bom, die eigenlijk voor hem bestemd was, verliest politieagent Jack zijn vrouw en kinderen. Blind van woede raast hij rond en denkt alleen nog maar aan wraak. De vakantie die hij samen met zijn broer en schoonzus onderneemt, brengt hem allesbehalve de rust, die hij nodig had. Het vakantie-oord dat geleid wordt door de bevallige CK, is tegelijkertijd de plek waar maffiabaas Sonny La Rosso vakantie viert. La Rosso is in het bezit van een partij diamanten ter waarde van vijftig miljoen dollar. En deze kostbaarheden dreigen het hele vakantie-oord in gevaar te brengen. De gangster Ivan Getz aast op de diamanten en heeft daarvoor de hulp ingeroepen van een team goed getrainde huurlingen. Het gezelschap is van plan om het hele vakantie-oord met de grond gelijk te maken en het ziet ernaar uit dat ze slagen in hun opzet. Maar ze hadden niet gerekend op de tegenwerking van één man: Jack!

logo tmdbimage

avatar van John Doe

John Doe

Aan het plot te zien zou je bijna komedie als subgenre kunnen geven.

djelle

Inderdaad! Nu moet ik zeggen dat ik ook niet erg ondersteboven was van het vrijwel onnozele verhaaltje. Daarnaast was er matig acteerwerk en voorspelbare dialogen, maar ik meen me te herinneren dat de actiescenes er wel redelijk goed uitzagen. (De regie in het algemeen was trouwens lang niet slecht)

Op een bepaald moment werd de film precies wat interessanter, en kreeg het concept een soort Die hard-achtige twist wat me wel entertainde natuurlijk. Een eigenzinnige flik die op creatieve wijze afrekend met een stelletje vervelende terroristen doet het overigens altijd voor mij... De amusante one-liners ontbraken hier ook niet! Een formule die al zo oud is als de straat maar voor mij nog altijd de meest amusante vorm van entertainment in een actiefilm biedt. Ik weet het, ik ben blijven plakken in de tijd...

Het was verre van een Die hard uiteraard, maar toch een stuk beter dan menig andere actie(loze)films die er bestaan. Zeker en vast geen hoogvlieger dus, maar niettemin een vermakelijk genrefilmpje dat toch wel wat uitsteekt boven de rest. 3,5*

Prachtige trailer trouwens: http://www.videodetective.com/trailer-preview.asp?publishedID=5392 Wel een lelijke poster dat hier staat.

avatar van neo

neo

djelle schreef:

De regie van de actiescens bedoel je dan, want zijn acteurs aanzetten tot goed acteren zat er niet bij.

djelle

De vraag is: ligt dat wel altijd aan de regisseurs? Ik ben geen regisseur, maar ik kan me best voorstellen dat het onbegonnen werk is bv een Van Damme aan te zetten tot goed acteren... Tot slot hebben zij ook niet altijd te kiezen met wie ze werken he, soms zijn ze heel erg afhankelijk van producers en dergelijke...

djelle

Donderdagavond herzien. Valt toch wat meer tegen dan oorspronkelijk in mijn geheugen zat, zo bleek. Actie was wat flauwtjes soms en te weinig aanwezig om voldoende vermakelijk te blijven. Anderhalve ster eraf.