Bad Company (1995)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Damian Harris
met Ellen Barkin, Laurence Fishburne en Frank Langella

Crowe is een ex-medewerker van The Agency, een overheidsproject ten behoeve van spionage. Hij krijgt een nieuwe baan bij een beveiligingsbedrijf The Tool Shed. Voor de eigenaar is het een gewoonte om ex-medewerkers van The Agency in te huren. Onder hem werkt de sluwe Margaret die Crowe overhaalt om haar baas te vermoorden. Zij weet echter niet dat Crowe als undercover agent nog steeds voor The Agency werkt, dat het bedrijf over wil nemen, zodat ze geen verantwoording aan de regering hoeven af te leggen.

al net zo matig als de gelijknamige film met Hopkins en consorten.

Hebben ze behalve de titel nog meer overeenkomsten dan?

Meneer Bungel
Ericinho schreef:
al net zo matig als de gelijknamige film met Hopkins en consorten.

Alleen is deze film een meer serieuze thriller, terwijl Chris Rock een soort nieuwe Eddie Murphy wil zijn. Deze film is gelukkig minder pretentieus, geen topper, wel een goeie thriller.

avatar van 606
Erg goede thriller en einde dat me wel bevalt.
Goed geacteerd en verhaal was ook leuk gevonden.

3,5 ster

(verwijderd)
Typisch zo'n dertien in een dozijn misdaadverhaal, waarin niemand te vertrouwen is tot het bittere eind. Toch is het geen kwelling om de film uit te zitten, vooral omdat Fishburne gedegen acteerwerk aflevert.