Three Wishes (1995)

Drama / Fantasy

geregisseerd door Martha Coolidge
met Patrick Swayze, Mary Elizabeth Mastrantonio en Joseph Mazzello

Jack McCloud is een mysterieuze zwerver die met zijn begaafde hond Betty Jane op weg is voor een speciale missie. Onderweg wordt hij aangereden door Jeanne, een jonge weduwe. Ze neemt Jack mee naar huis om hem daar van zijn verwondingen te laten hestellen. Jeanne staat alleen in voor de opvoeding van haar twee zoontjes, Tom en Gunny. Jack doet de hoop in de familie weer leven wanneer Jeanne en hij verliefd worden op elkaar en de jongens hem beschouwen als de vader die ze altijd hebben moeten missen. Maar iedereen weet dat Jack en zijn hond spoedig moeten vertrekken. Volgens Gunny mogen de jongens en hun moeder van Betty Jane elk eerst nog een wens doen.

Mooie rol van Mastrantonio.

avatar van Loesa
Viel er halverwege in. Gaat...

avatar van speedy23
Voor Patrick Swayze is dit bijna een vervolg op zijn succesfilm Ghost. Hij is een niet te vatten personage waarover je tegen het einde een hint krijgt van wat er achter hem steekt. Geen groot meesterwerk, maar een onderhoudende amusementsfilm voor het hele gezin, die een positief beeld geeft van het Amerika kort na de oorlog in Korea...