One Good Cop (1991)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Heywood Gould
met Michael Keaton, Rene Russo en Anthony LaPaglia

Wanneer Artie's collega en vriend wordt doodgeschoten tijdens zijn dienst, willen hij en zijn vrouw Rita zijn drie kinderen adopteren. Maar ze moeten zich realiseren dat ruimtegebrek niet tot de opvoeding van de drie kinderen zal leiden. Dus besluit Artie om geld te stelen van drugsdealer Benjamino.

neo (crew)
erg foute film met wel degelijk acteerwerk.

hoezo fout ?

zeer onderhoudende politie-drama film met een uitmuntende Keaton in de hoofdrol. 3.5*

Goede rol van Keaton in een eveneens goed onderhoudend drama.

roda schreef:
hoezo fout ?

Het oversentimentele drama van de film. De film kan niet kiezen tussen het gezin en drugszaken, en combineert het zo knullig. De boodshcap lijkt op het einde te zijn dat een goede agent best de regels mag breken (en verscheidene mensen vermoorden), om zo zijn goede doel te bereiken. Stompzinnig.

avatar van V
V
Vraag me af of roda nog op een antwoord zit te wachten.

neo (crew)
Dan stuur ik hem wel even een duizelingwekkend prive bericht over die knagende vraag

Vond het een redelijke film !
Goede rol van Keaton !
Iets beter dan gemiddeld.

Deze film biedt een aardig mix van drama en actie en Keaton speelt een goede hoofdrol. Het is alleen wel jammer dat met name het drama wel erg gesimplificeerd wordt weergegeven en is dan ook erg kort door de bocht.

avatar van Nicolage Rico
Ondanks het redelijke spel van Keaton had ik halverwege de film geen zin meer om verder te kijken. Het eerste gedeelte was vooral cliché-matig en had niet veel te vertellen.

Malick
Helaas kon de regisseur niet kiezen tussen het sentimentele gezin of de harde drugspraktijken van de hoofdpersoon. Michael Keaton is zoals gewoonlijk aanwezig, acteren lijkt er niet in te zitten. Geforceerd uit zijn ogen kijken, grapje hier, traantje daar. Verder lijkt hij niets anders te kunnen misschien tijd dat hij eens echte keuzes gaat maken op deze cruciale leeftijd. Het verhaal rolt rustig door maar heeft geen behoefte om keuzes te maken enigszins jammer anderzijds goed voor het moraal op het einde. Oftewel een typische Keaton film vol met matig tot aardig acteerwerk niets meer en niets minder.

Aardige film waarin een agent de zorg van drie weeskinderen op zich neemt, nadat zijn partner is neergeschoten. De mix tussen politiefilm en familiedrama gaan hier niet altijd even goed hand in hand. Michael Keaton doet het op zich wel aardig als verbindende factor tussen deze twee. Niet overal even geloofwaardig, maar de film blijft wel onderhoudend en daarom nog net 3.0 sterren.

avatar van JanLo
neo schreef:

Dirty Harry breekt die regels ook, maar die serie films worden niet als fout gezien!! Het is maar film, en ik vind het zodoende niet fout. Alle films waar wraak wordt genomen zullen dan fout zijn, en dat zijn zo'n beetje alle actiefilms!

neo (crew)
Voor de duidelijkheid, met een foute film bedoelde ik niet dat ik het eens of oneens ben met de motieven van het hoofdkarakter, maar in het geval One Good Cop leunt het te veel op een foute wisselwerking tussen oversentimeel drama en het misdaadelement.

One Good Cop is eerder een (over)sentimentele wraakfilm, Dirty Harry compleet het andere uiterste. Totaal niet te vergelijken.

avatar van teigertje
Een juweel van een film.
Met een ontroerend gegeven.
Onderschat en blijft een prachtige film.

Aktie en ontroering zei aan zei.