Sylvia Scarlett (1935)

geregisseerd door George Cukor
met Katharine Hepburn, Edmund Gwenn en Cary Grant

De moeder van Sylvia Scarlett (Katharine Hepburn) gaat dood. Haar vader Henry (Edmund Gwenn) zegt tegen haar dat hij geld uit de kas van zijn baas gestolen heeft om zijn gokschulden te betalen. Hij moet nu vluchten zodat hij niet in de gevangenis belandt. Sylvia besluit samen met hem te vluchten. Om geen aandacht te trekken vermomt ze zichzelf in een jongen en laat zichzelf Sylvester noemen.

avatar van Floris22
Ongeloofwaardig, Katherine Hepburn als man?
Verder absurd verhaal, het ene moment zwaar dramatisch en het andere moment bijna hilarisch. Redelijk einde.

Inderdaad, nogal ongeloofwaardig. De film kon me verder niet zoveel boeien, vond het nogal een vreemd verhaal. Cary Grant deed zijn best, maar kwam helaas niet helemaal uit de verf.

2 *