Stella Dallas (1925)

geregisseerd door Henry King
met Ronald Colman, Belle Bennett en Douglas Fairbanks Jr.

Na de zelfmoord van zijn vader, die geld heeft verduisterd, verlaat de in luxe opgegroeide Stephen Dallas zijn geliefde Helen en verbergt zich ergens in een fabrieksstad. Eenzaam en alleen, bezwijkt hij aan de verleidingen van Stella. Een tijdje leiden ze een gelukkig huwelijksleven en een meisje, Laurel, wordt geboren. Maar Stella bereikt nooit het hoge sociale niveau van Stephen. Ze kleedt zich te opzichtig, en haar ideeën en smaak zijn onbeschaafd. Uiteindelijk verlaat Stephen haar en laat het kind bij haar achter.