Silent Movie (1976)

geregisseerd door Mel Brooks
met Mel Brooks, Marty Feldman en Dom DeLuise

Mell Funn is een oudere regisseur, die een goed plan heeft om een ouderwetse bioscoopkraker te maken. Hij denkt dat hij met zijn idee, om een 'stomme' film te maken in deze moderne tijd, een topper van jewelste in handen heeft en dat hij daarmee de bijna failliete studio van de ondergang kan redden. Zowaar dat lukt, maar gaat niet van een leien dakje. Hij moet heel wat obstakels overwinnen om het gewenste succes te bereiken.

avatar van Bandit
Brooks kreeg voor deze film de medewerking van een groot aantal Hollywood-sterren, die kregen $138 per draaidag.

Caligula
Echt een stomme film.

3 sterren.

echt heel flauw, maar best vermakelijk

Mr_White
Leuke film die op briljante wijze zijn eigen productie op de hak neemt (Mel Brooks kon de film alleen maken als hij beroemde sterren wist te regelen, wat ook het verhaal in de film is). Je moet echter wel van stomme films houden en dat is dan weer net niet aan mij besteedt.

avatar van dvdfreak123
Geen super film, maar best tof om naar te kijken (beste grappige stukken)

avatar van wwelover
Erg grappige film. Het verhaal is origineel, en de hoofdpersonen zijn erg grappig. Tuurlijk is het allemaal flauwe slapstick humor, maar dat vind ik altijd wel leuk en het is ook nog eens leuk uitgewerkt. Ik vond naast de geweldige Mel Brooks ook Marty Feltman weer erg leuk als vieze man. Hij heeft natuurlijk ook zijn wat mindere looks mee zitten in zulke rollen. Ook leuk is dat er zoveel 'grote' namen er in voorkomen en zichzelf ook een beetje belachelijk zetten.

avatar van Beertje45
Beste grap vond ik diegene met Marcel Marceau.

Heerlijke parodie op de stille film.

avatar van D-ark
Ver weg de minst toegankelijke Brooks film uit zijn bekendste periode. Een ode aan slapstick en de stille film maar ook een totaal niet subtiele persiflage op de filmwereld. Geweldige stuntwerk, een hoop physical gags die eeuwig doorgaan en vooral heel veel chaos.

Maar chaos dan op de positieve manier, vooral Marty Feldman grimast zich op geweldige wijze door alle ongein heen. Flinter dun verhaal maar dat als parodie het vaak splinter dun verhaal van meeste stille films/

Matige film over een eens beroemde regisseur die het idee krijgt om een stomme film te maken. De grappen zijn veel te weinig afgestemd op het feit dat het een stomme film is, en dat voelt als een gemiste kans. De humor is afwisselend flauw en grappig en het bestaat voornamelijk uit slapstick. De cameo's zijn wel leuk.