Kite (2014)

Verenigde Staten / Mexico
Actie

geregisseerd door Ralph Ziman
met Samuel L. Jackson, Callan McAuliffe en India Eisley

Sawa (India Eisley) woont in een mislukte staat waar een corrupte beveiligingsdienst geld verdient met vrouwenhandel. Wanneer haar vader, die een politieagent is, vermoord wordt staat ze er op om de moordenaar te vinden. Ze krijgt hierbij hulp van zijn voormalige partner Karl Aker (Samuel L. Jackson).

Trailer ziet er niet slecht uit, al oogt het wel een stuk "braver" dan het origineel. Het heeft een ingekleurd Sin City sfeertje, met wat B13 erbij.

avatar van sinterklaas
Een nieuwe film van Ralph Ziman, na zijn geweldige Jerusalema!

Trailer ziet er inderdaad erg gelikt uit.

avatar van schram101
Coole nieuwe trailer! Ziet er vrij hard uit ook. Ja, deze wil ik wel zien.

avatar van HALVE TAMME.
Kite (2014) heeft wel wat weg van Colombiana (2011), desalniettemin, ik heb er zin in.

avatar van HALVE TAMME.
"Geef mij Colombiana (2011) maar".

Samuel L. Jackson heeft in aardig wat goede films gespeeld, maar slechte films heeft hij ook op zijn naam staan. Kite is daar weer een goed voorbeeld van.

Het acteerwerk van SL.J in kite, daar heb ik niks op aan te merken, want hij doet gewoon zijn ding. De rest van de cast is gewoon waardeloos.

De film zelf vind ik langdradig, eentonig en vooral saai, zo saai zelfs dat ik de film drie keer op pauze heb gezet, omdat ik voelde dat ik in slaap ging vallen ( en dat gebeurden ook ).

Ik hoop het niet, maar soms heb ik het gevoel dat SL.J dezelfde kant op kan gaan als Nicolas Cage ( SL.J sla alsjeblieft rechtsaf in plaats van links voordat ook jij aan hetzelfde syndroom gaat leiden als dat NC doet ).

Er is een troost betreffende kite, want wat ik slecht vind, vind een ander gelukkig weer redelijk tot goed.

Anderhalve ster puur voor Samuel L. Jackson, meer kan ik er helaas niet van maken.

Apart ding.

Het origineel is cultmateriaal, maar de laatste keer dat ik de Kite anime zag viel het me allemaal flink tegen. De actiescenes en het einde bleven overeind, maar de rest wat matig en vaak goedkoop. Ik verwachtte dus niet al te veel van deze Westerse verfilming.

Het hele rape gebeuren werd integraal geschrapt. Je kan het Westerse censuur noemen, probleem was dat het de originele film niet bepaald beter maakte. Nu komt de focus gewoon vol op de actiescenes te liggen, wat gewoon een betere film oplevert. Verder ziet het er visueel best gaaf uit (slim omgesprongen met het beschikbare geld) en kent de film een best leuke soundtrack.

Toch blijkt de film helemaal niet aan te slaan. Kan me wel een aantal redenen bedenken, zelf vond ik het echter één van de meest geslaagde actiefilms van het afgelopen jaar. Zeer vermakelijke onzin, maar duidelijk kijken op eigen risico.

4.0* en een uitgebreide review

avatar van Shinobi
"I remember my parents."

Kite (1998) vond ik best vermakelijk, maar deze remake is wel erg abominabel zeg. Alleen de keus om het verkrachting gebeuren achterwege te laten, is te prijzen.

In eerste instantie dacht ik naar een wannabe Hit-Girl te kijken inclusief - goedkope - pruik. Jammer genoeg straalt Sawa nergens die coolheid uit, aangezien het acteerwerk van India Eisley nergens kan overtuigen. Om het maar niet over Samuel L. Jackson te hebben die hier een ongeïnspireerde rol neerzet.

Qua verloop gebeurt er dan ook weinig bijzonders; geen karakterontwikkeling en te verwaarlozen subplotjes. Hierbij helpt de enigszins trage pacing niet, met als resultaat dat de film op een gegeven moment begint te slepen. De actiescènes zelf zijn matig, omdat ze tam overkomen en nooit ofte nimmer de over-the-top situaties uit het origineel weten te benaderen.

De visuele stijl doet denken aan een slechte kopie van een Sin City (2005). Daarvoor is de film gevuld met ondermaatse effecten om de lelijke locaties te verhullen, maar het mag niet baten. Wat dat betreft past de generieke elektrische score er perfect bij.

Al met al een vrij povere remake die je gerust kan overslaan.

Kleine 1,5 sterren.

Een voorbeeld van een productie die zonder visie of moed gemaakt is. Behalve een aantal exploderende hoofden werden slechts enkele goede gevechtsscènes getoond. Het smakeloze en inhoudsloze verhaal over een engel des wraaks, met veel gezwets, stelde geen ene moer voor, om van een beetje karakterontwikkeling maar te zwijgen. Samuel L. Jackson was slechts in een handvol scènes te zien en speelde op de automatische piloot.

avatar van Brabants
Deze verfilming die gebaseerd is op de gelijknamige animatie uit 1998 is helaas op alle fronten behoorlijk stuurloos. Generiek verhaal, slechte karakterontwikkeling en slecht acteerwerk zijn hier de grootste oorzaak van. Samuel L. Jackson zou hierin het paradepaardje moeten zijn, maar het is niet meer dan pilotage automatique. Erg jammer want de film kent een geweldige sfeer, dankzij de effecten zowel visueel als het geluid en zijn echt optima forma. Wanneer het script meer de aandacht had gekregen dan had dit best een sterkte film kunnen worden, maar zoals het nu is zal ik hem zeker niet aanraden om te zien. Wellicht had David R. Ellis er een betere draai aan kunnen geven, maar dat zal door zijn dood altijd een vraagstuk blijven.

avatar van Left4Dead
Tja, heb het origineel (nog) niet gezien want ik houd niet van Japanse animatie. De waardering hier en op IMDB voor deze versie liegen er niet om, weinig goedzeggends in ieder geval.

Het begin is nog zo slecht niet, maar al snel raakt je interesse verloren. Dit komt door het slechte acteerwerk en daarnaast de absolute foute keuze die gemaakt is voor de "muziek". Heel snel krijg je door dat het zich weer handeld om een standaard wraakfilumpje, de dertiende uit het welbekende dozijn.

Het script, miljaar zoals de Belgen zeggen, wat een bende.........het kan maar geen spanning brengen in het verhaal. Maar ook het acteerwerk is een (Belgisch) vloekwoord waard, neen overtuiging is wat deze prent totaal ontbeert. Jackson heeft volgens mij een halve dag uitgetrokken voor deze film, hij lepelt zijn tekst op alsof het een bakje koffie is 's ochtends vroeg met slaperige kop. Ook bij hem dus totaal geen overtuigingskracht en dat is dan ook nog de publiekstrekker nota bene, schaam je Jackson!

De film wil hard overkomen maar door het missen van kwaliteit op elk vlak is je inlevingsvermogen volledig uitgeschakeld en raakt niets van het alles je. Het slaat de plank volledig mis ook al zit er zo nu en dan een leuk stukje camerawerk tussen. Nee alle personages (meerdere malen fout gekozen typetjes) hebben geen identiteit waar je wat mee kunt, alles is volledig emotioneel vlak. De "humor" daarnaast is al helemaal zwak.

Momentopnamen met een dunne rode lijn, die lijn probeert je concentratie erbij te houden maar helaas lukt dat niet. Onze engel der wrake is uit op een oud bekende die haar ouders vermoord heeft.
Langzaam beklimt ze de voedselketen van de onderwereld op naar de top, Emir. Dit is dan ook echt alles wat er in het verhaal zit, teleurstellend? ja absoluut of misschien nog wel erger.

Tijd voor de round-up:

Verhaal 2.5**
Script 1*
Avteerwerk 1*
Beeld en geluid 2**
Soundtrack 1*

Conclusie: 1.5** dus erg slecht.
Een afrader van de hoogste plank, ik hoop voor Jackson dat hij heel erg goed verdiend heeft aan dit gedrocht want iets anders kan ik me niet indenken waarvoor hij zijn kop hier heeft laten misbruiken.

avatar van filmkul
Aparte, redelijk matige film. De film kabbelt wat voort en bevat redelijk wat harde actiescenes. Tussendoor wat vage beelden met drugsgebruik en bijpassende muziek, van weinig toegevoegde waarde. De film verveelt net niet. Eisley is miscast en is niet de hitgirl die men voor ogen had. Jackson draait op routine.
Middelmaat. 2.5

avatar van Captain Pervert
Blegh, weer een Samuel L. Jackson film die ik ga skippen. Die man kiest sinds Snakes on a Plane enkel nog flutprojecten.

avatar van filmkul
Captain Pervert schreef:

Flutprojecten??? Avengers, Capt America. Valt wel mee toch?

avatar van Captain Pervert
Daar had ie bijrollen. Ik had het over films waarin hij de hoofdrol speelt.

avatar van sofripa
Origineel ken ik niet maar vond dit best te pruimen. Apart, anders, hard maar niet saai. Ik geef 3 sterren

avatar van tal1b
prima filmpje voor tussendoor! Hoofdrol werd goed vertolkt door India alleen konden de vechtscenes naar mijn idee iets fanatieker. verder was t verhaal redelijk doorsnee..

avatar van fritsy
Meisje van 35 kilo roeit z'n beetje de hele onder wereld uit.

avatar van DjFrankie
Voorspelbaar maar vanwege het sfeertje toch enigzins genietbaar.

avatar van Noodless
Tja, ik kon deze film wel waarderen. Ken het originele niet, maar deze film wist me te boeien tot het laatste kwartiertje waar de film helaas wat flauwtjes en simpel zal eindigen. De soundtrack, het sfeertje, de verschillende looks van India Eisley en haar meedogenloze killer instincten en de actiescènes zorgen voor leuk entertainment. 7/10