• 8.222.767 stemmen

Science Fiction Volume One: The Osiris Child (2016)

Actie / Avontuur | 95 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Alternatieve titels: The Osiris Child / SFv1 / The Osiris Child: Science Fiction Volume One

Oorsprong: Australië

Geregisseerd door: Shane Abbess

Met onder meer: Kellan Lutz, Daniel MacPherson en Luke Ford

Over Science Fiction Volume One: The Osiris Child

Sy Lombrok ontmoet Kane Sommerville, een luitenant die werkzaam is voor een militaire uitvoerder genaamd EXOR. De heren moeten samenwerken om Kane's jonge dochter Indi te redden terwijl er ondertussen een globale crisis losbarst, nota bene veroorzaakt door EXOR zelf. Met behulp van twee rebellen - Luke Ford en Isabel Lucas - gaan Kane en Sy de strijd aan met EXOR en de wilde wezens die de dienst uitmaken op de dorre planeet.

imageimageimageimageimageimage

avatar van lordhumangus

lordhumangus

Volgens "daddy's little girl" concept film. Toch een aardige die net boven de gemiddelde uitsteekt bij de rest in dit genre. De visuele effecten hebben ze toch knap gemaakt met een beperkte budget.

De film is in "Chapters" opgebouwd kan voor sommige mensen storend werken met ieder een verhaal die naar het einde toe duidelijkheid verschaft wat het motief is van bepaalde personages.

Aanrader op een druilerige regen Zondag

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Bij vlagen ziet het er niet eens zo slecht uit maar over het algemeen valt het toch behoorlijk tegen, vooral de monsters zien er niet uit. Dit geldt trouwens ook voor het acteerwerk, soms is het best te doen maar soms is het niet om aan te zien. De film heeft zo zijn momenten, er zitten wel wat aardige scènes in maar bij andere scènes besef je weer dat je naar een goedkope B film zit te kijken. Leuk geprobeerd maar toch niet goed genoeg. Voor mij hoeft er in ieder geval geen volume two te komen.

avatar van Picker

Picker

Kan me in bovenstaande 2 berichten eigenlijk wel vinden.

Vond de hoofdstukken wel grappig. De special effects zijn over het algemeen niet slecht, maar die monsters.....jezus wat verrot.

Ondanks de monsters ga ik, omdat het verder prima uit te zitten was, ertussen in zitten.

avatar van filmkul

filmkul

Matige sciencefiction film. Het verhaal is zwak en de uitwerking is wisselend. Soms is het best aardig, met enkele leuke actiescenes, maar over het algemeen kent het een flink B film gehalte. De special effects zijn nog redelijk, op zoals eerder aangegeven, de monsters na. Spanning is er vrijwel niet, maar ondanks dat verveelt de film net niet. Het acteerwerk is verder vrij vlak. 2.0

avatar van Phantasm

Phantasm

Erg matige film en teleurstellend. De monsters stelden inderdaad niet al te veel voor.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Deze moet ik nog steeds kijken. Ik heb hem al een tijdje op m'n pc staan maar het is er nog steeds niet van gekomen. En omdat het sciencefiction is, wil ik er toch een keer voor gaan zitten. Zo slecht ziet de trailer er nou ook weer niet uit vind ik.

avatar van Ummmagummma

Ummmagummma

Low budget Science Fiction.

Ik heb een bepaald zwak voor dergelijke B films, het plot is vaak matig, net als de SFX en CGI, B acteurs die nog kunnen als het rechtoe, rechtaan is, maar in moeilijkere scenes door de mand vallen, het zat er bijna allemaal in.

Maar toch, in de diverse hoofdstukken worden de achtergronden, en daarmee de karakters van de hoofdrolspelers toch heel aardig uitgewerkt, de vader die onder ogen ziet dat hij verzaakt heeft maar het recht zet, de duistere held die uiteindelijk niet zo duister blijkt.

Het is allemaal niet verkeerd en kent voldoende aardige wendingen en geeft de film diepte. Het eind is redelijk cliché, maar gelukkig geen suikerzoete eind goed al goed meuk. De dialogen variëren van matig tot behoorlijk goed, en dat geld ook voor het acteerwerk. De monsters zouden goed in een jaren '80 film hebben gepast, het is wat houterig en klungelig allemaal.

Alles bij elkaar boeide deze film mij meer dan de gemiddelde big budget Hollywood Sci-Fi Blockbuster, die zien er weliswaar meestal erg gelikt uit, maar dat is vooral om het totale gebrek aan diepgang te verbloemen.

Die diepgang heeft deze film wel, het komt alleen niet altijd even goed uit de verf. Niet goed genoeg voor een cultstatus denk ik, wel meenemenswaardig uit de Eurobak.