Child of God (2013)

Drama / Misdaad

geregisseerd door James Franco
met Scott Haze, Tim Blake Nelson en Jim Parrack

Lester Ballard, een verdreven en gewelddadige man die woont in de bergen van Sevier County, kan het best omschreven worden als "een kind van God". Ballards leven is een rampzalige poging om buiten de sociale orde te bestaan. Na achtereenvolgens beroofd te zijn van zijn ouders, woningen en een aantal andere zaken, zinkt Ballard letterlijk en figuurlijk naar het niveau van een holbewoner die steeds dieper vervalt in een leven van misdaad.

avatar van horizons
Scott Haze schijnt een geweldige prestatie neer te zetten. En James Franco's regie moet ook van goed niveau zijn. Trailer ziet er in ieder geval intens uit.

avatar van Prinz
Goede film hoor, deed me qua structuur en storyline beetje denken aan Jarmusch. Net geen 4*

HALVE TAMME.
Net een interview gezien met James Franco bij Jimmy Fallon ( the tonight show ), het ziet er allemaal goed uit, dus ik ben erg benieuwd.

Op een nogal gebrekkige uitdagende wijze probeert de regisseur de kijker te schokken/shockeren in deze diep treurige en ongelooflijk trage thriller, met het accent op tragisch; zelfs de kleuren waren triest. De in dit kader merkwaardige humor die daarbij te pas kwam was van een (onbedoeld, denk ik) belachelijk niveau. Het verhaal werd episode-gewijs verteld en het camerawerk was daarbij over-nadrukkelijk aanwezig. Scott Haze, die voor deze rol 25 kilo in gewicht was afgevallen, valt weinig te verwijten; hij spande zich zichtbaar in om er nog iets van te maken. Voor hem zijn dan ook de twee sterren.

avatar van tattoobob
Net aan een voldoende 3 sterren dus
Eigenaardig filmpje met een eigenaardig verhaal..
Voortreffelijk gespeeld door de hoofdrolspeler....wat een mafkees zeg.
Franco heeft maar een heel klein bijrolletje trouwens...verder blijft de film wat vlak en mis ik iets van spanning...het einde is ook niet mijn ding...
Uiteindelijk niet slecht.

avatar van filmkenner1
Nou zal mij eens aan deze film wagen, maar de trailer is absurd slecht hoor. de slechtste ever.

avatar van Brabants
McCarthy's belangstelling voor extreme isolatie, perversiteit en geweld komen in de gelijknamige film van niemand minder dan James Franco cinematografisch sterk in beeld. Hierbij houdt Franco de drie hoofdstukken van het boek aan, met een beschrijving van het steeds groter wordende isolement van de protagonist van de samenleving. Scott Hazes prestatie als Lester Ballard is een ongekend succesvolle bijdrage bij de uitvoering van deze film. Met zijn voorbereiding waarbij hij alleen leefde in grotten en 20 kilo aan gewicht verloor om deze uitdagende rol te vervullen geeft hij hiermee briljant gestalte aan de complexe waanzin van Ballard.

avatar van schumacher
Middelmatige film, er zaten een aantal leuke momentjes in, voor de rest niet zo mijn ding.
De hoofdrolspeler is stekezot haha, daarom toch blijven verder kijken en nog een 2,5 gegeven .

avatar van renzoroy
geweldig regie debuut van James Franco, die zelf ook nog een korte rol aan het einde vertolkt. Haze draagt deze hele film moeiteloos in zijn eentje wat het zeker de moeite waard maakt om er naar te kijken. De film komt alleen in het begin een beetje langzaam op gang en een paar kleine (nick pick) dingetjes in het verhaal vond ik een beetje weird, maar toch kan ik deze film zeker aanraden

Soms schokkende film die de aandacht goed weet vast te houden verder goede acteer prestaties en mooie locaties . Prima regie debuut van James Franco, hou je van perversiteit en geweld dan zit je hier gebakken en de film laat ook zien dat je na je dood nog niet veilig hoeft te zijn.

avatar van Brabants
stinissen schreef:
en de film laat ook zien dat je na je dood nog niet veilig hoeft te zijn.

Lmao!

Brabants schreef:

Lmao!

avatar van bjerik76
Lester Ballard word erg goed neer gezet.
het verhaal echter is enorm langdradig, maar leidt niet echt tot een hoogtepunt of een boeiend samen hangent verhaal.

film moet het vooral hebben van de mooie beelden, maar voor mij net geen voldoende.
Ik kon op een gegeven moment mijn aandacht er niet meer bijhouden of boeien hoe het allemaal verder zou gaan.

avatar van Pim1993
Irritante, langdradige, waardeloze baggerfilm. De kleurloze maar vooral saaie sfeer doet je benen trillen van verveling. Een aantal acteerprestaties trekken hem nog net uit het ultieme dal. Sterkte gewenst aan de mensen die hem gaan kijken!

avatar van ralfsjam
Rauwe, kille, meelijwekkende, ongemakkelijke en soms gruwelijke film. Moet je van houden!
4**

avatar van joolstein
Was lichtelijke terleurgesteld in de film. Soms had ik het gevoel dat er van de hak op de tak werd gesprongen. Ik zag beelden maar de reden waarom ze in de film zaten was soms erg vaag. Ook de keuze voor het in hoofdstukken delen vond ik zelf niet geslaagd. En dan was er nog de voice- over die af en toe langs kwam en die ik minder vond. Maar goed er zat ook perversiteit Necrofilie en die was opzich wel vreemd en shockend.

avatar van weberanja
Geweldadige film die je bij de strot pakt! Wat een geweldige acteur, nooit van gehoord maar dit terzijde, de scene´s die langs kwamen doet je achter je oor krabben, aan de ene kant diep medelijden met Ballard, en aan de andere kant hoop je gewoon dat ie gepakt word! Een aanrader maar niet voor tere zieltjes.

avatar van Collins
Een indringend en zeer rauw portret van een geïsoleerd levende en door de samenleving uitgestoten gek. Intrigerend, fascinerend, walgelijk en ziekmakend.
Het gebruik van grauw gekleurde beelden accentueerde de grauwe en verschrikkelijke leefwereld van de hoofdpersoon. De muziek was bijzonder en ging op en neer van desolate somberheid naar hilarische vrolijkheid. De geestelijke gesteldheid van de hoofdpersoon deed dat ook.
Ondanks de verschrikkingen waaraan de hoofdpersoon zich overgeeft, is er ruimte voor humor. Verlichting in het duister. Het hield me op de been.
De cameravoering was sterk. Dicht op de huid. Erg confronterend. Soms te confronterend, naar mijn smaak. Als kijker voelde ik me ongemakkelijk. Knap gedaan, dus.
Haze speelt als dorpsgek de sterren van de hemel. Walgelijk goed.

avatar van blurp194
Haze speelt op zich best bewonderenswaardig, maar dat is ook het enige punt aan de film waar ik iets voor opbrengen kan. Het verhaal is wat te doelloos en op de rand van langdradig, hier en daar wat te overdreven - vooral in de beelden die dan shockerend zouden moeten zijn, viel me dat op. Kolderiek haast, en dat kan toch nauwelijks de bedoeling geweest zijn - de film wordt er vooral onevenwichtig van.

De beelden zijn passend bij de sfeer - kil, grauw en wat vervreemdend. Ook erg lelijk, en hoewel het misschien passend is, fijn kijken wordt het er nou ook weer niet van. De cinematografie lag me überhaupt niet erg. Alleen het einde is dan wel weer erg goed.

Vraag me wel wat af of er iemand iets van deze film zou vinden als een onbekend iemand de regie gedaan had, in plaats van Franco. Als regiedebuut vond ik het in ieder geval niet heel indrukwekkend, dan lag het debuut van Gosling me toch beduidend beter.

avatar van DragQueen
Intense dramafilm, die bij vlagen schokkend is, en nogal rauw aandoet in het geheel. De regie van Franco is degelijk. Zelf speelt hij ook een klein rolletje in de film. De hoofdrol van Scott Haze is opmerkelijk. Hij zet een ongelooflijk sterke performance neer. Blake Nelson doet het ook verdienstelijk in zijn bijrol. Verder steekt het verhaal prima in elkaar, en blijft de film boeiend over de gehele lengte. 3,5 Ster

avatar van DjFrankie
Duidelijk verhaal goed geacteerd, alleen wat langdradig

avatar van wendyvortex
Als je zoiets tot een goed einde wil brengen heb je echt een geweldige acteur in de hoofdrol nodig. Helaas krijg ik voornamelijk het idee naar een theatershow van Bert Visscher te kijken ... al doet hij hier dan wel weer dingen die ik hem in z'n shows nog niet zie doen. Oh nee dit is geen lach-of-ik-schiet-comedy dit is een duistere thriller en dus ontspoort acteerwerk compleet met de inhoud.