Lady and the Tramp II: Scamp's Adventure (2001)

Alternatieve titel: Lady en de Vagebond II: Rakkers Avontuur

Verenigde Staten / Australië
Animatie / Familie

geregisseerd door Darrell Rooney en Jeannine Roussel
met de stemmen van Scott Wolf, Alyssa Milano en Chazz Palminteri

De vier puppy's van Lady en Tramp wonen bij een net gezinnetje in een mooi rustig en groot huis. Rakker, één van de puppy's, voelt zich echter helemaal niet thuis in deze omgeving. Hij heeft genoeg van alle regeltjes die in huis gelden, aangezien deze in zijn ogen alle vrijheid ontnemen. Als hij op een dag voor straf buiten aan een ketting wordt gelegd is de maat voor hem vol, zeker wanneer hij een aantal zwerfhonden op straat lol ziet maken. Hij ziet kans om zichzelf te ontketenen en wil zich bij de groep zwerfhonden voegen. Deze willen hem enkel toelaten wanneer hij een aantal gevaarlijke tests doorstaat. Ondertussen zijn Lady en Tramp wanhopig naar hem op zoek.

Ikkeuh
Beter dan de 1ste. ***

avatar van moviefreak#1
Kijk vooral de originele versie, de Nederlandse stemmen zijn verschrikkelijk !!!

avatar van XfofaXX
Ikkeuh schreef:

Beter dan de 1ste. ***

Meen je het ?

Zeker niet beter, maar wel wat luchtiger. Ik vond deel 1 zo serieus en door Rakker (Scamp in het engels ) is het wat jeugdiger geworden.

28 februari als Special Edition verkrijgbaar.

Angrod_Pallanén schreef:
28 februari als Special Edition verkrijgbaar.

Volgens mij is het 08/02/2006.

film_kaza
Waarom maken ze toch een onodig vervolg. Ze weten zelf ook wel dat deel 1 geen grote hit was. Verhaal is ook heel erg slap en voorspelbaar.

avatar van Rianneke_Dan
Ik vond het niet echt geweldig, er zaten wel leuke stukjes in maar de eerste is zoveel beter, ik kan zeggen dat ik van de disney's die ik gezien heb dit tot nu toe het slechtste vervolg vind.

was wel grappig moet ik weer eens een keer kijken en echt cijfer geven nu 3.5

avatar van tommykonijn
Ik vond hem niet geweldig maar ik kan ook niet zeggen dat ik hem super slecht vond gewoon een filmpje voor eens ertussendoor maar verder vind ik hem niet geweldig, deel een vond ik stukke beter in ieder geval !!!!!!!!!

***

avatar van jumpstylemovie
Ben het wel met tommykonijn eens.
Deel 1 is inderdaad beter.
Ook ziet Rakker er hier veel ouder oud als in de strips en zo.
2.5*** , zou bijna 3 geven maar deze is toch veel minder als deel1

jumpstylemovie schreef:

Ook ziet Rakker er hier veel ouder oud als in de strips en zo.

Lijkt me niet per ongeluk...

Dirigent
Akkoord ik vind hem minder dan deel 1 maar ik vind hem ook helemaal niet slecht inderdaad gewoon stomweg : leuk. Niet veel bijzonders en als ik moest kiezen zou ik echt kiezen voor deel 1 maar ik vind deze ook echt niet slecht.

* * *

avatar van kwinz
Ieks! De Nederlandse stemmen klinken verschrikkelijk! Die pup heeft de stem van een tiener! Verder vind ik dat die pup een soort snorretje heeft. Ik kijk liever de originele Engelse versie. Die klinkt mooier. Ik vind deze film een beetje te Amerikaans. Al die vlaggen enzo. Niet wat ik van Disney verwacht.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Verplichte Disney-sequel.

U kent ze wel, zo eentje die direct op video belandt, om veel geld in het laatje te brengen. Het vervelende van dit soort nep-classics is dat ze vrijwel nooit kunnen tippen aan het verhaal en tekenniveau van het eerste deel. Zo ook hier. Toch is e.e.a. goed te doen voor de allerkleinsten onder ons. Maar een classic, nou nee.

Gemiddeld animatiefilmpje.

Dick2008
Jammer dat er zo veel liedjes zitten in deze film. En verder is er weer het gebruikelijke Disney sentiment wat ik ook nooit zo leuk vind. Wat over blijft is een grappige film en een leuk verhaal met lieve hondjes.

avatar van soom
Ik ben een straathond....

...... En ik ben Sinterklaas, de Paashaas en de Kerstman (okay, vrouw dan) in één. Geef me een break, alsjeblieft, dit tenenkrommende en best onleuke filmpje was op het niveau van Mulan II, en droeg alle cliche's die Disney zo lekker kan maken, heerlijk moralistisch uit. Zo superzonde dat Lady and the Tramp een vervolg heeft gekregen, helemaal niet nodig imo. Toch gebeurd, zoals ik heb kunnen zien. Erg jammer ja, want Rakker (wiens avonturen ik soms in de Donald Duck zie en lees) was aan het einde van Lady and the Tramp gewoon leuk. En dat ze het karakter verder hebben geprobeerd uit te bouwen, dat vind ik echt niets.
Echt de minste van de 5 Disney/Pixar videofilms die ik mocht lenen, heel jammer.

avatar van movie acteurs
Goed vermaak.

De eerste film uit de jaren 50 heb ik nog niet gezien. Misschien zal die wel beter zijn. Best een leuke vermakelijke film die niet snel verveeld. 3,0.

avatar van Akkiej
Ik heb me vroeger altijd prima vermaakt met deze film, maar toch kan disney nooit echt geweldige vervolgdelen van iets maken...

avatar van TheLionKingFan
Eindelijk eens gezien (Wel in het NL maar goed)
Echt vermakelijke Disneyfilm. Minpunten:

- De Siamese Katten komen er amper in voor en ze hebben geen tekst
- De stem van Rakker is veel te oud. Bleegh!
- Ik vond de NL stem van Vagebond in deel 1 echt gaaf,deze wijkt te veel af.

avatar van Movie9471
Hoewel het zeer zeldzaam is dat Disney een goed vervolg kan maken, vind ik dat het dit keer toch nog goed is gelukt. Voor kinderen is deze film makkelijker te volgen dan het eerste deel en bevat het meer spannende scènes.

Het verhaal is ook geen slap aftreksel als bij de meeste Disney vervolgen, maar is vermakelijk om naar te kijken. Wat je ook in de meeste vervolgen ziet is dat je de film algauw wil uitzetten, omdat het gewoonweg niet wil boeien. Hier vind ik dat absoluut niet het geval. Het verhaal blijft interessant en je wil weten wat er verder gebeurt.
Ook zijn de animaties erg mooi gedaan in tegenstelling tot de meeste vervolgen.

Toch is het jammer dat deze film niet tijdloos is. De film is echt gemaakt voor de kinderen.

Dick2008 schreef:

Ik zie niet dat hij op tv is geweest, waarschijnlijk vorige keer gekeken van een gehuurde dvd. Maar gewoon leuk om hem in bezit te hebben en te houden, ook vanwege de extra's.
Ik heb gekozen voor de Engelse versie met Nederlandse ondertitels. Daarin wordt Rakker ook gewoon Scamp genoemd, maar zoals in de bijtitel al staat, het gaat hoofdzakelijk om Rakker, die geen huishond wil zijn maar een straathond. Deels een herhaling van deel 1, deels gewoon een aparte film. Rakker heeft in de Donald Duck ook zijn eigen verhaaltje.

Ik vind "deel 1" niet zo veel aan, maar deze juist wel.
Kort, vlot, simpel maar tegelijkertijd ook een lief verhaaltje. Mooi getekend en de honden zien er allemaal " lief " uit en het verhaaltje zelf is leuk. Hoewel hier en daar sentimenteel, toch vaak ook gewoon grappig, zoals met die hondenvanger, al is de romantiek tussen Rakker en Angel ook mooi. De liedjes ben ik met iets hogere snelheid doorheen gegaan. De stemmen zijn verder goed.
Na herkijken, zeker omdat ik niet zo te spreken ben over die "Disney-speelfilms" een enigszins verrassende uitkomst, maar de film bevalt me wel. 5.0

avatar van Phantasm
Ik vond deze net zo goed als zijn voorganger, kijkt lekker weg.

avatar van mjk87
Niet best. Verhaal is erg matig, stemmenwerk niet bijzonder en Scamp geen leuk hoofdpersonage. En vooral de liedjes zijn echt een hinderlijke onderbreking doordat ze saai en soms rotslecht zijn. Dan is er ook nog een moraal die er echt wordt ingeramd zonder enig gevoel voor subtiliteit - duidelijk voor kinderen gemaakt deze film. Enkel de animatie is soms best fraai en de sfeer van de jaren 10 (?) wordt mooi neergezet. Alleen die CGI-automobielen zijn echt lelijk. Redelijk kort, dus uit te zitten. 1,5*.

Natuurlijk is dit tweede deel een lauwe bewerking van het zo succesvolle eerste. Het is niet zo grappig en ook de karakters zijn minder. Maar de getekende animatie blijft mooi om naar te kijken, zeker als je dat samen doet met een tweejarig enthousiast jongetje (voor hem is het verhaal minder essentieel).

Dick2008 schreef:
gewoon leuk om hem in bezit te hebben en te houden, ook vanwege de extra's.

Blijft toch een mooie, ook grappige film om te zien. De liedjes gaan wel, hoewel ik er hier en daar ook weer wat sneller door heen ben gegaan.
Halverwege wordt het wat minder, dat is als Scamp zich moet bewijzen, maar daarna wordt het weer beter. Aan het begin wordt het hondengezin aan ons voorgesteld met o.a. de tuttige valse zusjes en later komt er steeds meer naar boven over Tramp, de vader van Scamp. Vaak heel lief om te zien zoals met Rakker de Rebel en Angel. Het speelt zich af in 1911. Vlot van tempo. Ik heb me er opnieuw weer mee vermaakt. Het is mooi getekend en de stemmen zijn goed. Het verhaal is weliswaar eenvoudig maar best leuk. Op de dvd zit o.a. een making of en drie cartoons van Pluto. 5.0

avatar van Mr-Mcmovie
46 jaar tussen deze en de eerste (kan tellen)

Kan niet op tegen de eerste, maar is toch zo leuk en gezellig en heel kleurrijk. Vooral ook leuke computer animatie in deze als auto's draaide bijvoorbeeld.

avatar van Vdk_Movie
Jeugdsentiment

avatar van krosnicky
Net na 13,14 jaar nog is gezien en hij is nog niks van zijn magie verloren hij kan natuurlijk noet tippen aan deel 1 maar Het is echt een heel goed vervolg echt een jeugtsentiment wel 100 keer gezien toen ik 7 was op VHS