The Lady Vanishes (2013)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Diarmuid Lawrence
met Keeley Hawes, Tuppence Middleton en Selina Cadell

De jaren dertig. Terug naar huis reizend vanuit de Balkan, stapt Iris Carr op de trein samen met twee Britse landgenoten, de oudere zusters Floodporter, de chagrijnige vicaris Barnes met zijn zeurderige vrouw en een teruggetrokken paartje dat duidelijk een affaire heeft. Nadat zij een klap krijgt op haar hoofd, maakt Iris al gauw kennis met de forse Miss Froy, voormalige gouvernante bij een familie die reist onder leiding van een kille barones, haar hulpbehoevende zuster en hun medisch personeel. Maar wanneer wat later Miss Froy verdwijnt, ontkent iedereen haar ooit gezien te hebben.

Redelijk drama.
Naar al oude gewoonte degelijke BBC TV-film.