The Hot Flashes (2013)

geregisseerd door Susan Seidelman
met Brooke Shields, Daryl Hannah en Virginia Madsen

Vijf vrouwen van middelbare leeftijd besluiten een basketbalteam te beginnen in Texas. Allemaal zijn ze voormalig schoolkampioenen en ze bereiden zich voor om het op te kunnen nemen tegen het huidige team kampioenen, om geld in te zamelen voor borstkankerpreventie. Het team van buitenbeentjes bewijst zich zowel op als naast het veld en wordt een ware mediasensatie.

Best aardige komedie met een lichte boodschap met en uitstekende cast.

avatar van schumacher
Vond er niet veel aan.
Een gewoon filmpke, niks speciaals, echt vermakelijk vond ik die ook niet.
Nee, beetje te zwakjes.
Ik heb wel al slechter gezien.

avatar van rep_robert
Een leuk, sympathiek filmpje tussendoor met leuke karikaturen en een plot dat lekker veel vaart heeft. Het is alleen jammer dat het basketbal gedeelte zelf weinig voorstelt en juist bij een film van Amerikaanse bodem vind ik dat wel een kwalijke zaak.

avatar van cantforgetyou
Aardig filmpje. Niet heel bijzonder. Soms grappig, soms saai. Wel leuk om Brooke Shields weer eens te zien. Ze kan best goed acteren.

avatar van f2sputnik
Leuke film om te zien, zeker niet onaardig.
Ik zou hem niet direct onder komedie scharen, maar het heeft een aantal leuke wendingen.
De onderliggende boodschap is duidelijk aanwezig in deze film, en eigenlijk ook wel een goede boodschap die niet direct op de voorgrond geplaatst wordt, maar wel duidelijk door de hele film aanwezig is.
De cast doet zijn werk goed en maakt er een leuke onderhoudende film van.

avatar van blurp194
Misschien niet echt een dijenkletser als komedie, en de boodschap - ach, je kan er veel van maken maar een hoofdrol krijgt die zeker niet. Gewoon een aardig filmpje, nergens bijzonder maar wel prettig kijkvoer. De oudere Brooke Shields is nog steeds een knappe meid, de jaren veranderen daar maar weinig aan - en ook het bewijs dat je naarmate je zelf ouder wordt, oudere vrouwen ook mooi gaat vinden. Darryl Hannah had ik eigenlijk niet eens herkend.

Prima feel good komedie