Wolves (2014)

Frankrijk / Canada
Horror / Actie

geregisseerd door David Hayter
met Lucas Till, Kaitlyn Leeb en Jason Momoa

De 18-jarige Cayden Richards heeft het allemaal: hij is aanvoerder van het middelbare school footballteam, haalt goede cijfers en heeft een prachtige vriendin. Maar als hij op een nacht wakker wordt, zijn zijn ouders op brute wijze vermoord en is hij geschokt als hij beseft dat hij veranderd is in een wilde wolf. In paniek slaat hij op de vlucht. Zijn zoektocht leidt hem naar het geïsoleerde stadje Lupine Ridge, waar twee groepen weerwolven op voet van oorlog staan met elkaar.

avatar van Gang_Star
Een niet eens zo slechte film, waarvan ik me wel afvraag dat dit soort films de bioscopen tegenwoordig nog kan halen. Hoe dan ook, het heeft een hoog twilight gehalte maar is gelukkig wel een stuk gewelddadiger. Qua gore ziet het er niet eens slecht uit. De verschijning van de wolven was dat helaas weer wel. Toch kijkt deze film niet eens slecht weg, waardoor het ook geen grote verschrikking is. Sterker nog, het is me nog allemaal redelijk meegevallen. Ja, het acteerwerk moet je door de vingers zien, maar dat is uiteraard meestal met dit soort films.

avatar van Turbodevil
Eens met Gang_Star boven mij.

Ik kon er prima naar kijken, al blijft het raar pratende wolven.

avatar van weberanja
whoop whoop! Ik zag alleen Jason Momoa Ik vind m leuk!

avatar van Boeikens
Twilight met weerwolven.

Ik vreesde er wat voor maar uiteindelijk viel het nog wel mee. Loopt lekker, onderhoudt, en voldoende actie. Op horrorvlak heb ik al betere weerwolven gezien en de gore was eerder braaf.

Als tussendoortje best ok maar niet voor herhaling vatbaar.

Goede,vlot kijkende en korte horrorfilm met weinig"dode" momenten.
Acteerwerk ruim voldoende voor dit soort film met veteraan stephen mc hattie in
een zoveelste (goede) rol.

Epic!!

Er zijn de laatste tijd tal van weerwolvenfilms gemaakt.
Ook dit is er dus weer een, maar ik vond hem lang niet slecht.
Prachtige make up van de wolven en het verhaal was ook wel redelijk goed.
Puik acteerwerk ook, dus echt geen klagen van deze film.

avatar van Rickyman
Dit filmpje is zeker niet slecht en zat het wel redelijk in elkaar.
Misschien een beetje overbodig, want echt vernieuwend of verrassend was het allemaal niet en hebben die wolven er ook wel eens beter uit gezien. Deze zou je zo kunnen knuffelen...
Maar goed, een stuk vermakelijker dan een Twilight, dat zeker.

avatar van Decec
Een goede actie/horror film...
Prima en spannend verhaal...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Stephen McHattie en Jason Momoa spelen goed...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Goed gemaakte voor wolven...

avatar van Spartaan1986
Begon nog erg sterk. De eerste 35 minuten waren erg aangenaam en er zat behoorlijk wat onderhuidse spanning in de film. Daarna wordt het helaas een soort Twilight met weerwolven en verslapt de interesse al gauw. Leuk tussendoortje maar meer ook niet.

Horror? Gewoon een tiener komedie

avatar van Nicholas
Zenden ze ook nog wel eens iets aardigs uit op RTL7?

Op geen enkel vlak goed maar ook niet heel slecht. Ff kijken, direct weer vergeten filmpje...

avatar van Aapje81
Twilight met wolfjes.

Men neme een leuke cast. Een charismatische boef en een verhaaltje met net wat meer humor dan het grote voorbeeld. Het tempo is hoog de ontwikkelingen snel en voorspelbaar maar jammer genoeg kakt de film de laatste twintig minuten nogal in. Een te laag budget en weinig creatief scenario doen dan helaas wat afbreuk.

Neemt niet weg dat het verder lekker weg kijkt en gelukkig niet te lang duurt.

Toch boven gemiddeld voor het prima eerste uur.

avatar van Shadowed
Mwa.

Inderdaad een soort Twilight maar dan met wolven in de hoofdrol inplaats van vampieren. En dan komt deze versie nog wel een stuk grover uit de hoek. Deze is dus wel een horror te noemen inplaats van een soort romantische fantasy.

Till doet het best aardig, maar krijgt het script vervolgens niet echt lekker mee. Zijn karakter is vaak pijnlijk standaard en de romantiek met Patterson (die er wel mag wezen) voelt vaak niet bepaald goed aan. Een beetje een aparte relatie.

Daarbuiten vond ik de opmaak van de wolven er maar dommig uitzien. Alsof een soort poppenkast tot leven kwam. Het ziet er gewoon zo dommig uit dat je het nooit echt serieus kan nemen. De matige effecten die bij de transformaties horen dan helpen het ook niet bepaald vooruit.

Wat wel de film nog boven water haalt is de energieke regie en vertelling. Veel geinige trucjes hier en daar die het allemaal wel iets vlotter maken. Gemengd met af en toe redelijke gore en bloedspattingen is de film geen vervelende zit.

Er had wel een knopje minder qua drama gemogen en iets meer humor in mogen zitten. En als de wolven er anders uitzien was dit een stuk genietbaarder om uit te zitten. Momoa was ook duidelijk wel leuk gecast, al krijgt zijn personage net wat te weinig screentime.

Redelijke horrorfilm, die de middelmaat helaas niet overstijgt maar een redelijke poging doet met wat goede actiemomenten en een vlot tempo.