Che! (1969)

Drama / Biografie

geregisseerd door Richard Fleischer
met Omar Sharif, Jack Palance en Robert Loggia

In deze biografie wordt het leven gevolgd van de Argentijnse arts en revolutionair Ernesto 'Che' Guevara, vanaf zijn landing in Cuba in 1956 tot en met de dodelijke hinderlaag in 1967 door de Boliviaanse troepen in de bergen van Bolivia. Getoond wordt onder andere Guevara's strijd samen met zijn Cubaanse strijdmakker Fidel Castro tegen het dictatoriale bestuur van Batista en Castro’s overname van Cuba.

Maf verhaaltje Stinissen, zelf verzonnen ?

Kabelkoerier.. is ook een maffe film.

avatar van Anatolia
Plot:
...om in Bolivia revolutionairtje te gaan spelen.

Is nou niet bepaald een onderwerp waarbij je diminutieven kan gebruiken...

avatar van AGE-411
Was ie toen al dood?

Driello
Onwaarschijnlijke en slecht geacteerde film waarbij ik geen moment het gevoel had naar Che Guevara en Fidel castro te kijken. Met simpele trucs wordt gepoogd Che neer te zetten als een sterke persoonlijkheid maar het komt simpelweg niet uit de verf. Hier had echt veel meer in gezeten, het doet de historische figuur die Guevara was niet bepaald eer aan. Het is inderdaadeen beetje zoals hierboven staat: ' revolutionairtje spelen'. Treffend verwoord.

avatar van Dogie_Hogan
kappeuter schreef:
Maf verhaaltje Stinissen, zelf verzonnen ?
Plot (en poster) inmiddels aangepast.

******************************

Eind jaren 60 in bios film over leven Che Guevara gezien. Geen idee of het deze geweest is. Was bijna uitverkochte zaal in Palace -Arnhem.