ad

Oorsprong: Verenigde Staten / Nederland

Geregisseerd door: Daniel Attias

Met onder meer: Corey Haim, Gary Busey en Everett McGill

Over Silver Bullet

"It started in May. In a small town. And every month after that whenever the moon was full... it came back."

In een rustig dorpje is de rust verdwenen sinds er na elke volle maan dode lichamen gevonden worden. De gehandicapte Marty denkt dat dit het werk is van een weerwolf, maar niemand gelooft hem natuurlijk. De dorpelingen openen een grote klopjacht op het wilde dier, terwijl Marty zelf op jacht gaat naar de weerwolf, met een zilveren kogel.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Bob Coslaw

Andy Fairton

Brady Kincaid

Jimmy009

Was wel best goed voor zo'n ouwe film. De weerwolf leek heel fake maar ik geef de film een 3*.

avatar van psycholamp

psycholamp

• 1959 berichten

Zielig voor die tor.

avatar van ~Burner~

~Burner~

Ik vond het toch wel een aardige film om te kijken. De meeste King films zijn ondergewaardeerd, dat vind ik bij deze ook. Leuke film om gewoon te kijken maar verwacht geen hoogstandjes. 3.5*

avatar van Linn

Linn

Leuk om eens te zien.

Al moet je het dan niet kijken om de geweldige special effects of de spanning. Die zijn hierin niet te vinden. Wel is het een leuk verhaal (van King natuurlijk) al vond ik het soms toch echt meer een film voor kinderen van een jaar of tien. De weerwolf was idd ontzettend fake. Toch wel vermakelijk 2,5*

Onderhond

Was inderdaad wel aardig.

Zit een leuk sfeertje in de film, wel eigen aan die 80s horrors die zich afspelen in kleine afgelegen dorpjes in middle of nowhere Amerika.

Maar verder is het allemaal nogal losjes. De weervol zelf ziet er eigenlijk niet uit, en het kinderperspectief maakt de film meteen ook een stukje kinderachtiger.

Wel een geinige bijrol van die dronken oom. Leuk om een keertje gezien te hebben, vult de tijd vlot en verveelt niet. Maar ook niks dat bijblijft, behalve de wat fake weerwolflook dan.

avatar van Miss Sway

Miss Sway

Deze film zal je eigenlijk alleen uit nostalgie moeten kijken. Als kind vond ik 'm dan ook echt super spannend, dat kan ik me nou niet meer voorstellen.

Slechts voor de goede herinneringen behoort deze film zeker tot mijn collectie.

avatar van maurice74

maurice74

Viel me bij de 3e of 4e kijken toch wel op dat die weerwolf erg nep is.

avatar van Legan

Legan

Nog in de jaren 80 gezien toen die op tv kwam. Zelfs toen vond ik het al, met mijn 10 jaar, al ongelooflijk nep en kinderachtig. Vele jaren later nog eens herzien, maar het bleef net zo slecht als in mijn herinnering.

2,0 sterren

avatar van Spetie

Spetie

Silver Bullet, is een ruim twintig jaar oude horrorfilm, waarvan de effecten vandaag de dag toch enigszins gedateerd zijn. Het verhaal is niet bijzonder, maar Corey Haim en de grappige Garey Busey geven er in ieder geval een hele aardige aanvulling aan. Als kijker heb je al snel door wie de weerwolf is en doordat een en ander af en toe wat kinderachtig gebracht wordt, is de film nooit echt heel erg spannend.

Ook de weerwolf ziet er soms wel behoorlijk nep uit. De muziek en de sfeer is echter niet verkeerd en zorgen samen met de leuke rollen van Haim en Busey ervoor dat deze film het toch waard is om een keer gezien te worden.

avatar van blokkedoos

blokkedoos

Marty was zo schattig!

Voor de rest geen bijzondere film.. Leuk om een keer gezien te hebben. En idd.. de weerwolf was zeeer nep!

avatar van horrorjp

horrorjp

Leuke film. goed verhaal van Stephen King en redelijk verfilmd. ze hadden indd wat meer aand8 aan de weerwolfkunnen besteden. Wel goed dat ze de weerwolf niet zo veel en goed filmen, anders was de film erg nep en saai geworden. Het eind Schrok ik heel erg! Niet vanwege de weerwolf(knuffelbeer), maar het korte gevecht. wat erg jammer was. en waadoor ik weer een ster minder kan geven voor deze film. De rest was wel erg leuk. Zeer goed Geacteerd vond ik. En het camera werk had ik ook nix op aan te merken.

avatar van film_kaza

film_kaza

3 jaar geleden wist deze film mij maanden lang slapeloze nahten te bezorgen door één keer kijken. Door die uiterst jonge ogen ziet alles er dodelijk eng en bruut uit.

Nu echter valt het reuzachtig mee. Er zitten veel typische horror stukjes in die niet cht te waarderen zijn. Maar voor de rest zit alles reuze aardig in elkaar. De erg maffe oom, de gehandicapte hoofdrol en de hand van de weerolf.

Er is al erg vaak veremeld dat de weerwolf er erg nep uitziet. Dat eigenlijk gewoon zo is. Er waren beelden dat de weerwolf heel erg kort voorbijflitste en die zagen er nog aardig dreigend uit. Voor de rest was ie juist gewoon een leuk monstertje waarvan bij de eerste blik al meteen uit kon maken dat ie nep was. Daarom had American Werewolf In Londen er goed aan gedaan de weerwolf haast niet in beeld te laten komen waardoor dit probleem voorkomen kanm worden.

3 - 3,5

Lijkjuh

Wel grappig Maar totaal niet eng

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Sfeervol griezelfilmpje met gedateerde SE. Wederom een King-verfilming die nergens echt goed wordt maar wel entertaining genoeg is. Redelijk.

avatar van Vascago

Vascago

Zeer leuk filmpje met een lekker sfeertje. Acteren was niet bijzonder en de weerwolf zag er wel supernep uit maar daar kon ik me wel overheen zetten. De transformatie van de priester tot weerwolf vond ik wel mooi gedaan. Er zaten een paar leuke moorden in, maar soms werd de film ook wat te kinderachtig.

Al met al leuk filmpje voor een regenachtige avond. Lekker languit op de bank met een zak chips. Bij voorkeur als het donker is en er is een volle maan

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

In mijn ogen de beste weerwolffilm ooit. Heeft vooral te maken met de toch behoorlijk sterke sfeer en het goed verzorgde verhaal. De personages worden allemaal slim gebruikt en uitgewerkt en wat betreft spanning en het bloederige gedeelte zit er af en toe een creatieve fondst. Het is vooral de karaktiristieke mise-en-scene en bijzonder spannende scenes die dit tot een must maken voor de liefhebber van enge films. Ik kan me niet herrineren dat ik sinds ik op 5-jarige leeftijd de clip Thriller zag dat ik met zo veel spanning naar een weerwolf heb zitten kijken, erg goed gedaan.

avatar van erik1677

erik1677

Silver bullet was de 1e horrorfilm die ik zag en daarom een speciaal plekkie in mn hart houden.

Ik kan de hele film van vor naar achter wel helemaal dromen, en vindt de sfeer in deze kingklasieker geweldig.

OOk de 1e keer dat een verfilming beter is dan het boek.

dat komt bij stephen king niet vaak voor!!!!!

Eigenlijk staat deze weerwolvenfilm niet in mn top 10 maar in mn top 20 zou hij zekers staan.

Nog steeds kan ik m keer op keerzien.

avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

Een van de betere weerwolf-films.

Er is een goede sfeer/muziek en genoeg bloed/gore.

De transformaties van de weerwolf is ook mooi gedaan voor die tijd.

En soms zien we de gebeurtenissen door de ogen van de weerwolf, wat de spanning verhoogt.

avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

Al DeNiro schreef:

Een van de betere weerwolf-films.

Er is een goede sfeer/muziek en genoeg bloed/gore.

De transformaties van de weerwolf is ook mooi gedaan voor die tijd.

Ga jij eens even snel An American Werewolf in London kijken.

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Is inderdaad een beter film, maar deze Silver Bullett barst wel van de sfeer.

avatar van charmed one

charmed one

een leuke film

avatar van Boeikens

Boeikens

Niet slecht.

Mooi verhaal, zoals we van Stephen King kunnen verwachten, maar redelijk pover afgewerkt op gebied van de FX.

Leuke sfeer, spannende momenten en een verfrissende Gary Busey.

avatar van powerman

powerman

Een echte Stephen King thriller met de Corey Haim die het zielige jongetje in de rolstoel speelt. Die denkt dat hij weerwolven ziet, of zouden er echt weerwolven zijn...

avatar van Tazke

Tazke

Jeugdsentiment! Allereerste "horror"-film. Vond heb toen megaspannend en was meteen verkocht.

Vond Corey ook wel een lekkertje toen!

avatar van rep_robert

rep_robert

Al met al een aardige horrorfilm, maar in mijn ogen niet eng genoeg.

Dit komt mede door de invalshoek die de filmmakers hebben gekozen, vanuit het perspectief van de kinderen is het wel origineel, alleen wordt het hierdoor een beetje te soft.

Nergens heb ik op het puntje van mijn stoel gezeten, al moet ik zeggen dat de sfeer wel prima in elkaar zit. Lekker die scenes in de mist.

Verder ziet de weerwolf er best wel nep uit en worden enkele dorpelingen echt slecht neergezet. Ook vanaf het moment dat ik de dominee zag wist ik dat hij die weerwolf was. Hij heeft echt zo'n hoofd waarvan je denkt, dat is hem! Wat ik ook raar vond was het gebrek aan agenten/nationale garde o.i.d. zeker bij een serie moorden is het toch raar dat een stadje nog steeds afhankelijk is van 1 agent.Al met al een aardige film, met goede vertolkingen van de kinderen. Echter wordt door deze invalshoek in mijn mening de spanning er uitgehaald en ziet de weerwolf er niet uit.

Leuk om is gezien te hebben, maar net niet goed genoeg voor een voldoende.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2026 stemmen

Heel lang geleden een van m'n favoriete spannende films, vooral met de achtervolging als hij in z'n rolstoel zit en de vuurpijl.

Eng of spannend natuurlijk niet meer, maar wel een paar erg goede scenes (de garage, in het huis en de achtervolging) en sfeervol des te meer. Op dat gebied toch wel een van de toppers in het weerwolfgenre en vermakelijk om te zien, zal voor een groot deel ook wel met nostalgie te maken hebben.

avatar van Darker than L

Darker than L

Geinige film, voor een aantal euro op de kop getikt. Had er niet veel van verwacht, maar ik heb me enigszins wel vermaakt. Het ziet er niet goed uit, het acteren is niet van hoog niveau en er rijd een jongetje op een soort van motor en niemand zegt er wat van Zoals ik zei heb ik mij alsnog vermaakt en dat is bij een film als deze het enige dat telt.

3 sterren

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Het is al weer jaren geleden dat ik deze film heb gezien. Ik weet nog dat ik 18 was (dat was ongeveer in 1840) en in militaire dienst het boekje heb gekocht. Wat toen de nieuwe King. Inmiddels ben ik 41 jaar oud en heb deze film toch zeker twee keer gezien. Ik vind het namelijk een hele prettige verfilming van het boek. Daarnaast zit "Anne of Green Gables" in de hoofdrol en de inmiddels overleden Corey Haim (10 maart 2010). Goede verfilming van een flinterdun Stephen King-boek. 3,5 *

avatar van hendriks

hendriks

was een van de eerste stephen king films die ik zag vond geweldig daarom ben ik helemaal in horrorgene beland en stephen king fan

voor die tijd leuk opgezet en spannend

avatar van Knoei

Knoei

ik weet dat deze film niet grafisch geweldig is, het plot is zwak en het acteerwerk is matig.

MAAR, deze film heeft een soort sfeer erin hangen die het ijzersterk maakt. Stephen King is sowieso altijd leuk en deze film is gewoon leuk om voor 2 euro te kopen en nog is een keertje te zien.