• 8.226.997 stemmen

The Mouse That Roared (1959)

Komedie / Oorlog | 83 minuten

Genre: Komedie / Oorlog

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Jack Arnold

Met onder meer: Peter Sellers, Jean Seberg en William Hartnell

Over The Mouse That Roared

"They're Taking Over The Country In An Invasion Of Laughs!"

De hertogin van Grand Fenwick besluit dat de enige manier om uit de economische problemen in haar land te komen, de oorlog te verklaren aan de Verenigde Staten is, deze te verliezen en buitenlandse hulp te aanvaarden. Ze sturen een invasiemacht naar New York, welke aankomt tijdens een nucleaire oefening waardoor de straten zijn ontruimd. Rondzwervend op zoek naar iemand om zich aan over te geven, komen ze een wetenschapper tegen met een speciaal ultiem wapen dat de wereld kan vernietigen. Als zij hem gevangen nemen en zijn bom hebben, worden ze geconfronteerd met een nieuwe mogelijkheid... Wat doe je als je een oorlog wint?

image

Grand Duchess Gloriana XII / Prime Minister Count Rupert Mountjoy / Tully Bascombe

Helen Kokintz

Professor Alfred Kokintz

General Snippet

United States Secretary of Defense

Air Raid Warden

avatar van hugohei

hugohei

Peter Sellers speelt drie rollen in deze satire. Best leuk.

avatar van Jos2

Jos2

Geniaal idee, leuk uitgewerkt.

Is hij goed of niet??

Ik ben een grote Peter Sellers fan, maar deze heb ik niet gezien? Kopen of niet?

avatar van SaintOfKillers

SaintOfKillers

Kort samengevat: ja.

avatar van orbit

orbit

• 12092 berichten

Fantastische film!! Sellers in een triorol, hilarisch!

stinissen (crew films & series)

Absoluut niet mijn humor , en al helemaal geen fan van Sellers.

avatar van eltorro

eltorro

Echt zo lang geleden dat ik deze film heb gezien was hem al weer helemaal vergeten

maar toch kan ik me herineren dat de film wel leuk was verzonnen

en ook wel orgineel is

alleen het is gewoon niet mijn soort film

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Een van de mindere films van Sellers. Met name omdat er bitter weinig te lachen valt in deze komedie. De paar grappen zijn zo ontzettend flauw dat er amper een glimlach van af kan. Ook de zoveelste keer dat Sellers dubbelrollen speelt (wie zien we dat tegenwoordig ook al weer doen?) voegt nauwelijks iets toe aan de film. Wie echt wil genieten van Sellers is beter af met A Shot In the Dark, Dr. Strangelove, Murder By Death of Being There (en nog vele anderen). Dit is, ondanks het succes destijds, niet echt de moeite waard. Gemiddeld filmpje.

avatar van Betamax

Betamax

Leuke film, niets mis mee.

Orgineel verhaal.

avatar van Quentin

Quentin

Is dit op DVD?

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Heel grappig plot, maar het tempo en venijn-gehalte liggen helaas wat laag. Toch een paar keer flink gegrinnikt.

avatar van 606

Aardig concept maar niet bijzonder.

Film sleept wat traag voort.

Acteren was wel goed.

3 sterren

avatar van WillemC

WillemC

stinissen schreef:

Absoluut niet mijn humor , en al helemaal geen fan van Sellers.

Stem dan ook niet!

avatar van Dick2008

Dick2008

Waar slaat dat op. Je hoeft toch niet alleen maar te stemmen op films die je leuk vindt?

avatar van apolicum

apolicum

WillemC schreef:

Stem dan ook niet!

Hij stemt op alles, ook al heeft hij slechts enkele minuutjes (of de trailer?) van de film gezien.

Tjah, het is niet verboden en niet te controleren zeker?

avatar van Movsin

Movsin

Spetterende satirische komedie waarbij heel wat op de korrel wordt genomen, de politiek in het bijzonder en die eigenlijk in dat opzicht best nog actueel is.

Al gaat de intensiteit van het intrige en de humor naar het einde toe wat verflauwen - het is practisch niet mogelijk in een film het verrassend komisch element over de ganse lengte aan te houden - toch wordt de film nooit echt dwaas.

Absoluut genietbaar en zoals gezegd, nog actueel.

Hoed af voor Peter Sellers.

avatar van Griffon

Griffon

A mouse that roared heeft de tijd even goed doorstaan als pijl en boog als wapen

Tjah, het enigste spetterende aan mouse is natuurlijk de verschijning van Jean Seberg die zelf ook een erg matige rol neer zet. De film laat zijn scenes niet te lang duren maar daarmee is het wel gedaan met het positieve gedeelte, alle grappen zijn verouderd of te kluchterig(de alien grap was wel het diepte punt..

Tully Bascombe is bij verre de meest onnodige personage dat Sellers ooit heeft gespeeld. Hij is niks behalve een loop jongen voor het leger en zelfs zijn 'vriendelijke' manier van met dingen om gaan komt bizar matig uit de verf. Het verhaal is vreselijk voorspelbaar en oudbollig, de grappen zijn niet veel beter.

Veel verzuipen in heel gemakkelijke taal komedie of saaie visual gags(de bom met de rot geluid waardoor ik er zelfs door de korte speelduur moeite had om hem af te kijken.

De film ziet er nog redelijk mooi uit en dat is vooral zijn redding van een 1* ster.

avatar van Biosguru

Biosguru

Koude oorlog satire, die eigenlijk alleen maar onderstreept dat "The Russians Are Coming" uit '66 wel heel leuk is. Dit is echt een snoozefest. Mischien is Benny Hill nog wel grappiger / minder oudbollig.