Lost in Thailand (2012)

China
Komedie / Avontuur

geregisseerd door Zheng Xu
met Zheng Xu, Baoqiang Wang en Bo Huang

Twee zakenmannen, Xu (Zheng Xu) en Bo (Bo Huang), vechten over een revolutionaire technologie die belangrijk kan zijn voor hun bedrijf. Bo wil de uitvinding verkopen, terwijl Xu de technologie wil toepassen voor het bedrijf. De moeilijkheid is echter om de grootste aandeelhouder, die op vakantie is in Thailand, te overtuigen. Xu pakt het eerste vliegtuig naar Bangkok, waar hij de vrolijke Wang (Baoqiang Wang) ontmoet, een onverwachte reisgenoot die zijn ogen opent voor wat echt belangrijk is in het leven.

Ik heb gelezen dat 'Lost in Thailand' in China de meest succesvolle film ooit is. In deze, westers georiënteerde komedie, moeten twee concurrerende personen, in een reace tegen de klok, een opdracht uitvoeren en vanzelfsprekend komen zij terecht in dwaze situaties. De film lijkt opgenomen in tachtiger jaren stijl en hoewel bijzonder charmant, spreekt de humor in het toch oppervlakkige verhaal over vriendschap, me niet bijzonder aan. Daarnaast is het clichématige, voorspelbare en script niet bijzonder sterk. De gekozen locaties zijn prachtig en dikwijls exotisch.

avatar van Onslaught
Vind het ook knap dat deze film de meest succesvolle Chinese film tot nu toe is. Ik vond er namelijk geen fluit aan. Allemaal erg flauw opgezet en het script viel heel erg tegen. Af en toe wel een lollige scène, maar verder weinig positiefs te zeggen over deze film.

Onslaught schreef:

Begrijp precies wat je bedoeld. Ik heb de film nog niet gezien maar 'geen fluit aan'
is vaak wat Westerlingen omschrijven over de Chinese films en haar televisie.
Er zijn natuurlijk wel enkele kwaliteitsfilms maar deze zijn vaak met westerse
ingredienten.

De humor in China ligt iets anders als in het Westen. Interessant maar voor
westerlingen in China wonende soms zo zo flauw.