Marco Macaco (2012)

Alternatieve titels: Marco Macaco – Let's Go Bananas | Primates of the Caribbean

Denemarken
Animatie / Komedie

geregisseerd door Jan Rahbek
met de stemmen van Mille Lehfeldt, Jess Ingerslev en Toke Lars Bjarke

Marco Macaco werkt als strandwacht maar spendeert meer tijd aan het winnen van het hart van de mooie Lulu. Op een dag bouwt zijn grote rivaal Carlo een gigantisch aapvormig casino aan het rand van het strand. Lulu is helemaal gefascineerd door Carlo. De jaloerse Marco gaat op onderzoek uit en ontdekt dat Carlo eropuit is om het hele eiland over te nemen en Lulu te dwingen met hem te trouwen. Marco probeert Carlo te arresteren, maar dan blijkt het casino niet alleen maar een casino te zijn.