Postman Pat: The Movie (2014)

Alternatieve titel: Pieter Post: De Film

Verenigd Koninkrijk
Animatie / Familie

geregisseerd door Mike Disa
met de stemmen van David Tennant, Rupert Grint en Jim Broadbent

Pieter Post, ieders favoriete postbode, krijgt te maken met de verleidingen van geld, status en een glanzend nieuw pak wanneer hij besluit mee te doen aan een nationale tv-talentenjacht, die hem van zijn woonplaats Greendale en zijn vrienden dreigt los te scheuren. Wat gebeurt er wanneer lokale bekendheid verandert in wereldwijde bekendheid? Pieter is bestemd dit uit te vinden wanneer hij valt voor de eeuwenoude verleiding van het gras dat groener is bij de buren.

avatar van Shinobi
Hé Pieter Post.

Ik wist niet dat dit nog in was.

avatar van arno74
Grappig, ooit vond ik dit leuk. Maar Postman Pat is zo'n onschuldige en eenvoudige personage, de plot spreekt me niet zo aan. Postman Pat uit op geld en status.... right....

'ieders favoriete postbode'? Dat is nog altijd Cliff Clavin.

Vanaf 25 juni in de bioscoop (eOne)

avatar van Donkerwoud
Zo te zien zonder de liefdevolle klei-animatie maar met inwisselbare CGI...

Pippa
Leuke film voor met de kids te gaan kijken.

avatar van tommykonijn
Ik vond dit vroeger geweldig. Uiteraard jammer dat ze voor de film de typerende animatiestijl veranderd hebben..

avatar van total_confusion
Redelijke film, al zie ik liever poppen versie van vroeger. Mijn dochter van 5 heeft er van genoten. Voor het mooie duurde het iets te lang, zaal werd onrustig tegen het einde.

avatar van bjerik76
wat een nostalgie
ze hadden het idd beter op de manier van vroeger kunnen filmen met de poppetjes ipv digitaal om het zo ook voor de ouderen dus nostalgisch te houden

Dick2008
Nou dit viel al weer reuze mee. Toch wel leuker dan die korte afleveringen.
Ja het is gedigitaliseerd, net zoals bij bijvoorbeeld Thomas de Stoomlocomotief.
Heb deze film van dvd bekeken. Hoewel de Nederlandse versie ook zeker niet slecht klinkt heb ik voor de Engelstalige versie met Nederlandse ondertitels gekozen. Erg mooi getekend is het niet maar het ziet er wel leuk uit en zo begint de film eigenlijk ook al. Ook al ziet het er wat simpel/kinderlijk uit. Maar het verhaaltje zelf zit leuk in elkaar. Eigenlijk zijn het drie verhaaltjes, "de oude" postman Pat, de talentenjacht, en het computer/robot-tijdperk waarvan Pat het slachtoffer wordt. Dit hebben ze samen gecombineerd in één film. Wat leuke liedjes erbij, vlot gemaakt maar bovenal de humor is vaak erg grappig. Nogal bot, extreem neergezet vaak, met bijvoorbeeld zo'n pessimistische talentenjager en Jess the cat, die er een paar keer van langs krijgt. Engelse humor blijft toch leuk, zie je hier ook weer terug. Leuk gedaan dit. 5.0

avatar van mrklm
Een wat zonderlinge update van de stop-motion kinderserie uit de jaren '80 (in het Nederlands bekend als Pieter Post, met de stem van de onvolprezen Marnix Kappers) die leunde op de nostalgie naar het leven op het Britse platteland, waar iedereen elkaar kent en de drukte van het moderne leven ver weg is. Die nostalgie is nog steeds aanwezig in deze animatieversie in de vorm van het dorp, de bewoners en vooral Postman Pat zelf, die nog steeds de belangen van zijn familie en zijn vrienden boven alles stelt. Maar de moderne wereld komt wel heel dichtbij, aanvankelijk vooral omdat de vriendelijke postbode besluit auditie te doen voor een talentenjacht (met jurylid Simon Cowbell), eigenlijk alleen omdat hij daarmee tickets kan winnen voor de droomreis naar Italië die hij en zijn echtgenote al zo lang willen ondernemen. Pat blijkt voortreffelijk te kunnen zingen, maar zijn succes houdt hem veel van huis. Zijn baas ziet de kans schoon om wat radicale moderniseringen in de postbezorgingen door te voeren en de vader van Pats concurrent doet er alles aan om Pats kansen te verpesten.
Het verhaal sluit niet zo goed aan bij de geest van de oorspronkelijke serie, maar regisseur Mike Disa maakt het nog erger door het plot te doorspekken met wilde slapstick. lawaaiige actie en campy personages die uit een ander animatie-universum lijken te komen. Maar Postman Pat zelf blijft desondanks als karakter fier overeind en geeft deze film toch een ziel waardoor het toch acceptabel kijkvoer is voor jong en oud. Maar fans van de originele serie zullen wel even moeten slikken...