Jessabelle (2014)

Alternatieve titel: Ghosts

Horror / Thriller

geregisseerd door Kevin Greutert
met Sarah Snook, Mark Webber en Joelle Carter

Jessie (Sarah Snook) keert terug naar haar vader zijn huis in Louisiana, nadat ze door een ongeluk haar benen niet meer kan gebruiken. Eenmaal daar ontdekt ze een mysterie omtrent haar eigen geboorte en een kwade geest, genaamd Jessabelle, die vastbesloten is om haar te vernietigen.

avatar van jeffreyraijmann
Kan me niet boeien. Een van de zo vele horror films.

Inderdaad gewoon een copie van the skeleton key qua plotontwikkeling. Jessabelle is kwalitaitef trouwens wel een stukje minder. Vond het zelf wel een aardige kijkervaring, op zijn tijd leuk zo'n filmpje te zien. Aantal goede schrikmomenten, redelijke verhaalopbouw. Maar na afloop dus toch vooral het gevoel dat het is afgekeken, dus voor originaliteit een onvoldoende.

avatar van Decec
Een goede horror (valt best mee) en thriller film...
Spannend verhaal...
Wel laatste slot vreemd, is echt of demon (duivel)?
Prima acteerwerk...
Prima camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Pazmaster
Niet onaardig maar verre van origineel, het is zo'n verhaal waarvan je zegt: "zoiets heb ik al eens gezien". De film heeft wel wat leuke momenten en er wordt ook redelijk gespeeld maar de afloop kwam niet als een verrassing. Een nipte voldoende.

avatar van Imane10
Come on,er gebeurt meer in het thee huisje van mn opa... hy was saai!

De film- een meisje.... auto ongeluk.... eenzaam..... eenzamer.... tapes luisteren.... nog een tape. (Want ja de film moet zn tijd volzitten... was je ook al snel op uitgekeken. en het einde herinner ik me niet eens meer omdat het totaal niet boeiend was en het nergens op sloeg.

avatar van HK Senator
Dertien in een dozijn horror prent die maar niet spannend wil worden en nergens overtuigd.

avatar van Jeilloc
Simpele jumpscare horror waar er zoveel meer van zijn. Erg cliché en bij vlagen belabberd acteerwerk.

avatar van princesspeach
Totaal niet slecht vond ik. Achtergrond muziek Vond ik juist onheilspellend en een creepy sfeer hing er. Kon bloederiger. ( maar daar hou ik weer van ) En einde call me jessabelle vond ik nou weer jammer was dat bedoeld als grap

avatar van john mcclane 2
Van een 3* ster naar een 2* voor mij .
Heb hen toen deze werd uitgebracht als horror liefhebber meteen gekeken , en was best onder de indruk door de sfeer .
Nu bijna 7 jaar later valt het enorm tegen .ik was het verhaal inmiddels vergeten .
Dus ik ging er redelijk fris weer “ in “ .
En dan oef . Na het ongeluk in het begin er een scène met een arts die wat medische spoed ingrepen aan het doen is , Ik had meteen door wat het plot was , en dan is de lol er meteen van af .
Terwijl dit er zo dik boven op lag . . TE DIK wat mij betreft . Als je weet wat het einde van fight clup is dan kijk je toch anders . En toch blijft het een klassieker .
Dat is hier absoluut niet .